/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Gode pc spil ?
Fra : bublebee
Vist : 484 gange
200 point
Dato : 24-10-06 23:55

Vi står og gerne vil have os et nyt strategispil. Det skal være ligesom Age of Empires og Age of Mythologi - De er sjove og rimelig simple.

Gerne nogle erfaringer, anmeldelser og hjemmesider til spil

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-10-06 09:01

har i prøvet generals zero hour

eller bare generals.

ved godt det er rimelig gammelt, men det er skide godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-06 09:15

Civilization IV ? http://www.firaxis.com/games/game_detail.php?gameid=6

Alpha Centauri? http://www.firaxis.com/games/game_detail.php?gameid=7

...eller et af de andre Firaxis spil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 25-10-06 09:50

Heroes of Might & Magic-serien, 5´eren er lige kommet

3 + 4 + udvidelser fås pt på tilbud for kr. 98 mener jeg det er - har bl.a set den i Fona

Pas på !!! det er en tidrøver af rang og utroligt fascinerende

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-10-06 11:03

Har prøvet civilisation, det er bestemt ikke noget for os. Det er for tidskrævende, det skal minde endnu mere om de to andre jeg nævnte.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-06 11:04

..og så er der jo også 'tænkespil' som den undersmukke Myst serie:

http://www.riven.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-10-06 11:25

Ok forklaringen på hvad det egentlig skal være. det skal være ligesom de spil jeg har nævnt. Man skal bygge byer, krigere mm, man skal kunne spille 2 sammen eller 2 mod computeren. Vi er meget glade for de andre spil jeg har nævn, men trænger bare til noget nyt efterhånden.....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-10-06 13:57
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 25-10-06 15:14

Ja så må det jo blive Age of Empires 3

Det er det vilde vesten

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-10-06 15:58

jegt vil gerne lige have at vide om i har prøvet generals zero hour

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 25-10-06 16:56

Tja, med det du siger, kan det da kun blive Heroes of M & M som tidligere nævnt

Du skal skaffe ressourcer, bygge /udbygge dine borge, opbygge hære osv

Der er masser af enkeltstående scenarier og en del kampagner og samtidig har det en evighedsværdi, da du kan vælge "Random Map"

Der er multiplayer

Spillede det meget med mit ældste barnebarn til han blev 14 og der kom til at stå Diablo i det ene øje og WOW i det andet

Det var sjovt at se, hvordan han udviklede sig fra en 7-8 årig kylling, der holdt sig i borgen indtil han havde en mega hær til en frygtesløs ridder, der kastede sig ud i vilde kampe, og jeg var den der sad og hylede "save, save for pokker"

God fornøjelse

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 25-10-06 17:16

Molo

Det er rigtigt at Myst - serien er fantastisk flot, men du glemte at sige, at den også er fantastisk svær at gennemføre - in my humble opinion

Jeg tror at jeg i sin tid var omkring 4 mdr. om at gennemføre det første Mystspil - spiller nu heller ikke (altid) 24 timer i døgnet

Forlod ofte puteren i frustration over ikke at kunne løse en gåde - vendte tilbage et par dage senere og kunne så se en løsning

Det er også meget rart ind imellem at spille spil uden blod og uden at kunne dø

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-10-06 19:52

Nej har ikke prøvet generals zero hour. Hvad er det for noget ?

Er Age og Empires 3 fedt ??

Er der ikke også noget der hedder cesar eller sådan noget ?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-10-06 20:06

Hvad med The Settlers: Heritage of Kings.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-10-06 20:28

Genrals zeur hour handler om at bygge en base op, og bygge forsvar og hærer.

du kan vælge 3 slags folk

USA
KINA
GLA=mellemøsten

Så skal du styre strøm, og du kan få fly osv.

Det er rigtig fedt, og du kan spille multuplayer, men så behøver du nok flere keys.

Du kan også spille misioner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-06 23:19

Age of Empires 3 er et "must" når du så godt kan lide de 2 andre.

Principperne er det samme som i de andre Empirespil......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-06 08:52

Så er der 'Lav dit eget Tivoli' = Rollercoaster Tycoon: http://www.gamespot.com/pc/strategy/rollercoastertycoon/index.html

..eller 'Lav dit eget jernbaneselskab' = Railroad Tycoon: http://www.boardgamegeek.com/game/17133

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 26-10-06 15:42

Tak for svaret refi. Har købt det nu, det er ret fedt i grafik og det hele :)

Men skal sikkert også have prøvet nogle af de andre foreslåede en dag :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-06 15:59

Happy gaming...

</MOLOKYLE>