/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Nürnberg KZ-film
Fra : jtlaursen
Vist : 862 gange
100 point
Dato : 24-10-06 20:26

Under Nürnberg processen blev der som en del af retssagen vist en ca. 2 timer lang film, der viste de tyske KZ-lejre og de uhyrligheder der var sket der. Hvor kan man skaffe den film? Også andet om Nürnberg processen har interesse.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 24-10-06 21:54

Citat
KZ-Filme als Beweismaterial
Dann folgten im Gerichtssaal Filme über die Konzentrationslager Buchenwald, Bergen-Belsen und Dachau. Sie wurden in dem Zustand gezeigt, in dem amerikanische und britische Truppen sie vorgefunden hatten. Selbst für jene, die wie Telford Taylor schon eine frühere Besichtigung mitgemacht hatten, waren diese Bilder kaum zu ertragen. Der furchtbare Zustand der Lebenden und die Berge nackter Leichen, die von Bulldozern in ein gewaltiges Massengrab geschoben wurden, boten einen erschütternden Anblick.

fra denne side http://www.bz.nuernberg.de/bzshop/publikationen/nproz/nproz.html

Der er senere lavet en film, Mein Kampf af Tore Sjöberg, jf.
Citat
Kamilla Münning, Der Nürnberger Prozeß, Materialien zu einem Film von Tore Sjöberg, Duisburg 1989

som kan købes her
http://www.amazon.de/N%FCrnberger-Proze%DF-Tore-Sj%F6berg/dp/B00004RNAK

Jeg leder videre ....

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-06 22:00

Filmen hedder LES CAMPS DE LA MORT, og er i Berlin
http://www.cine-holocaust.de/cgi-bin/gdq?efw00fbw003521.gd

Godkendelse af svar
Fra : jtlaursen

Dato : 14-11-06 12:25

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-11-06 19:36

Velbekomme