/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
"Sikker" mail.....
Fra : Gogzi
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 24-10-06 18:07

Ja jeg har et problem med at jeg får en masse uønskede mails. Det skyldes sikkert at jeg har besøgt en eller anden hjemmeside, og ja..... Jeg trykker "bloker afsender" hver gang jeg modtager en af disse uønskede mails, men vil høre om der evt skulle være en mere permenent løsning på det irriterende problem....

Gogzi

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-10-06 18:11

Prøv at installere spamfighter - (den løser de fleste problemer), som har en gratis version på www.spamfighter.dk og den er endda på dansk

Good Luck

Clou

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-10-06 18:11

Tja - Det kommer lidt an på så meget.
Da spam mails normalt gerne indeholder visse ord, vil jeg råde dig til at bruge et spamfilter af en art.
Jeg ved ikke hvad der findes til Windåse, da jeg er extrem linux bruger, men der er også flere udbydere af internet der giver dig et tilbud omkring spamfilter, men det kræver at du selv tager affære og indstillinger - sørger for det er aktiveret - inden det fungerer!

MVH
Peque

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-06 18:30

du skriver ikke hvilken udbyder du har - men de fleste har et fælles spamfilter der opdateres dagligt - jeg er glad for tdc´s spamfilter der tager rigtig meget.

Ellers - brug en webmail - den du har på din pc ligger jo også hus udbyderen -ellers kan jeg anbefale dig at bruge for eks yahoo mail der har et rigtig kraftigt spamfilter .. og så snart der dukker noget op der smutter igennem har du mulighed for at melde det som spam - og det virker

alternativt så skift mailadresse - så er det bare med at være forsigtig

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-10-06 18:37

Til dig Miritdk

Du foreslår webmail, men jeg kan smide lidt "salt i såret", hvis det er tdc's webmail, så tager den ikke ret meget spam, det vælter bare ind. Ved det da jeg ofte bruger webmail, når jeg er på kurser rundt om i landet, men mails'ene skal jo læses

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-06 18:46

spammail skal filene ikke læses da

men sålænge du er på webmail - det være sig tdc - andre - yahoo - hotmail - gmail osv - så får du i det mindste en mulighed for at undgå at få skidt på din pc ved at delete -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-06 18:49

http://www.codeode.com/spamfilter/donate.html den her er rigtig megagod og kan anbefales hvis du vil forsøge men du skal kontrollere den for andet en spam kan ryge i som ingenting