/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan gamle opdateringer fjernes
Fra : ole65
Vist : 3480 gange
100 point
Dato : 24-10-06 16:25

Efterhånden er der kommet en del opdateringer til min PC (Windows XP) , og nu er jeg i tvivl om hvor vidt de seneste opdateringer erstatter de tidligere, eller om de bare hele tiden supplerer.

Sker der noget forkert ved at fjerne de tidligere opdateringer i "Fjern programmer" funktionen?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 24-10-06 16:38

hej
du skal ikke fjerne de gamle da de nye spiller jo sammen med de gamle
så hvis du fjerner dem får du jo nogle huller tror nu heller ikke du kan fjerne dem
har lige læst at sp3 til xp kommer i 2008
hvis du køber ny bil med 6 airbag fjerner du jo heller ikke 2 så der er 4 som i den
gamle model

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-10-06 16:51

Nyhentede opdateringer bygger på de gamle - så forsigtig nu!

Kommentar
Fra : ole65

Dato : 24-10-06 17:15

1133 skriver:
hvis du køber ny bil med 6 airbag fjerner du jo heller ikke 2 så der er 4 som i den
gamle model

Du underbygger egentlig min tvivl, for du bortskaffer jo de fire airbag som fulgte med den gamle model, for dem skl DU jo ikke bruge mere

Jeg er forsigtig, så derfor spørger jeg, - men man kunne jo godt forestille sig at opdateringerne er fuldt dækkende på det aktuelle tidspunkt, og så opdateres (fyldes op) så den senest har det hele, faktisk lige som hvis du køber ny bil med flere airbags i.

Jeg har ikke set Windows informere om hvor vidt man skal fjerne de gamle eller lade være.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-10-06 17:59

ja men jeg har da også været meget i tvivl, om man kan fjerne alle de gamle sikkerhedsopdateringer m.m., der ligger i Tilføj/Fjern, men jeg er senere blevet lidt klogere, da jeg fik fortalt, at de nye opdateringer man henter, hver gang basserer sig på de tidligere af slagsen.

Så jeg tror vi skal lade dem være, selv om det da er en voldsom masse der lgger der.
Men de fylder vel egentlig ikke så meget.

mvh

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-10-06 18:09

Hvorfor vi du da fjerne opdateringerne? de fylder jo ikke alverden på din harddisk!

Så ret dig hellere efter de bud der er givet på forhånd, så du ikke løber ind i problemer!

Clou

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 24-10-06 18:18

din gamle bil har 4 airbag
den nye 6stk
ergo er den bedre den fået en opdatering

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-10-06 19:09

ole65:

Efter de svar du har fået, er der vist ingen tvivl om, at vi bare skal beholde både de gamle og nye
"airbags".

Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-06 19:30

alle har ret mht at opdateringerne ikke skal fjernes.

Da SP2 kom tog den alle opdateringer der var kommet tidligere med et hug. Der var mange der var utilfredse med SP2 fordi der var nogle enkelte tilfælde hvor der var konflikter men det var alligevel minimalt. Når så SP3 kommer ved jag endnu ikke om den erstatter alle tidligere opdateringer men det må tiden jo vise.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-10-06 19:44

Ok, Fijala.
Det er godt at vide så meget som muligt. Men se lige dette svar, som jeg fik da jeg stillede ole65' s
spørgsmål i Mozilla Firefox's forum.

Citat
Ja, du kan sagtens slette de gamle sikkerhedsopdateringer, du vil blot ikke senere kunne fortryde de pågældende opdateringer. Til gengæld, skal du vist ikke slette dem inde fra Tilføj eller fjern programmer, da det netop vil afinstallere dem.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-06 19:54

maxhankat
Det er fuldstændigt korrekt det svar der kom i det indlæg og hvorfor skulle de også fjernes da de jo kun har gjort sikkerheden og stabiliteten bedre med tiden. Det er selvfølelig ærgeligt at Microsoft ikke kan lave programmet fejlfrit fra starten af men det vil jo ikke være let da der altid kommer nye farer til

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-10-06 20:06

Der er snak om afinstallerings filerne i window mappen(spunist filer)og er som reglen i farven blå(komprimeret)
og kan se sådan ud $NtUninstallKB890859$,med forskællige KB numre,dem kan man godt slette men gør man det så kan man ikke afinstallerer opdateringerne i tilføj og fjern.

Jeg sletter dem altid efter 1 md vis der ikke er problemer med disse opdateringer,så kommer der nye og du får så en md amnesti o.s.v.
Filerne i mappen C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download
bliver slettet det er alle opdateringerne der er blevet hentet og disse er der ovrhovedt ikke brug for fordi de er installeret.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-10-06 20:09

de

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-06 20:09

Fijala: Jeg synes heller ikke de gamle - eller skal vi kalde dem: tidligere opdateringer absolut skal fjernes. Men jeg må da indrømme, at jeg ligesom ole65 også har gjort mig tanker om den store mængde opdateringer, der findes i Tilføj/Fjern.

Nå, nu er det da vist efterhånden klarlagt.

Ja, det er ærgerligt med den manglende sikkerhed hos Microsoft. Jeg havde lige opdateret min Windows Media Player til version 10 i går, og allerede i dag, fik jeg medd. om, at jeg straks skulle hente en sikkerhedsopdatering! - - -

mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-10-06 20:13

det er fordi WMP 10 først skal være installeret før WU kan se at du mangler sikkerheds opdateringen.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-10-06 21:31

Tak for din oplysning Manse9933.

Den kan jeg da kun blive klogere af, og det er jo den rene logik - man kan jo ikke sælge brødet, før det er bagt. Så dèr var min "forargelse" vist ikke relevant.

Pardon Microsoft!

mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-10-06 23:07

Godkendelse af svar
Fra : ole65

Dato : 25-10-06 00:15

Tak for svaret maxhankat.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-10-06 00:36

Selv tak!