/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
S-ATA harddisk hjælp
Fra : popper
Vist : 547 gange
200 point
Dato : 24-10-06 15:47

Har lige købt en ny computer med en sata harddisk i jeg har i dag delt hardisken med et program der hedder pm-dos
det gik også fint men da så jeg skulle installere win xp pro igen kan computeren ikke finde harddisken hvad kan der være galt
obs er på arbejde nu så jeg kan nok ikke se og besvare evt ting der måtte komme for dagen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-06 15:53

Under install trykker du F6 og loader satadriver via floppy.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-06 15:54
Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-10-06 16:02

Til peet49
øh hvor får jeg den sata driver fra
pcen er købt hos zithek igår men de tager ikke telefonen når jeg ringer

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-06 16:04

Den ligger på cdèn til bundkortet.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 24-10-06 16:13

indtil videre tak for hjælpen det må jeg se på i aften når jeg kommer hjem

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-06 16:40

Selv tak.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 210 point
Dato : 24-10-06 16:40

Med PM-dos skal du lige sørge for at den første partition er aktiv. (yes)

partitioner.................................boot
partition1...................................Yes
det er der XP skal ligge

Til din SATA disk fulgte der en CD /diskette med.
Kig på den og find de drivere og lav en diskette med dem

Start med XP og tryk F2 elle F6 når den beder om det. Det er lige i starten og det står for neden.
Nu skal driveren lægges ind til din SATA disk.

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 25-10-06 12:10

Tak for svaret e.c.