/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
angoratrøje
Fra : kissan
Vist : 6690 gange
100 point
Dato : 24-10-06 13:05

Jeg har en rigtigt flot trøje der desvære fnugger og fælder og det er træls
hvad gør jeg???????
Den er lavet af acrylic,angora,lambswool,nylon.
Har prøvet med skyllemiddel,men det dutter ikke.
k.h.KISSAN

Kommentar
Fra : pve

Dato : 24-10-06 13:26

Ja der er nogen der siger at man kan smide den i fryseren...........tror dog ikke selv helt på det.

Desværre er der nok tale om en ikke helt i orden kvallitet, hvorfor jeg ikke mener du kan gøre noget - udover måske at få den byttet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-06 13:30

Evt. barbere den med en anordning beregnet til strik.

Kan sikkert købes i garnforretninger.

Hanne

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 24-10-06 14:00

Barbere den,hahahahaha,nå men jeg vil prøve jeres forslag og
vende tilbage.DEN var faktisk dyrt,men købt sidste åri blåvand,desvære.
Mærkevare,i kender måske M.A.P.P ???
knus fra fnuggie

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-06 15:14

Har hørt om mærket.

Og angora er ikke billigt!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-06 15:19

http://www.kandu.dk/Spg93364.aspx aasenissum har faktisk lagt et rigtig godt råd her

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 24-10-06 16:24

Camillasmoster´s råd om at "barbere" trøjen er faktisk rigtig godt.
Jeg ved ikke, hvor man kan købe sådan en maskine henne, men jeg har engang set en, der var købt i USA. Det er en lille batteridrevet sag, hvor man kan skære alle "fnullerne" fra en trøje af. Maskinen samler dem i en lille beholder. Dødsmart opfindelse, læg gerne et tip under "Tips", hvis du finder ud af, hvor man kan købe sådan en tingest!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-06 16:49

Jeg tror skisme, at jeg har købt min i et 10 kr. og 20 kr. marked.

Kommentar
Fra : Muncken

Dato : 24-10-06 17:37

Du kan evt skylle trøjen op i eddike, det skulle hjælpe på knuller og sikrer at den holder på farven
( eddiken lugter ikke i tøjet bagefter)

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-06 18:11

hvis alt andet glipper (det gør fryseren ikke), så tag en gulvskrubbe, jo den er go nok, og børst forsigtigt et lille stykke ad gangen. den bliver som ny.
gulvskrubbe=uden skaft

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-06 18:34

aasenissum - gulvskrubbe ??? en stil børste er vel ligesom lidt mere handy

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 24-10-06 19:10

Jeg tror at jeg begynder med fryseren,så eddike,så gulvskrubberen,og glipper det må jeg vel
tage barberen til hjælp.
Tak og i hører fra mig.Over end out.

Godkendelse af svar
Fra : kissan

Dato : 02-12-06 23:13

Tak for svaret aasenissum.Glemte faktisk trøjen i fryseren,
nu er den TØET op og fin nok.
Unskyld forsinkesen til jer der svarede
KNUS FRA KISSAN

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-12-06 07:10

tak, en stor fornøjelse, når et tip kan bruges af andre.
go' jul