/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Firefox instalation
Fra : akle
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 24-10-06 12:55

Jeg har lige installeret Firefox, men har problemer med at komme ind på visse sikkerheds sider, så som bl.a. min bank (Netbank) samt min Internetudbyder. Hvad skal jeg gøre!?
MVH Akle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-06 13:27

Din Netbank er koblet til Internet explorer med mindre du tilslutter med Firefox.
Men måske du lige skal have Java indstalleret i din Firefox.
www.sun.com
eller bare hente den her:
http://www.java.com/en/index.jsp

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-10-06 17:23

Danske Bank kan ikke li' firefox.

Det kan Nordea derimod.....

Så hvis din bank er førstnævnte - så glem det.... så kan du kun bruge IE. (jeg har i alle tilfælde ikke fundet en metode med firefox der virker)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 24-10-06 19:19

OK. Men hvordan kan jeg skifte mellem de to browsere, bl.a. for at afprøve min hjemmesides look på internettet ved Preview tasten?
MVH Akle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-06 19:41

Så skal du ind i browseren og angive den som standard.
Så vil preview virke på den "standard" browser.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 24-10-06 23:28

e.c. Firefox blev ved installationen sat som standard browser. Hjemmesiden, som laves i Microsoft Publisher, vises ikke ved Preview i Firefox, kun en lyseblå tom side. IE viste altid Preview lige så tit jeg lystede. Derfor vil jeg gerne ændre instillingerne så Firefox ikke længere er standard. Hvordan gør jeg dét? Har været i Firefox Funktioner/Indstillinger men hvor finder jeg resten til ændringer?
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-06 09:15

Du skal åbne Internet Explorer.
Funktioner > internet indstillinger > Fanen programmer >
enten
[ V ] Internet Explorer skal kontrollere................
start IE og den vil selv spørge om den skal være standard

eller
> nulstil webindstillinger

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 25-10-06 21:04

Tak for svaret e.c.!
Dejligt, nu fungerer krammet igen!
MVH Akle