/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mus og keyboard går i hak!
Fra : wabstergirl
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 02-01-03 14:36

Min pc er ca. 4 år gammel. Når jeg starter den og har arbejdet på den et stykke tid så kan musen og keyboardet lige pludselig finde på at sætte sig fast! Der er ikke noget galt med musen eller keyboardet for jeg har prøvet at sætte andre i. Jeg bliver derfor nød til at slukke på selve knappen på pc'en. Og derefter prøver jeg at tænde den igen. Så spørg den om jeg vil køre fejlsikret tilstand, normal eller måske en helt anden tilstand, men der kan jeg ikke vælge noget for keyboardet virker ikke! Kun få gange virker den igen når den har stået i længere tid. Det er et stort mysterium for mig!

Håber i vil hjælpe :)

Wabstergirl

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 02-01-03 14:49

Hej Wabstergirl;

Nu skriver du ikke præcis i hvor lang tid det har stået på med dette problem, men har du kontrolleret for virus for nylig?
For ca. 2 måneder siden hærgede W32BUGBEAR og den kan desværre dels ligge i "dvale" inde den begynder at ødelægge dit system; men får også underlige ting til at ske. F.eks. kan en printer umotiveret begynde at skrive - det er bare et mere "uskyldig" symptom på w32bugbear. I enkelte tilfælde har jeg hørt om, at den netop har angrebet tastatur/mus; så med mindre du er 100% sikker på at du er helt opdateret med anti-virus og jævnligt kører total scanning af din PC, så vil jeg anbefale dig at få gjort det meget hurtigt.

Via www.symantec.com kan du hente diverse virus scannere, som specifikt leder efter f.eks. w32bugbear

Håber ikke at du har fået virus, men prøv at kontrollere en ekstra gang.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : wabstergirl

Dato : 02-01-03 15:05

Det har sådan ca. stået på siden starten af november....

Wabstergirl

P.S. Tror nok jeg er tip top opdateret med antivirus programmer...

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-01-03 15:40

Er der installeret noget software til at styre din mus og keyboard, hvis der er så får det ikke samme prioritet som hvis du kører uden software til.
Du har sikkert også mange programmer kørende (ikonerne ved uret er også programmer) så en tur ind i kontrolpanel >>> "tilføj/fjern programmer" er utroligt sundt for computeren.
Jeg har selv en mus til min server (2 år gammel) som jeg har købt i obs for 20 kr, der fulgte software med, så jeg kunne styre scrool-knappen, men den hakker. Derfor har jeg afinstalleret softwaren til

Kommentar
Fra : wabstergirl

Dato : 02-01-03 15:44

Der er ikke noget software til musen nej..

Og det er ikke fordi den hakker... den går i stå sammen med keyboardet! Det er det der er galt...

Wabstergirl

p.s: Jeg er tit inde i tilføj/fjern, men alt derinde står så kryptisk så jeg ved ikke hvad jeg må slette og hvad jeg ikke må..

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 210 point
Dato : 02-01-03 15:59

Så kan det kan være mange ting. Men det er højest sandsynlig et program, der er fejl i, eller 2 programmer som ikke kan køre sammen.
Hvilket operativsystem bruger du, og husker du at opdatere dit operativsystem http://windowsupdate.microsoft.com/ det kan meget tit løse den slags problemer.
Det kan eventuel være at du har installeret noget som kræver at du har internet explorer 6.0 (eller andet) og hvis du så ikke har det, så går computeren i "selvsving"

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 02-01-03 17:05

Kære Wabstergirl,
Jeg ved ikke hvilket operativsystem du kører, men en af de ting der er vigtige er DIRECTX, er du bekendt med denne option ?
Har du fået din windows opdaterer ?
mvh OW

Kommentar
Fra : HatAmuG

Dato : 04-01-03 22:37

Det er helt klart en RFM-fejl!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-01-03 23:17

Oldwiking, hvis det er tilfældet, tror du så ikke http://windowsupdate.microsoft.com/ ville hjælpe, som jeg foreslog for 2 dage siden !!!!
Nogen gange er du meget dygtig til at ramme "formodet svar-knappen"

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-01-03 23:31

Afgjort

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-01-03 23:38

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-01-03 22:30

Hej
Hvis du ikke har fået løst problemet/fået svar på spørgsmålet ville det være fint hvis du kunne deltage i dit eget spørgsmål, og skrive det.
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at acceptere svaret, eller tryk på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 01:16

Hej
Hvis du ikke har fået løst problemet/fået svar på spørgsmålet ville det være fint hvis du kunne deltage i dit eget spørgsmål, og skrive det.
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at acceptere svaret, eller tryk på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

Kommentar
Fra : AcidBurn

Dato : 01-02-03 22:53

hmmm... Er du sikker på at det er tastatur og Mus der går i hak og ikke hele comp'en.... for så er det jo en hel anden sag

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-02-03 19:31

?

Kommentar
Fra : wabstergirl

Dato : 04-03-03 22:28

Jeg ved ikke hvad der går galt for kandu.dk men det er kun på pc'en, der VAR gået i stykker jeg kan logge ind på kandu.dk med! Og da den ikke har virket før nu så kan jeg først skrive nu!

Jeg har ikke accepteret nogen af svarene, for de er alle forkerte... Desuden har jeg ikke skrevet noget om at det ikke kunne have noget med sleve pc'en at gøre! For det kan jo ikke have andet end pc'en at gøre når jeg har prøvet at bytte mus og keyboard ud.... nogle gange burde i læse spørgsmålet lidt grundigere.....

Svaret var: Bundkortet er blevet skiftet ud af en jeg kender som KAN det med pc'er og nu funker lortet optimalt... så tak for alle de forkerte svar :)

Wabstergirl

P.s: Jeg mener det hele på en god måde......

Kommentar
Fra : wabstergirl

Dato : 04-03-03 22:32

Tror jeg helst vil acceptere uffe29's svar for han har virkelig kæmpet for det, selvom det var forkert...

Wabstergirl

Godkendelse af svar
Fra : wabstergirl

Dato : 04-03-03 22:34

Tak for din hjælp... godt at nogen giver sig fuldt ud... undskyld jeg ikke har kunnet skrive før nu

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-03-03 23:08

Bare helt iorden, og tak for point og ordene