/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
blinkende diode i corolla
Fra : hojriiskim
Vist : 742 gange
100 point
Dato : 24-10-06 12:42

Daw..

kunne godt tænke mig at lave en blinkende diode i min corolla fra 90, så det ser ud som når der er alarm på.
hvordan kan det laves så den automatisk tænder når jeg standser bilen? eller kan det laves så blink dioden aktiveres når jeg låse bilen med fjernbetjent centrallås?

hvilke ting skal jeg bruge til det?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 24-10-06 12:49
Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 24-10-06 14:03

eller www.brinck.dk
Produkter
Alarmudstyr
Hvis det skal være lidt mere prof.
nilsg

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 24-10-06 20:45

har købt den fra t hansen.

har monteret den så stel/sortledning er sat på en ledning ved el spejlet hvor der kun er spænding når nøglen drejes, og den røde ledning er sat på konstant spænding ved centrallåsen.

det virker nu sådan at dioden kun tænder når nøglen ikke er drejet.

mit problem er nu at dioden lyser hele tiden i stedet for at blinke.. hvad er der galt så?

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 24-10-06 22:34

Det er stelforbindelsen der ikke fungere på den måde..
hvis den sætte direkte på stel ved en skrue eller noget blinker den..

kan man få et relæ som kan afbryde når man låser centrallåsen op og tilslutte igen når man låser? evt vha det signal der får låsen til at låse/låse op?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-06 09:01

Ja - du kan da lave det ligeså kompliceret som du har lyst til......

Men hvis den virker er der da ingen grund til det....

Når du låser bilen op er det vel alligevel for at køre. Om den blinker de par sekunder til du sætter nøglen i tændingen er vel uden betydning.

Jo flere ting du kobler sammen - jo større er chancen for at et eller andet går galt og giver andre problemer.

Vær du glad for din "tyverisikring"

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-10-06 20:47

ja den kan godt bare være styret af nøglen, men problemet er det ikk virker.. hvis jeg sætter stelledningen på en ledning hvori der kun er spænding når nøglen er drejet, lyser lampen konstant i stedet for at blinke..
Er det forkert jeg gør det eller hvad?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-06 14:38

Der har helt sikkert været en monteringsvejledning med da du købte den

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 11-11-06 00:47

Tak for svaret refi.