/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Speederen der sidder fast.
Fra : Dinah
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 23-10-06 22:44

Altså Speederen sidder ikke helt fast, men ofte når bilen startes så skal den lige have et ekstra hårdt tryk for at virke. Under kørslen er der aldrig problemer.

Er der nogen der ved hva det kan være.

Bilen er en toyota corolla fra 89.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 23:02

Slidtage.......

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 23-10-06 23:07

Okay.

Det regnede jeg også med. Hvorvidt er det noget der skal laves, og hva ligger sådan noget i, og hva er konsekvensen for ikke at få det lavet (lige nu).

Og hvorfor mærkes slitage kun i opstart?

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 23-10-06 23:11

Padalen er tilsluttet motoren via et simpelt wiretræk, hvis problemet ligger her er det ikke dyrt at få lavet da det er forholdvis simpelt at skifte. Hvis du er lidt fiks på fingrene kan du sikkert gøre det selv (tror jeg). Jeg har forresten selv en corolla 89.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 23:14

Du skal ikke køre med det mere end højst nødvændigt....

Du risikerer den pludselig sidder fast (med fuld gas)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-06 10:08

Det lyder da som om det er automatchokeren der lige skal påvirkes. Den gør det jo ikke på resten af turen.

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-06 10:49

Det er hvor spjældet sider inden i manifolden. Det kan afhjælpes ved og juster en lille smule på spjældstoppet. Men det skal ikke være ret meget.

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 27-10-06 22:27

Tak for svaret geu.