/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Maksimering af Media Player
Fra : Poulchr7
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 23-10-06 21:10

Der er opstået et lille irriterende problem i Windows Media Player 9 (Jeg har Windows 2000). Når jeg afspiller en video og prøver at maksimere vinduet i øverste højre hjørne for at få fuld skærm, bliver billedet ganske vist større, men menu baren kan stadig ses foroven og afspilningstiden forneden. Det er muligt for mig at få fuld skærm ved at klikke på Full Screen under View, men hidtil har det altså været sådan, at jeg fik fuld skærm alene ved at klikke i øverste højre hjørne.
Mit problem er tidligere blevet diskuteret på kandu.dk her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=50088 Desværre fandt jeg ikke løsningen i det indlæg.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-10-06 21:14

jammen man kan da bare dobbeltklikke på billedet, "filmen" så kommer der fuld skærm, og dobbeltklik igen og du er nede i normal igen

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 23-10-06 21:19

Problemet er vel ikke opstået - det har da altid været sådan....

Full screen og iconet i topbaren har IKKE samme funktion.....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-06 21:19

Før musen op i toppen så du får det øverste stykke med.
I vis > nederst er der videostørrelse med forskellige muligheder.

eller tasterne alt og V og V så kommer du samme sted.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 21:21

Den i toppen er KUN en maximering af vinduet.

Forestil dig at alle dine menuer forsvandt når du inde i word maximerede vinduet

Kommentar
Fra : Poulchr7

Dato : 23-10-06 21:27

Problemet er lige opstået i dag. Jeg har brugt Media Player meget, og jeg har altid fået fuld skærm, når jeg har klikket på Maximize i øverste højre hjørne, men som sagt kan godt få fuld skærm, bare ikke på samme måde som tidligere.
Jeg har ændret meget på indstillingerne i Media Player under Tools/Options. Måske er det der, jeg har lavet et eller andet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-06 21:33

alt+1
alt+2
alt+3 giver dig mulighederne for at vise forskellige videostørrelser

Indstillinger for skærm
Hvis videoen i Windows Media Player forekommer udstrukket eller skæv, skal du bruge skyderen og/eller kontrolelementet for vandrette pixel pr. lodrette pixel i dialogboksen Egenskaber for skærm til at justere pixelforholdet for videoer, du afspiller i Windows Media Player. Brug skyderen til at foretage en grov justering, og brug derefter kontrolelementet til finjustering.

Sådan vises eller skjules proceslinjen Funktioner
Åbn menuen Vis, peg på Indstillinger for standardtilstand, og klik derefter på Skjul proceslinje.

prøv for i øvrigt at skrive ændre under hjælp i mediaplayer

Godkendelse af svar
Fra : Poulchr7

Dato : 23-10-06 23:17

Jeg må erkende, at det muligvis ikke er Media Player, der er noget galt med, selvom jeg stadig ikke kan forstå, det kan være rigtigt...