/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Derbi GP1 2005
Fra : spooff
Vist : 499 gange
200 point
Dato : 23-10-06 20:30

Har nu følgende opsætning:
Hebo Manston Replica 47,6, Leovinci V6, Dellorto 22mm, 7,8 gr. ruller, Polino Speedcontrol.

Har prøvet dyse 120, 115,112 og nu 110. Mit problem er at den ikke kan klare mere en ca halv gas så siger den BÅÅÅÅHHH. ?? Har kørt 100 km med den nye cylinder nu. Kan jo ikke køre bundgas for at bestemme dysen udfra tændrørets farve da den nærmest går ud når jeg forsøger. Skal jeg meget højere op i dyse eller ned? Udstødningen er noget sort nu.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 24-10-06 12:12

Hæv nålen i karburatoren helt.
Der sidder en lille skive på nålen inde i spjældet.
Den skive flytter du helt ind til midten.

men øhhh, 7,8 grams ruller?!
Hvilken trykfjeder har du bag koblingen? forhåbentlig en 27 kg eller større.

Hvis ikke, så prøv med 5 eller 6 grams ruller

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 25-10-06 14:19

Satte en 108 dyse i hjalp lidt. Tændrøret er fint brunt. Prøver at hæve nålen lidt. Ja 7,8 grams men sætter 7gr, på når den er kørt til. Har en Polini 7% trykfjeder, skal jeg sætte den på?

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 02-11-06 10:42

mindre dysse endnu. lianes

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 02-11-06 17:37

Mindre dyse??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-11-06 18:25

med bååh, der mener du vel at den dør ud når du giver mere end ½ gas?
Så er din dyse for lille eller din nål sat så lavt at den slet ikke kan åbne nok op, lige meget hvilken dyse der kommer i.

Det burde ikke hjælpe med 108 dyse frem for en 120 dyse.
Prøv hellere at hæve nålen et eller to hakker.
Og ja, sæt den fjeder i.
Når du tager den gamle ud, så mærk efter hvilken der er sværest at presse sammen.
Den hårdeste fjeder skal du have i.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-11-06 18:25

Hvilket mærke olie kører du med?

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 02-11-06 19:24

Har nålen i midterste hak, stod før 1 hak længere oppe. Hjalp noget. Hvis jeg langtsomt giver den gas, kan den godt tage fuld gas tilsidst. Har 108 dyse i nu. Vedr. trykfjder giver det jo kun optræk ikke? Satte 7 gr. ruller i, hjalp osse lidt

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 02-11-06 19:25

Kører med Galp fyldsyntetisk olie

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 200 point
Dato : 03-11-06 23:52

Skift fjederen det hjælper meget.
og prøv med 6 grams ruller

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 04-11-06 11:38

Tak for svaret NoShyGuy.