/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
skærm slukker under opstart
Fra : ole65
Vist : 2832 gange
100 point
Dato : 23-10-06 19:09

Hej.
Når jeg starter min PC oplever jeg at skærmen slukkes i løbet af opstartproceduren.
Jeg foretager så en genstart, afbryder PC'en og starter den så igen.
Når jeg har gjort det et par gange eller mere, så kommer PCen i gang uden afbrydelse af skærmen.
Herfetr oplever jeg udfald med sort skærm en gang imellem, og maskinen forekommer langsom.
Kan du hjælpe mig??
mvh
Ole

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-06 19:14

når du skriver skærmen, er det så kun skærmen og ikke selve pcen de slukker. Har du ikke mulighed for at prøve med en anden skærm

Kommentar
Fra : ole65

Dato : 23-10-06 19:25

Hej.
Nej desværre har jeg kun den igangværende skærm, som er en fladskærm.
Det er kun skærmen som slukker, - PC'arbejder videre, men jeg kan naturligvis ikke se hvad der sker.
Jeg tror egentlig ikke at fejlen ligger i skærmen, men i PC'en, men jeg ved det ikke sikkert
mvh
Ole

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 23-10-06 19:28

Prøv at højreklikke på Denne Computer - Egenskaber - Hardware - Enhedshåndtering
Er der nogle gule spørgsmålstegn?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 19:44

Det er først når du kommer over i windows opstart ikke.

Har du selv indstalleret dit styresystem..................og indstalleret CD til dit bundkort.

Er du sikker på at det er den rigtige driver til den skærm.
H-klik på skærm i enhedshåndtering og vælg egenskaber
så fanen driver og opdater>>>>>>>>>>>>nu skal du sørge for at det er på din CD at den kigger efter en driver.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-10-06 20:09

Jeg har en veninde der havde samme problem,så jeg startede computeren op i sikkerheds-tilstand eller hvad nu det hedder,tryk på F8 under opstart og så gik jeg ind under systemgendanelse og sat den tilbage fra hvornår der ikke var noget i vejen og det hjalp,men hvad der var i vejen ved jeg ikke.Det er bare et forslag,skærmen slukkede ikke når jeg startede op i sikkerheds-tilstand

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 23-10-06 20:39

Jeg har tilsluttet et tv som en sekundær skærm, og under opstart af computeren er min pc-skærm sort..... Opstarten kører af en eller anden grund på mit tv!!! Det generer mig dog ikkke sønderligt, men det kunne jo være at du har tilsluttet andre skærme end den primære!!!

Hvis det er tilfældet er du nødsaget (Ligesom mig) til manuelt at frakoble den sekundære skærm!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 20:45

Har haft 2 af den "slags" skærme - Begge tilbudsvare - begge returneret og fået pengene tilbage....

Der var simpelthen fejl i skærmene - lige så snart der blot var lidt aktivitet på skærmene gik de ud.

Problemet var "dårlige lodninger" og de "gad" ikke engang at reparere dem.

Selv tænd sluk knappen virkede ikke når den var gået ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 20:45

Prøv med en anden - bare for en sikkerheds skyld

Godkendelse af svar
Fra : ole65

Dato : 24-10-06 12:17

Tak for svaret Fijala.
Jeg fulgte dine anvisninger.
Der var ikke nogen gule spørgsmåltegn, men rod i indstillingerne, så det blev rettet.
Fejlen ser nu ud til at være fjernet.
Hvor er det hele let, - når det er overstået
Tak for hjælpen.
mvh
Ole

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-06 17:32

velbekomme

Kommentar
Fra : ole65

Dato : 14-11-06 17:01

den endelige løsning. håber jeg, - blev http://www.registryfix.com/ pris ca 300 Dkr
mvh
Ole

Ovennævnte program fandt 461 fejl i min PC, og det ser ud til at have hjulpet