/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrift på lækker kringle
Fra : SandraFalk
Vist : 1315 gange
50 point
Dato : 23-10-06 17:42

Søger en opskrift på en lækker kringle (gerne med gær).. Eller en stang af en slags..uhm til aftenkaffen

Kommentar
Fra : Bettina78

Dato : 23-10-06 17:47

Hej Sandra
Prøv http://maduniverset.dk/
Der er ALT hvad hjertet begærer af mad/drinks/kage-opskrifter, der er sat op efter karakterer givet af brugere osv. Kanon side...der skulle der nok være nogle

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 23-10-06 18:19

jo tak har været inde på en del madopskriftssider, men ku godt tænke mig en opskrift fra en herinde der var afprøvet og garanteret GOD!

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 23-10-06 19:55

jeg ved, at min dejlige bageglade vestjydske moster laver kringle af helt alm. franskbrødsdej.
den ruller hun ud til en flad en hvori hun putter alverden ting og sager. rosiner, pomerans en masse kanelelelr kardemomme, sukker og hvad ellers man kan finde på.remons, hvad det så ellers er.
derefter blir den rullet sammen og bagt, som var det et alm. brød.
jeg ved desværre ikke hvordan den smager, da jeg ikke kan li' alt det der blir puttet indeni.
¨
men dem der spiser den, de siger mums....
god fornøjelse.
missj.

Accepteret svar
Fra : momomo

Modtaget 50 point
Dato : 23-10-06 23:29

Så skidt, pyt da, du får opskriften på:

SØNDERJYDSK KRANS
300 g mel hakkes sammen med
200 g smør og
3-4 spsk. sukker
50 g gær der plukkes i små stykker og
2 æg.
æltes til en fast smidig dej der rulles ud til et bredt bånd
fyld:
75 g smør blandes med
2 spsk. sukker og
100 g ren rå marcipan revet på råkostjernet
fyldet lægges på midten af dejen og der skæres nogle snit i siderne med ca. 5 cm mellemrum
sidestykkerne foldes ind over skiftevis fra hver side. Hæver ca 1 time eller endnu bedre natten
over ved ca.12 grader. Lige inden bagningen pensles dejen med æg og drysses med
perlesukker og hakkede mandler.
Det er nok til 2 stænger der bages på nederste rille ved 220 g i ca. 20 min.
velbekomme fra momomo

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 24-10-06 10:13

Tak for svaret momomo. Den lyder da lækker