/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Centrino eller Mobil teknologi
Fra : ampere
Vist : 573 gange
100 point
Dato : 23-10-06 16:42

Hviso jeg skal købe en bærbar og den skal kunne holde batteri længst muligt, skal jeg så vælge Centrino eller mobil teknologi - jeg vil ikke have "eksternt batteri".

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 17:05

En comp der overholder Intels standart og defor kan kaldes Centrino skulle være ret god.
Her står lidt om Centrino:
http://www.hardwareonline.dk/vis_test.asp?tID=130&s=1

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-06 19:21

Der er noget af det samme. Centrino er Intel baseret og Mobile er AMD

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 19:26

Ja - nogen kan li' datteren andre kan li' søsteren.

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 23-10-06 20:08

Hej

Har selv lige købt en centrino baseret bærbar pc og fik lovning om at med en centrino processor ville jeg kunne arbejde længe (op til 1½ time) uden batteri. Problemet er bare at jeg ikke kan arbejde længere end en

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 23-10-06 20:15

ups.... forsætter her:

- ½ time uden jeg bliver nød til at tilkoble ekstern strøm.

jeg må indrømme at jeg ikke vil tænke på hvordan det er med mobile technology som jeg blev fra rådet. Mit problem er nok også at jeg har en 17" skærm som bruger meget energi.

Dog vil jeg sige at min bærbare er rigtig hurtig og det tilskriver jeg at det er en centrino processor. kan derfor varmt anbefale en sådan.

mvh xp

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 20:20

xpgubyno2 se lige her:
En comp der overholder Intels standart og defor kan kaldes Centrino skulle være ret god.
Her står lidt om Centrino:
http://www.hardwareonline.dk/vis_test.asp?tID=130&s=1
Så din må fejle noget.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-10-06 09:40

På min gamle arbejdsplads havde jeg to computere, den ene kunne holde batteri i over 4 timer uden problemer mens den nyeste kun ku' holde max 2 timer - også er der jo pludselig ikke meget "bærbar" over det...den sidste var med centrino teknologi og problemet var ikke kun på min bærbar men også på mindst 60 andre. Kan desværre ikke huske hvilket min første bærbar anvendte...måske bare held

Meeen det vil sige at det kun er producenten der er til forskel...ingen mærkbare forskelle i øvrigt?

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-06 17:30

des mere der er med en laptop og des mere der starter op sammen med windows des mere strøm bruger den.
Idag vil man jo ikke nøjes med et alm 32MB grafikkort nej der skal jo mindst 256MB bare til det .Der er indbygget webcamera og hvad ved jeg. Det hele bruger strøm. Take it or leave it

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-06 19:44

Bærbar betyder jo heller ikke at det skal være en dansepartner.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 24-10-06 23:09

Som fijaja skriver er det ikke processor, men tilbehøret, der er problemet. Du kan købe bærbare computere med 6 eller 8 cellet batterier. Sørg for at den har 8 celler. Desværre er ingen af de "billige" med dette - så spørg først !

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 25-10-06 10:36

Tjaa, hvis jeg vil have en bærbar er det jo fordi den skal kunne tages med uden problemer (læs:uafhængig af ledninger) - ellers kan jeg jo ligeså godt købe en stationær hvis den bare er til hjemmebrug....

Grow: ved du hvorlænge batteritid der er på et 8-cellet batteri sådan cirka...

Mvh. Ampere

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-06 21:31

Der er endda mulighed for at købe et 12 cellet batteri.

Prøv lige at kigge forbi www.zepto.dk Der finder du en dødgo bærbar og du kan selv konfigurere hvad for hardware du vil have i og så kan du vælge 12 cellet batteri.

Zepto kan købes lidt billigere andre steder, så bare søg på www.edbpriser.dk når du har fundet modellen og du vil får flere muligheder

Godkendelse af svar
Fra : ampere

Dato : 26-10-06 08:27

Tak for svaret Fijala. Du kunne give svaret på mit spørgsmål, samt på det mit spørgsmål egentligt burde have lydt på - nogle gange skal man kende svaret før man kan stille spørgsmålet... Nu er jeg da blevet så meget klogere.

Tak for hjælpen alle sammen!

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-06 17:14

velbekomme og tak for point.

Jeg har selv bla. en Zepto Znote 6515WD. med 256 mb grafikkort og alt muligt gejl puttet i. Den kører som en drøm men er også med 1,5 GB ram.

Men at holde strøm, det er den dårlig til. 1,5 time max, hvis ikke jeg slår noget af efekterne fra