/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
noget galt ???
Fra : return
Vist : 888 gange
100 point
Dato : 23-10-06 16:38

hej

har et køleskab faktisk næsten helt nyt ca 5 mdr gammelt

nu er det begyndt at få alle mine ting i det til at blive våde
ene små vanddråber er der på det jeg har i det

hvad kan det skyldes ??

håber nogen har et seriøst bud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-06 16:49

Det lyder som om det er utæt, og trækker varm luft ind så der kommer kondens på varerne??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-06 16:52

Kan dit køleskab afrime?

Hvis du har haft meget i køleskabet kan det evt. være en "pakke" der har sat sig fast i køleelementet. Køleelementet afrimer jo med jævne mellemrum. Hvis noget har sat sig fast mens køleelementet har været frosset kan det meget vel være det, der er løbet i "afløbsskålen.

Undersøg lige om vandet kan løbe fra.

Hvis det ikke er det, så må du kontakte den forretning, hvor du har købt det.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 23-10-06 16:53

Hvis det er kun 6mnd. gl. er det sikkert med aut. afrimning det kan skyldes at afgangs rør er tilstoppet. afgangs røret er normalt leddet til toppen af motoren som er varm og kondens vand forsvinder den vej...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-06 16:57

Det må være en garantisag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-06 17:02

En garantisag, det kommer da meget an på, hvad der er galt.

Hvis man selv har fået skubbet varer så tæt på "afløbet" så papir eller plastik har sat sig fast er der ikke garanti.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-06 17:05

Jeg regner med at der er så meget omløb i return´s hovede så han med rette kan kalde sig return.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-10-06 17:09

Afløbet for afrimning sidder på bagvæggen næsten nederst i en form for tagrendetragt. Hullet må ikke være blokeret. Ofte følger der med nye køleskabe en lille plasticdims med til at rense dette hul, ellers må du forsge dig med en vatpind uden vat eller en piberenser el.lign.
Har døren stået på klem eller er utæ kan det give de samme symptomer dog ikke længere tid af gangen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 17:13

Ca. midt på den indvendige side af køleskabet kan der sidde (som Colini også siger) en V form til at gribe afrimningsvandet og lede det om på bagsiden og ned i en plasskål oven på kompressoren.
Dette hul kan være tilstoppet.
Der kan også ligge varer for tæt op ad kølefladen (øverste del af inderbagsiden)
Varme våde varer vil give meget kondensvand.

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-10-06 17:16

der er ikke så meget i det nogle sylte tøjs glas og noget pålæg så det er ikke fyldt op

og nej det er ikke fordi mine ting har stået helt oppe af inder væggen det kan de slet ikke for der er lavet idiot sikkert så kom med et par bud mere

ps ATT : Teil ja omløb har return da gg ellers sad jeg jo ikke her

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-06 17:19

AHA return.
Et næsten tomt køleskab skaber megen kondens.
Smid noget i skabet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-06 17:26

Eller tjek om køleskabet slutter tæt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 17:30

Der mangler oplysninger - med mindre du vil have hele bogen om køleskabsfejl skrevet her på siden.

Eller er det bare en joke.

Eyvind.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-06 17:32

Har du nu set efter om "afløbet" skulle være tilstoppet?

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-10-06 17:39

det er ikke stoppet og teil mit køleskab er ikke stort nok til at du kan være der

og nej det er ikke gas der er noget galt med det møg køleskab

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-06 17:47

Så må du jo klage der, hvor du har købt det. Det kan være termostaten i køleskabet, der er noget galt med.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-06 17:55

Har du målt temperaturen, i køleskabet altså.

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 23-10-06 20:22

hej

Har kørt vare ud for Skousen og havde en ligende sag for et par uger siden hvor man allerede havde skiftet lågen ud for at sikre at der ikke kom "falsk" luft ind. Dog viste det sig i dette tilfælde at det ikke løste problemet. Skousen valgte herefter at skifte hele skabet ud hvilket jeg som uviltigt chafør synes er god kunde pleje.

Men det kunne tyde på at der er tale om dette fanomen "falsk luft".

mvh xp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-06 20:41

xp... kan kun give dig ret, både med hensyn til det utætte køleskab, men så sandelig også i den gode kundepleje fra Skousens side

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-10-06 22:30

Prøv at sætte en stykke papirstrimmel mellem skab og dør. Med lukket dør skal der være en smule modstand når du trækker i papiret - hele vejen rundt. Hvis det ikke er tilfældet kan du "massere" dørpakningen - træk lidt ud i den og bevæg den lidt.

Der vil altid være fugt i et køleskab, men det skal være på bagvæggen. Hvis væden fordeler sig til hylder m.m. kan det være, at køleskabet "læner" sig forover.
Fat i et vaterpas og få skabet i vater (gerne en lillebitte smule bagover) på alle ledder.

Jeg er sikker på, at det løser dit problem - hvis altså skabet holder den ønskede temperatur.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-10-06 12:42

Du har nok fået noget sat på tværs et sted, så lågen ikke liukker helt. Så vil det stakkels skab forsøge at affugte hele lejligheden. Og det lykkes ikke, for alt vandet blir fordampet igen omme bagpå!
mvh
pbp