/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
grankogler
Fra : snusi
Vist : 681 gange
150 point
Dato : 23-10-06 15:51

Jeg har været ude at samle de flotteste grankogler, og de har ligget en lille uge på en avis, da jeg havde håbet at jeg dermed kunne blive fri for alle de små kryb der nu engang følger med når man henter noget i naturen, men der bliver ved med at "være liv" i koglerne. Kan jeg sprøjte eller vaske dem i noget så jeg slipper for de små kryb?

snusi

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-10-06 16:17

Jeg ville prøve at skylle dem evt. med lidt opvaskemiddel i.

Bare et forslag - har aldrig prøvet det.

Hanne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-06 16:27

Put dem i en plasticpose der er tæt, sug alt luften ud med støvsugeren, og luk poserne lufttæt.

Så dør krybene i løbet af kort tid p.g.a. iltmangel.

mvh dova

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 23-10-06 16:33

hej snussi du kan jo også prøve at dyppe dem i vandglas, købes i farvehandel, derved holder de sig også i lang tid. vh lianes.

Kommentar
Fra : gulvang

Dato : 23-10-06 16:45

jeg ville komme grankoglerne i en plasticpose og give dem et par dage i dybfryseren det fjerner alt kryb vh.

Accepteret svar
Fra : gulvang

Modtaget 160 point
Dato : 23-10-06 16:48

p.s. du kan også dyppe dem i kogende vand . vh.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-10-06 19:05

Kogte kogler

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 24-10-06 06:40

Tak for svaret gulvang.

Jeg "kogte" koglerne i går og her til morgen er der ingen kryb, så det virker