/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Macro
Fra : dior
Vist : 779 gange
500 point
Dato : 23-10-06 14:47

Hejsa.
Håber at få hjælp her,inden jeg går ud af mit gode skind..
Når jeg åbner Word,får jeg denne besked:"The macros in this projekt are disabled.Please refer to the online help or documentation of the host application to determine how to enable macros".Hvis jeg klikker på hjælp,får jeg denne besked:
A host application may disable or enable macros. This error has the following causes and solutions:

You opened the document with Macros Disabled.
Close the document, and then reopen it with Enable Macros.

For additional information, select the item in question and press F1 (in Windows) or HELP (on the Macintosh).

Jeg er ikke god til engelsk,og fatter ikke en dyt!!Er her nogen der kan forklare hvad der er galt?Og hvordan jeg løser problemet?Meget gerne på en let forståelig måde,da jeg jo ikke er en ørn til den slags teknik
Hej fra Vibeke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 14:53

Der står at du skal åbne for tilladelse til at word kan udføre makro.
Makro er automatiske funktioner i word...................men kan også være snavs i en fil udefra.
Derfor er der mulighed for at slå makro fra.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 14:55

Det vil jeg meget gerne forsøge,men jeg er så dum,så jeg ikke véd hvordan jeg gør detVil du prøve at forklare det?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 14:59

gå op i funktioner
rul ned til makro og vælg sikkerhed
Det mest normale er at markere "mellem"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 15:00

Jeg skulle lige tænde en comp med microsoft office program.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 15:03

Jeg prøver lige

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 15:11

Jeg satte den på "mellem",men så fik jeg denne besked:Makroer kan indeholde virus.Det er normalt sikkert at deaktivere makroer men hvis makroerne er ægte,kan du muligvis miste noget af funktionaliteten.
Jeg er helt forvirret nu*gg*
Men rart du har tålmodighed,det har jeg næsten ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 15:18

Den skal du bare blæse på - det er netop advarslen fordi du satte sikkerheden ned....

Sålænge det er dine egne word filer du arbejder med skal du tillade makro.....

Er det nogen du henter fra nettet, skal du være sikker på der ikke er snavs i dem INFEN du tillader macro...

Nogle filer er du NØDT til at tillade macro - ellers virker de ikke efter hensigten.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 15:19

Men du bliver advaret hvergang

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 15:20

Word skal lukkes og åbnes igen før din nye indstilling virker.
Ja der er 3 muligheder en sikker /en mindre sikker/en usikker
Får du besken ved åbning af word eller ved åbning af en fil.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 15:21

Jeg plejer ikke at få denne meddelelse når jeg går ind i Word.Det er noget helt nyt den er startet på..Kan jeg slet ikke gøre noget så jeg er fri for denne "advarsel"Den irriterer mig en delMen forvirrer mig endnu mere..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 15:23

Jeg får beskeden så snart jeg åbner Word...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 15:26

prøv lige:
funktioner>makro>sikkerhed>fanen pålidelige kilder
ligger der nogen filer i det vindue.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 15:33

Nej der ligger ikke nogle filer.Undskyld hvis jeg er lidt længe om at svare,men min pc går ned hele tiden..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 15:34

Èt problem kommer jo sjældent alene.Jeg ER bare uheldig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 15:36

Så brug den laveste og genstart word..............hvis du har firewall og virusbeskyttelse på comp.
(Det er ikke så mange virus der kommer ind den vej)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 15:42

Citat
min pc går ned hele tiden..

Er det noget der kom sammen med at den "går ned hele tiden"
Du kan evt sætte den tilbage til før den lavede ballade med gendannelsespunkt.
Har du indstalleret noget for nylig.
Har du sagt ja til at indstallere noget fra nettet.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 15:43

Jeg har både Firewall,og virusbeskyttelse.Jeg prøver lige at genstarte efter dit råd

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 15:59

Det er ikke noget nyt problem at pc går ned hele tiden.Det har den gjort lige siden jeg fik bolignet..(Connect me)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 16:01

ja - man kan vænne sig til meget

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 16:03

Til Refi ..................................ja det er vore redning.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 16:10

Desværre må jeg nok annulere spørgsmålet,og forstår godt hvis i griner lidt.Det må i også gerne.Men efter at jeg har sat den på "lav" kan jeg slet ikke åbne Word.Men tak til jer begge fordi i prøvede at hjælpe..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 16:12

OK - det var ærgeligt.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 16:15

Kære e.c.Du skal ikke græde.Så begynder jeg også bare

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 16:15

Har du den office CD.........så prøv lige at rulle den ind.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-10-06 16:18

Ja,det har jeg,og vil se om det hjælper at reparere..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 16:30

Det kan også lige være at den er ved at scanne, og derfor ikke vil åbne word

Annuller spørgsmålet
Fra : dior

Dato : 23-10-06 16:53

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål