/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
skorsten
Fra : bublebee
Vist : 843 gange
100 point
Dato : 23-10-06 14:03

Vi er ved at få lavet ny skorsten. Der har været en murer og rive den gamle ned, og ned nye skal bygges op af isokern elementer. Nu påstår han så, at han ikke kan komme og lave den færdig idag fordi det regner lidt ind imellem.

Kan det virkelig passe ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 14:13

Det betyder ikke noget for skorstensopmuringen at det stænker lidt.
Et stillads / tag der er vådt kan være usikkert at gå på.
Der var og er nok stadig noget der hedder vejrlig (ingen udendørs arbejde i regn vejr).
Men der er travlhed i byggeriet lige nu så han laver nok noget et andet sted.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-10-06 14:20

Han lovede at komme idag men er bare ikke dukket op.

Og der har været 1 byge idag, resten har været lidt støvregn, men de sidste mange timer har her været tørvejr, men gråt. Han er fuld af fup den murer tror jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 14:26

Uanset om han er fuld af fup eller ej, er der jo ingen her der kan fortælle dig hvorfor han ikke kommer....

Måske lige netop der hvor han bor "styrter" det ned - det gjorde det her indtil for 20 min siden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 14:27

Selvom det er/bliver tørvejr, begynder han jo ikke blande materialer og rigge til 1½ time før fyraften...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 14:28

Og i morgen bliver det ENDNU VÆRRE

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-10-06 14:28

Jamen pointen er at vi ringede til ham i formiddag og sagde at her regnede det altså ikke og han havde lovet at lave den skorsten færdig. Spørgsmålet er egentlig bare om det kan passe at man ikke kan sætte den op selvom det regner lidt.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-10-06 14:30

Nej men han skulle jo også have været her kl 10 ik. Og nej nu ser vi ikke noget til ham, men eftersom det er den eneste varmekilde i det her hus er han da træls. Så skulle han lade være med at rive den ned i fredags altså.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 14:42

Det giver jeg dig ret i - det er dårlig kundebetjening - og næste gang ville jeg se mig om efter en ny....

Han kan/burde kunne sagtens lave en skorsten fordi det "drypper" lidt...

Det har ikke noget med skorstenen at gøre men hans modvilje (han er måske vandskræk )

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-10-06 14:57

Han har nok (som alle håndværkere) sindsygt travlt i tiden.....Det er ikke godt at mure hvis det pisser ned (her regnede det helt vildt i morges, tørvejr nu.)

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 23-10-06 18:15

det har så regnet hele dagen her hvor jeg gik og murede.
Jeg vil gerne spørge hvor den skorsten går igennem taget for der kan komme rigtig meget vand ned gennem et hul i taget hvis han f.eks. tager afdækningen væk for at mure på skorstenen igen.
Du har ikke skrevet om den skal mures op omkring piben for så er det ikke så godt i regnvejr!!!!
er skorstensrøret over taget kan I godt fyre selv om den ikke er færdig bare røgen kan komme ud

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-10-06 18:42

Det er kun det stykke der rager over taget der skal mures. Den står ned i skuret udenfor ydermuren, men det er kun toppen som er over taget der skal laves.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-06 18:45

Så ville jeg da også sætte varme på.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-10-06 18:48

Jamen kan man godt det, der er ikke langt fra udføringsrøret.

Men har snakket med mureren og han siger vi ikke må fyre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 19:38

Han skal lige tirre jer lidt - bare vent....

I morgen ringer han og siger at hvis han absolut SKAL komme i regnvejr - så stiger prisen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-10-06 20:19

Hehe godt vi ikke skal betale, det skal vores udlejere ;)

Kommentar
Fra : ole65

Dato : 24-10-06 12:39

Hvad er problemet i grunden?
Tro på at mureren ved hvad han taler om, og vær tilfreds med at han ikke gør noget som kan ende med et dårligt resultat.
Han får vel næppe nogen penge før end han er færdig, så han er vel også interesseret i at få opgaven afsluttet

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-10-06 12:45

Nej for vi har snakket med isokern, som de nye moduler jo er, og de siger, at der intet problem er i at sætte dette op i regnvejr. Problemet var, at mureren lovede at komme men ikke kom alligevel. Han er her nu idag og laver den færdig, men kun fordi vi har presset ham så mange gange !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-06 12:55

Kan være et par polakker pustede ham i nakken

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-10-06 16:28

Ska' vi snart til "houswarming"

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-10-06 21:23

Hehe ja i kommer bare, nu er der gang i brændeovnen igen - skøøønt. Vi måtte bare lige ud og rense skorstenen nedeni, hehe den var fyldt med skidt fra den gamle som de havde revet ned, eller dvs revet halvt ned. den skulle kun fixes fra taget og opefter....

Annuller spørgsmålet
Fra : bublebee

Dato : 19-12-06 14:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål