/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvad er en INK-fil for en stør
Fra : spimmer
Vist : 2232 gange
200 point
Dato : 23-10-06 12:22

Hej.
Jeg har fået en mail med en vedhæftet fil med "efternavnet" .ink. Hvad er det for en størrelse? Kan jeg åbne den? Og med hvad?
Når jeg klikker på clipsen, er fil-navnet med lysegråt.
Afsenderen kender jeg og stoler 125 % på ham.
Hjælp mig!!!
mvh
spimmer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 12:29

Alle din genveje på skrivebordet hedder også .ink

Lad den være...

Den skyldes sandsynligvis at afsenderen bruger et andet mailprogram, og visse ting kan dit program så ikke se og derfor er det vedhæftet.....

Med al sandsynlighed uskadelig - men lad alligevel være med at forsøge at lukke den op

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-06 12:30

Du kan læse om ink filer her http://www.fileinfo.net/extension/ink det er en image fil fra CoralDraw.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 12:33

Det er sikkert et billede han/hun bruger på sit brevpapir

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-06 12:44

Hvis vedhæftningen ikke refererer til det din ven skriver i mailen - så ville jeg heller ikke åbne den.

Hvis den gør og filen er lysegrå er det fordi du ikke kan åbne vedhæftede filer, det kan du ændre således hvis du bruger Outlook Express.

Gå i funktioner herefter indstillinger og vælg fanebladet sikkerhed og fjern flueben ud for "Tillad ikke at vedhæftede filer osv. Så skulle det virke.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 13:23

Hvis dit mailprogram virker tilfredsstillende - SÅ LAD VÆRE MED AT LAVE NOGET OM....

Det er en ganske uskadelig fil der blot fortæller at eller andet om det brevpapir afsenderen bruger...

Prøv selv at snakke med afsenderen og derved se/høre forskellen på det han/hun sender og det du modtager...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 13:34

Kommer der underlige ting med en mail - selv fra en man kender.............så lad det være.
Det er nemlig slet ikke sikkert, at dem man kender og stoler på, ved at de har sendt det.
Virus kan nemlig godt sende selv og de bruger adressekartoteket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 13:38

Korrekt e.c

Men det er nu ret normalt hvis afsenderen bruger "eget" brevpapir.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 13:52

Ok - men jeg får ikke mails fra folk med eget brevpapir.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 13:59

Det er fordi man "laver" brevpapir på forskellig måde....

Får du ikke mails fra Kandu ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-06 14:27

er det som afsenderen normalt sender med brevpapir (stationary) - altså dekorative mails - er det fordi du har blokeret for billeder i dine sikkerhedsindstillinger. Normalt kommer brevpapir i almindelig formater igennem uden der sker noget ved det - og egentlig - hvis du endelig vil se det så kan du gøre det ved at klikke videresend - så dukker det 99% sikkert op (eller forandre dine sikkerheds indstillinger - hvad der ikke burde være nødvendigt) - spørg dog afsender om han har brugt brevpapire eller har sendt dig noget vedhæftet eller indsat først hvis du er nervøs

advarslerne er gode nok her i tråden - og jeg ville nok undre mig hvis jeg fik en mail på den måde - bruger selv brevpapir på mange måder og har aldrig været ude for at modtagere ikke har kunnet se det trods sikkerhed - har heller ikke selv modtaget på den måde der er beskrevet. Tror helt sikkert også jeg ville lade den være ( hmm måske - i hvertfald hvis afsender ikke er kendt som en af dem jeg stoler på - og som beskrevet kan det jo være der er en grund til at filen er vedhæftet - skriver afsender ikke noget om det - tjahhh - nysgerrighed kan være farligt )

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 23-10-06 15:14

Hej.

Nej jeg er ikke nervøs for at det er noget skidt, jeg har fået. Det er en mail fra min svigermors fætter, som er 71 åe. Det skulle have været en GEDCOM-fil (Slægtsforsknings udveksling). Det der undrer mig er, at den er lysegrå og at jeg ikke kan få reaktion på at klikke på den.

mvh
spimmer

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 23-10-06 15:17

Se hvad jeg skrev her spimmer http://www.kandu.dk/spg95417.aspx#1035204

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 23-10-06 15:39

Tak for svaret bentjuul. Det første man bliver blind på er øjnene.

mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-06 16:03

Selv tak spimmer - det druknede nok lidt i alle advarslerne

//bentjuul