/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hjælp til Service Pack 2
Fra : the1best
Vist : 609 gange
500 point
Dato : 23-10-06 12:17

Jeg er en af dem der var så "dum" at hente SP2 ned fra nettet og nu er min pc bare gået helt i spåner.

Jeg har prøvet - fjern og tilføj programmer - det kunne jeg ik. Jeg har lånt en SP2 cd for så at lægge den ind, det kunne jeg heller ik, jeg satte cd i kl 9.41 og kl 11.58 kom den ud og sagde at " Installationsprogrammet kunne ikke bekræftige gyldigheden af filden update.inf - Kontroller, at kryptografiske tjenester kører på computeren"

Den er nu flere timer om at starte op og jeg kan godt gå på nettet, men jeg kan ik taste noget ind, som eks. login så fryser den. Jeg kan heller ik kopiere eller noget som helt på den.

Hjælp hvad gør jeg??

Hilsen
The1best

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 23-10-06 12:22

Jeg glemte at skrive at den ik fik installeret den ordentligt fra starten af

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 12:35

Prøv om du kan bruge noget fra dette tip.
http://www.kandu.dk/Tip9317.aspx

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 23-10-06 13:35

Jeg har prøvet både fejlsikret tilstand og seneste velfungerende ..... og tilføj og fjern programmer og INTET af det har løst mit problem

Jeg kan se at SP2 ligger i et bibliotek for sig..... hvad sker der hvis jeg sletter det????

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 23-10-06 14:06

Hvad er det for kryptografiske tjenester der skal køre????

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 500 point
Dato : 23-10-06 14:07

Hvor langt når du her:

SP2 .....ud igen.
Start>hjælp og support>nu står oplysningerne om indstallation af SP2 og datoen.
Vælg systemgendannelse>prik i "gendan comp">næste>du vil nu kunne se datoen markeret og at det er SP2 der er indstalleret > (ellers kan du finde den med pilene ved kalenderen)
marker datoen>næste>næste hvis du er klar til gendannelse (det kan fortrydes senere)
Du kan fjerne SP2 sådan:
start>indstillinger>kontrolpanel>tilføj/fjern programmer>rul ned og den ligger nok nederst.
Kan du ikke gendanne eller fjerne servicepack 2 så:
Start comp i fejlsikret tilstand (F8 under opstart klik klik klik klik)
vælg fejlsiret tilstand med pile>enter>log på som administrator>adgangskode som du brugte ved indstallation af XP første gang.
Nu kan du benytte anvisningen - SP2......ud igen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-06 14:14

Den eneste måde du kan få den væk på er at BOOTE fra din cd, med din XP.
Når du kommer til reparer ikke første gang, men ved installation eller reparer, klikker du reparer.
Så skulle den meget gerne slette alle filer fra SP 2, og forhåbentlig starte som den plejer
Ellers køb en lovlig XP, så er der ikke de problemer.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 23-10-06 14:16

e.c >>> Jeg vil prøve dit forslag i aften når jeg kommer hjem - jeg har prøvet hjælp og support, har nok ik været tålmodig nok, jeg skal jo lige huske på at den nu arbejder mega hamrende langsomt.- den er 15 min om at komme på nettet.-

The1best

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-06 14:18

Og SP 2 er nu ikke helt så tosset, bare endnu en ting, man skal vænne sig til.
Hvis du ikke har noget sikkerhed på din pc, bliver du tilbudt flere gratis løsninger, værd at tage med.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-06 14:21

UPS, havde ikke lige tænkt på den muligvis kunne fjerne i fejlsikret, men en mulighed, har dog mine tvivl, når installationen ikke blev gennemført korrekt.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 23-10-06 14:26

Jeg har prøvet at geninstallere XP fra cd, fik at vide at den ver. som der ligger på min pc er nyere, så det ville den ik.

Jeg har nogle ting på min pc som jeg helt ik vil miste og jeg har ik mulighed for at kopiere indtil jeg får min maskine til at fungere igen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-06 14:29

En anden mulighed er START/ TILBEHØR/ KOMMANDOPROMT INDTAST SFC / SCANNOW
Har samme funktion som REPARER og bagefter samme sted indtast chkdsk / f den retter eventuelle fejl, ved næste opstart af pc, lad lad være med at afbryde.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-06 14:31

Glemte at skrive, du skal sætte din Xp cd i drevet, når du laver sfc / scannow, dog uden at klikke på noget, den skal bare køre i drevet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-06 14:31

hmm - jeg ville i den situation nu nok brænde de ting ud jeg ville bevare (eller overføre til andet) - og så køre restor/recovery - helt frisk maskine der så får sp2 ind lige bagefter - så gør den ikke vrøvl

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 15:19

Du må ikke bare slette noget SP2 for de filer er delvis integrerede i XP
Tilbagestilling / gendannelsespunkt rører ikke ved dine filer.
Den låser for afindstallationen indtil du er "rykket" tilbage til før SP2 kom ind.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-06 15:59

Ak ja, disse problemer, mener stil_s havde lagt et rigtig godt tip, om systemgendannelse, et gratis program der minder om Norton Ghost og Acronis.
Men det er som om mennesker hellere vil tage det som det kommer, istedet for engang imellem
lave en backup af sin harddisk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 16:08

Ja tak - det program til at tage backup (ikke acronis) paragon eller sådan noget.................
den lagde en af mine 80 MB harddiske ned, da jeg prøvede den.
Det var lige 3 styresystemer og 2 partitioner med data.
Godt man har andre programmer til at hente data.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-06 16:10

Og det er ikke ment ondt, men hvis mennesker bare havde et af disse programmer, så sad der ikke mange herinde og spurgte om råd, når det går galt med deres pc.
De klikker på en knap, og så er systemet gendannet.
Der har også været en gratis Acronis, i K-Computer ganske vist en 8´men den er ligeså god som andre.

Citat
Jeg har prøvet at geninstallere XP fra cd, fik at vide at den ver. som der ligger på min pc er nyere, så det ville den ik.

Så prøv sfc / scannow den plejer at virke, men om den kan køres fra fejlsikret, har jeg tvivl om.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 25-10-06 10:20

Jeg har nu prøvet systemgendannelse og det kunne jeg ikke. Jeg har også prøvet sfc / scannow i fejlsikret tilstand og efter 2 timer stoppede jeg den for der skete ik noget, kan så være jeg bare ik var tålmodig nok.
Jeg kan heller ik komme ind i søg eller hjælp og support.

Jg har nu fået fat på en der vil pille min harddisk ud og overføre filer og geninstallere XP for mig.

Jeg vender tilbage når den er fikset.

Fornøjelig dag til alle fra mig.

Knuz
The1best

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 01-11-06 23:19

Takker for hjælpen, men der var ikke noget af det som jeg kunne bruge, desværre.

Jeg har fået en til at hente det han kunne på pc'eren - lagde så XP ind igen og det har han så lagt det ind igen, så jeg har har mulighed for at hente det jeg gerne ville, så nu kommer han igen og lægger XP ordentligt ind.

The1Best

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-11-06 23:23

- og så mangler du bare at lave noget backup på et andet drev.