/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Netgear router
Fra : klanger
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 23-10-06 10:03

Har i fredags sat et trådløst netværk af mærket Netgear op hos nogle bekendte.

Da fik jeg netværket til, at køre fint, men....

Vedkommende har kontaktet mig og nævner, at hvis den bærbare (som er den ene comp.) er slukket, kan den staionære hvorpå routeren er forbundet, ikke få forbindelse og/eller går "i sort".. efter meget kort tid.....

Og jeg havde vist begge kørende hele tiden efter instalitationen....

Er der en der har en løsning på dette problem eller hvor jeg evt. kan finde noget om det?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 23-10-06 10:27

Find ud af hvilken ver. frameware der ligge i din router.

Gå på Netgear's hjemmeside og find din type router, og se om der er nogle bugfix.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 23-10-06 10:43

Umiddelbart kan jeg ikke finde noget der hedder "bugfix" på Netgear's hjemmeside

Det er ikke et "slang" udtryk for noget andet, vel...?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 10:51

Indstilling/opdatering af routere bør foregå via kabel.
De to comp bør være i samme gruppe. (workgroup) til evt. fildeling.
Netgear skal sættes til at give tilladelse til de to comp (wireless)
eller der skal krypteres med WEB / WPA /eller andet.

Trådløst netværk bør absolut ikke være en åben dør.

Comp skal tilgå internettet via LAN i "opret forfindelse til internettet"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 10:54

Det kan vist oversættes til:
bugfix = fejlrettelser

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 23-10-06 11:12

Jeg er ikke lige med på havd du mener "ec"...?

Netværket er sat op efter alle foreskrifterne, og jeg har forbindelse uden problemer når begge comutere er tændte.....

Meget af det du skriver ved jeg godt men tak!

MEN stadig hvorfor går de i "sort" når kun den ene er tændt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 11:29

Det kan være fordi forbindelsen ikke går i gennem routeren til modem, men i stedet går i gennem den ene comp til modem.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-10-06 12:03

e.c har ret !
Vær sikker på at begge computere er sat op internetforbindelse gennem anden computer / router.
Du har måske sat den stationære til " Direkte forbindelse til internettet "

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 23-10-06 12:04

Ja, det mener jeg den skulle "sættes op" til i følge instruktionen der var med fra Netgear

Er der forøvrigt nogen her der ved om en stationær Medion MT6 er "født med" trådløst netkort og derfor selv kan få forbindelse uden yderligere dikkedarer til f.eks en bærbar med trådløst netkort?

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 23-10-06 12:08

Undskyld "grow" dit indlæg kom efter jeg ahvde sendt sidst....

Det du nævner er det opsætning i Kontorlpanel?

Jeg vil være helt sikker....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-06 12:22

Comp.........kabel.............router...............modem................internet
comp..........wireless........accesspoint på router...............modem................internet

Det er comp med kabel til router som bør lave forbindelsen gennem routeren til modem.
Er det TDC gøres det automatisk ved hjælp af den CD som følger med.

Asus har noget WIFI (wireless) stik på bundkortet, så det kan medion også have.

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-06 12:36

Ja i kontrolpanelet under oprettelse af netværk og internetforbindelser ( XP version )

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 24-10-06 17:42

Det blev så til en systemgendannelse.....!!!! Og så virker l...... igen!

Tak for Jeres hjælp....