/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
ikke permanent hårfarvning?
Fra : jobestar
Vist : 509 gange
50 point
Dato : 22-10-06 21:56

Hej piger.. kan i hjælpe en fyr?

Jeg overvejer at farve håret sort for sjov, men ikke permanent..

kan man bare købe sådan noget ikke-permanent hårfarvning i supermarkeder?

og kan man få noget der varer 5 dage, 1 måned, flere måneder osv?

hilsen den blond fyr..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 22:00

ork jo - du bliver sikkert bare overrasket - skyllefarverne sætter altid varige spor i lyst hår - så overvej at være tofarvet længe og få en frisør til at redde dig ud af miseren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 22:01

eller i værste fald få grønt hår

Kommentar
Fra : Bettina78

Dato : 22-10-06 22:55

Når du har lyst hår og vil farve det sort, er der nogle ting der lige skal være på plads:

Håret skal forpigmenteres, som du kan gøre med en kobber/rød farve først, for dernæst at farve det sort.

MEN du kan ikke gøre det som skyllefarve(midlertidig) da der både er forpigmentering i+ sort jo er en mørk gennemfarvet farve.

(vil anbefale dig at gå til frisøren og få det gjort)
jeg er selv uddannet frisør (er ikke i brancen længere, så det er ikke et salgstrick), men ved bare af erfaring at det kan blive en dyr fornøjelse at at prøve selv først for derefter muligvis, at skulle til frisør og have det fikset...

Mvh Bettina

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-10-06 23:04

Bettina78 - lige mine ord!

Bortset fra den røde farve - jeg ville bruge en mellembrun - rød bliver nemt misfarvet (grøn) i lyst hår.

Moster tidl. frisør

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 24-10-06 02:06

okay mange tak for information om det her he

jeg havde ikke tænkt over at hårfarven betød så meget.. så skrev bare blond, men det er mere mørkeblond egentlig..

lidt ala det her: http://www.beautywithin.com/Margu/HMImages/images/24H18.jpg

det hjælper vel på det?

men ja.. kan godt ske jeg skal gå til frisør..