/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Disable Windows firewall??
Fra : Toby14dk
Vist : 1046 gange
279 point
Dato : 22-10-06 20:53

Heysa..
Efter mit internet har været nede har jeg ikke kunne logge på windows live messenger, kan godt logge på det helt gamle messenger og med andre computere på mit netværk må derfor antage at det ikke er min router men min computer og noget indstilling der skal ordens bruger jeg messengers fejlfindings funktion siger den at min standartgateway er offline, hvilket jeg ikke fatter.. er på nettet???
har så ville tjekke min windows firewall når jeg prøver at komme ind på den skriver den så: " Windows kan ikke vise indstillingerne af windows firewall af ukendte årsager" Så jeg tror måske det er der mit problem kan ligge.. Men hvordan sletter jeg el. disabler jeg windows firewall via. cmd el. noget ligende? For kan ikke gøre det via kontroldpanelet??? Så hvad gør jeg? nogle ider?

Hilsen Tobias.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 21:04

lige en tanke - har du sikret dig du er helt fri for snavs af den ene eller anden art på din pc ???

kører du måske med en firewall der nedlægger windows firewall - for så er det ok du ikke kan bruge den.

har du forsøgt at slette din gamle messenger - og den nye med - helt (også i registrerings basen) og installere windows live messenger igen ??

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 22-10-06 21:45

Hey..
Har kun forsøgt at slette Win. live messenger, via tilføj/fjern... Det burde vel også slette den fra regedit??
har ikke forsøgt at slette det HELT gamle som ligger med windows.. for det kan jeg komme på med.. har forsøgt at disable min norton antivirus.. men det hjalp ikke.. hvilket det heller ikke burde? for har ikke installeret den med firewall (Synes nemlig at denne sløver min forbindelse)
kører forresten på XP home. med sp2
Hilsen Tobias.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 21:51

Er du logget på som administrator.
Kan du få adgang til routeren, og se om din comp har tilladelse.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 22-10-06 21:53

Er administrator..
Kan godt logge på min router.. se om min com har tilladelse?? :S
Tobias.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 279 point
Dato : 22-10-06 21:54

Vi skal nok få startet din firewall igen, men gør lige dette først, så vi kan sikre os det ikke er virus eller spyware der lukker den ned:

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 21:54

hmm hvis du kommer dertil hvor du nok skal slette windows messenger så går du i start - kør - kopierer dette ind og enter:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
så er alt væk og du kan downloade på ny

jeg tror de to versioner kan konflikte -hjalp i hvertfald da jeg selv gjorde det. (kontaktpersonerne forbliver jo hvor de skal)

Dumt ikke at køre med firewall - og hvis du kører normal vedligeholdelse skulle det ikke sinke dig så du mærker noget til det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 21:56

ok stl_s geniet på banen - så er du i gode hænder

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 22:01

Ja det skal nok gå.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-10-06 22:01

Vis du har win xp sp2 og en tredie parts firewall så kan du slå win firewall fra under tjenester,men den skal desværre kører/bruges vis man har/kører netværk.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 22-10-06 22:03

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:50:38, on 22-10-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\Windows\System32\smss.exe
C:\Windows\system32\winlogon.exe
C:\Windows\system32\services.exe
C:\Windows\system32\lsass.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Windows\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Windows\system32\nvsvc32.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Windows\Mixer.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Windows\system32\ctfmon.exe
C:\Windows\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
C:\Programmer\Shareaza\Shareaza.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
D:\DL\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: HelperObject Class - {00C6482D-C502-44C8-8409-FCE54AD9C208} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagItBHO.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagItIEAddin.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\Windows\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Free Download Manager] C:\Programmer\Free Download Manager\fdm.exe -autorun
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} (LSSupCtl Class) - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {54B52E52-8000-4413-BD67-FC7FE24B59F2} (EARTPatchX Class) - http://files.ea.com/downloads/rtpatch/v2/EARTPX.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1125930150201
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1159096601487
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} (ActiveDataInfo Class) - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\Windows\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

Hilsen Tobias.. Er det korrekt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 22:04

Citat
kan godt logge på det helt gamle messenger og med andre computere på mit netværk
...... manse9933 vil du låne mine briller

hopper af her for ikke at forstyrre

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-10-06 22:04

lokal sikkerhed fil/printer deling.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-10-06 22:06

jeg har læst det midifik,jeg ville bare fortælle om muligheden,derfor (desværre)

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 22-10-06 22:19

Jeg bliver nød til at logge af nu, skal på op på arbejde kl. skod..
Men tjekker op imorgen.. På forhånd tak for nogle seriøse og konstruktive indlæg.
Hilsen Tobias.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-10-06 00:28

Jeg har lavet dette fix til Windows firewall og sikkerhedscenter. Udpak det, og følg den vedlagte vejledning nøje, så burde det virke http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/reset.zip

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 23-10-06 19:11

Hey stl_s..
Så kører min win. firewall sku igen.. Du er da for vild.. :D
Hold da op.. Godt klaret.. Det hjalp dog desværre ikke på mit messenger... Underligt nok..
Den skriver stadig at min gateway er offline.. hvilket jeg ikke lige forstår.. Men min firewall kører da.. :D fedt..! takker..!!! Har i nogle bud på hvad der kan være med messenger?
Hilsen Tobias.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-10-06 20:42

Prøv lige at se om Messenger ikke selv kan løse problemet. I Indstillinger -> forbindelse. Er der et udråbstegn, så prøv at klikke opdater. Ellers prøv at lave en fejlsøgning på problemet.

Virker det ikke, så prøv at lukke for maskinen og genstart din router (lad den være slukket 4-5 minutter), og start maskinen op igen, og se om den så fanger DHCP serveren.

Tjek evt om standard gateway og DHCP server er ok. Start/Kør -> skriv cmd klik ok. Skriv i cmd vinduet ipconfig /all tast <enter>

Prøv også at følge miritdk`s råd om at smide den gamle Messenger ud. Hvis det stadigvæk ikke virker, kan du hente den igen på Windows Update.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 23-10-06 22:29

Ey... Stl_s
Har du evt. en mail.? så vil jeg lige sende nogle prt. scr.
for selvom jeg opdatere under indstillinger i messenger har den stadig ikke forbindelse.. den laver et udråbstegn i en trekant mellem routeren og Jordkloden.. Hmm..
prøvet det med cmd.. men ved ikke helt hvad jeg leder efter her.. Kan jeg evt. resette de registerer indstillinger windows har til internet opsætning osv? reset gateway? El. hvordan fungerer det?
Har slettet det gamle messenger det virkede heller ikke.. pænt belastende.. :S
Hilsen Tobias.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-10-06 22:38

Kan du ikke smide dine screenies herop ? http://www.peecee.dk/

Prøvede du at genstarte routeren ?

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 23-10-06 22:42

Er det kun dig der kan se billederne der?
Prøvede at genstarte men det virkede ikke.. :S min bærbar kan også komme på.. den kører jo via samme router.. :S
Hilsen Tobias.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 23-10-06 22:47

Så skulle de være uploadet.. håber de siger dig mere end mig.. :D

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 23-10-06 22:53
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-10-06 23:09

Nu er jeg ikke den store netværkshaj, men prøv lige gå i cmd vinduet og skriv ipconfig /release og tast <enter>. Genstart, og skriv så ipconfig /renew <enter> og genstart igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-06 23:13

Hvorfor søren står der >rettigheder udløber 5 oktober 1938?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-06 23:17

står tids zonen rigtigt i din router,vis ikke kan det skabe problemer med nogle af microbløds servere

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-06 23:19

tids indstillingerne

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-10-06 23:30

Du har skisme ret manse. Den er da helt gal med tidszonen. Godt set

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-06 23:40

det er godt nok længe siden at ip adressen's retighedder udløb,han har måske opfundet tidsmanskinen uden at vide det
Det må da skabe et problem med programmer der komunikerer igennem routeren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-06 23:42

følger meget interesseret med

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-06 23:42

DHCP/DNS Servere

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-06 23:53

Det er da en god upload side,jeg tror jeg dropper amrikanerne's uploade sider som jeg har brugt indtil nu.
Kender du flere danske uploade sider stl_s som er
lige så simple at have med at gøre,dovenskaben længe leve

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-10-06 00:00

Næh, kender ikke lige andre. Er den da ikke nem nok ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-10-06 00:04

jep fedt nok,jeg har lige snuppet en instrumental musik fil i mp3 formathåber den/det er lovligt

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-10-06 00:10

Jamen dog manse, FYYYYYYYY

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-10-06 00:13

jeg gør det ikke mere

Manse 9933

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-10-06 00:17

Lad du bare være manse, du kan ikke lade være

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-10-06 00:23

<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Selvføgelig kan jeg det,jeg er ærligheden selv.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-10-06 00:24

og aldrig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-06 00:25

manse pas nu på hvad du stikker næsen i *G*

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-10-06 00:30

det skal jeg nok midifik,fy for den lede bankebæ

Kan i godt,god natski

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-06 00:32

nat med dig manse - drøm sjovt

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 24-10-06 21:31

Manse9933
Når jeg skal indstille tiden på min router beder den om en "timer server ip add." hvor får jeg dog det fra? fatter hat af det netværk, hvorfor opbygger man det så åndsvagt? 1938 --> sikker på det er min router? :s
http://peecee.dk/?id=8757 --> billede af routerens tidsindstilling eller?
Hilsen Tobias

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 24-10-06 21:33

Ipen er forresten en jeg skrevet ind..
Hilsen Tobias.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-06 21:51

jeg er ski nervøs for at du har ddexploit på din maskine -

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 24-10-06 21:55

Hvad er det? :S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-06 22:53

en dum trojaner - men jeg håber jeg ser spøgelser ... overlader det til stl_s at dømme om det.

kig forresten lige her :
http://support.microsoft.com/kb/328310/da?FR=1&PA=1&SD=HSCH

desværre ikke sikker - men har mine bange anelser omkring den trojan

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-10-06 23:22

Lad os lige tjekke for mere skidt:

Hent denne scanner, men vent med at scanne.

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files.

Tip: du skal ikke klikke på Add to Startup folders så scannes din maskine hver gang du starter Windows op.

Start op i fejlsikret tilstand (tast f8 flere gange under opstart). Hvis du ikke kan det, så se her
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

Så åbner du scanneren, og trykker på Scan Clean. Den skanner nu, og det kan godt vare ret længe.

Når den er færdig, så klikker du i vinduet "Virus log information"(det dukker op nederst, hvis scanneren finder noget). Tryk så Ctrl+A, så er det markeret. Tryk så Ctrl+C, så er det kopieret til udklipsholder. Sæt det evt ind i et stykke notesblok,og kopier det her ind bagefter.

Bemærk, det er ikke den lange log som scanneren generer, men det lille vindue som åbner under hovedvinduet, når den finder noget.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-10-06 06:14

her er nogle tids servere (ntp)
Denne bruger jeg selv>
• Lund, Sweden: Lund Institute of Technology

ntp.lth.se
--------------------------------------------------------

• Zurich, Switzerland: Swiss Fed. Inst. of Technology
129.132.98.11: bernina.ethz.ch
Service Area: Switzerland and Europe
• Location: Copenhagen, Denmark, Europe
clock.netcetera.dk; clock2.netcetera.dk
Service area: Denmark, Scandinavia, and Northern Europe
• Spain: Altea
slug.ctv.es
Service Area: Spain
• Pieksamaki, Finland: Keski-Savon Oppimiskeskus
tick.keso.fi; tock.keso.fi
Service area: Finland
• Meudon, France: Observatoire de Paris-Meudon
ntp.obspm.fr
Service Area: France and Europe
• Lyon, France: CISM
ntp.univ-lyon1.fr
Service Area: France, Switzerland, Italy, and Europe
• Paris, France: VIA, Ecole Centrale
138.195.130.70: ntp.via.ecp.fr
Service Area: France and Europe
• Budapest, Hungary: KFKI Research Institute for Particle and Nuclear Physics
148.6.0.1: time.kfki.hu
Service Area: HUNGARNET
• Italy: Net4u Srl, Vercelli, Italy
195.32.52.129: ntps.net4u.it
Service area: Italy
• Oslo, Norway: University of Oslo
129.240.64.3: fartein.ifi.uio.no
Service Area: NORDUnet
• Oslo, Norway: Alcanet International
time.alcanet.no
Service Area: Europe
• Krakow, Poland: Academic Computer Centre
149.156.4.11: info.cyf-kr.edu.pl
Service Area: Poland and Europe
• Lund, Sweden: Lund Institute of Technology
130.235.20.3: ntp.lth.se
Service Area: Sweden and NORDUnet
• Ljubljana, Slovenia: Institute of Biophysics, University of Ljubljana
biofiz.mf.uni-lj.si 193.2.69.11
Service Area: Slovenia and Europe
• Ljubljana, Slovenia: Hydrometeorological Institute of Slovenia
hmljhp.rzs-hm.si
Service Area: Slovenia and Europe
• Ljubljana, Slovenia: Academic and Research Network of Slovenia
ntp1.arnes.si; ntp2.arnes.si
Service Area: Slovenia and Europe
• Ljubljana, Slovenia: J. Stefan Institute
time.ijs.si
Service Area: Slovenia and Europe
British Isles
• Dublin, Ireland: School of Mathematics, Trinity College
ntp.cs.tcd.ie; ntp.maths.tcd.ie; ntp.tcd.ie
Service Area: Ireland and U.K.
• Glasgow, Scotland: Strathclyde University
ntp.cs.strath.ac.uk
Service Area: U.K., Europe, and any
• Cambridge, U.K.
ntp0.uk.uu.net; ntp1.uk.uu.net;
ntp2.uk.uu.net
Service Area: UUNET (formerly known in the U.K. as PIPEX) and U.K.
• Manchester, England: University of Manchester
ntp2a.mcc.ac.uk; ntp2b.mcc.ac.uk;
ntp2c.mcc.ac.uk; ntp2d.mcc.ac.uk
Service Area: U.K.
• Buckinghamshire U.K.: Wibble U.K., Aylesbury
tick.tanac.net
Service area: U.K.
Location: Copenhagen, Denmark, Europe
clock.netcetera.dk; clock2.netcetera.dk
Service area: Denmark, Scandinavia, and Northern Europe

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 26-10-06 21:55

stl_s, her er så hvad programmet gav af svar:

File C:\Programmer\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe tagged as not-a-virus:RemoteAdmin.Win32.WinVNC.4110. No Action Taken.
File
C:\data infected by "Trojan-Downloader.Win32.IstBar.nh" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\061D0BB7.tmp infected by "Trojan.Win32.Crypt.e" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\0E8C570B.tmp infected by "P2P-Worm.Win32.VB.dw" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\10A408D0.exe tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.Lop. No Action Taken.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\10AE06C5.tmp tagged as not-a-virus:PSWTool.Win32.PWDump.2. No Action Taken.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\200F2FCD.exe infected by "Trojan.Win32.Crypt.e" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\25620165.exe infected by "Trojan-Downloader.Win32.Small.bwy" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\25742C29.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\25944FA0.tmp infected by "Trojan.Win32.Crypt.e" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\309E06EA.tmp infected by "P2P-Worm.Win32.VB.dw" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\318C3076.tmp infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\320117F5.tmp infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\320541F1.tmp infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\389A525F.exe infected by "Trojan-Downloader.Win32.IstBar.nl" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\389A525F.tmp infected by "Trojan-Downloader.Win32.Dyfuca.ei" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\3CE830FD.tmp tagged as not-a-virus:PSWTool.Win32.PWDump.2. No Action Taken.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\3CEB5AF9.tmp tagged as not-a-virus:PSWTool.Win32.PassThief.a. No Action Taken.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\3CF22EF2.tmp tagged as not-a-virus:PSWTool.Win32.PassThief.a. No Action Taken.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\43464376.EXE infected by "Trojan-Dropper.Win32.Small.br" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\43496D72.EXE infected by "Trojan-Dropper.Win32.Small.br" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\53395A57.exe infected by "HackTool.Win32.Munga.a" Virus. Action Taken: File Renamed.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\53A219E4.tmp infected by "HackTool.Win32.Munga.a" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\5BE62EE7.tmp infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\63816D22.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\64796578.tmp infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\6B7D40B7.exe infected by "Trojan.Win32.Crypt.e" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\70ED01C5.tmp infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\70F02BC2.tmp infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\72CB7D8D.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\73EE164D.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\742F5E05.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\758D5B42.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\7651326A.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\Norton AntiVirus\Quarantine\7EAB1CED.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\Programmer\RealVNC\VNC4\winvnc4.exe tagged as not-a-virus:RemoteAdmin.Win32.WinVNC.4110. No Action Taken.
File
C:\Programmer\RealVNC\VNC4\wm_hooks.dll tagged as not-a-virus:RemoteAdmin.Win32.WinVNC.4. No Action Taken.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086403.exe infected by "Trojan.Win32.Crypt.e" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086404.exe infected by "Trojan-Downloader.Win32.Small.bwy" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086405.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086406.exe infected by "Trojan-Downloader.Win32.IstBar.nl" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086407.EXE infected by "Trojan-Dropper.Win32.Small.br" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086408.EXE infected by "Trojan-Dropper.Win32.Small.br" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086409.exe infected by "HackTool.Win32.Munga.a" Virus. Action Taken: File Renamed.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086410.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086411.exe infected by "Trojan.Win32.Crypt.e" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086412.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086413.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086414.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086415.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Informtion\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086416.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
C:\System Volume Information\_restore{1260720F-26FF-4A25-A039-54E062F3D2E7}\RP406\A0086417.exe infected by "Worm.Win32.VB.an" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
D:\Programmer\SIERRA\Half-Life\hltv.exe tagged as not-a-virus:Server-Proxy.Win32.Hltv. No Action Taken.
File
D:\System Volume Information\_restore{040BD3DC-1836-4A18-8FED-B524013942C2}\RP64\A0026135.exe infected by "P2P-Worm.Win32.Tanked.14" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
D:\System Volume Information\_restore{040BD3DC-1836-4A18-8FED-B524013942C2}\RP67\A0026952_EXE.VIR infected by "P2P-Worm.Win32.Tanked.14" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
D:\System Volume Information\_restore{040BD3DC-1836-4A18-8FED-B524013942C2}\RP67\A0026969.exe infected by "Virus.Win32.HLLP.Hantaner.a" Virus. Action Taken: File Disinfected.
File
D:\System Volume Information\_restore{040BD3DC-1836-4A18-8FED-B524013942C2}\RP67\A0026986.exe infected by "Virus.Win32.HLLP.Hantaner.a" Virus. Action Taken: File Disinfected.
File
D:\System Volume Information\_restore{8D919F79-B6E5-42F1-8C19-E902EF8F0078}\RP148\A0055315.exe infected by "Trojan-PSW.Win32.Keyman" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
D:\System Volume Information\_restore{8D919F79-B6E5-42F1-8C19-E902EF8F0078}\RP148\A0055316.exe infected by "Trojan-PSW.Win32.Keyman" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
D:\System Volume Information\_restore{8D919F79-B6E5-42F1-8C19-E902EF8F0078}\RP170\A0064987.exe infected by "not-virus:BadJoke.Win32.JepRuss" Virus. Action Taken: File Renamed.
File
D:\System Volume Information\_restore{8D919F79-B6E5-42F1-8C19-E902EF8F0078}\RP170\A0064988.exe infected by "Trojan.Win32.StartPage.tv" Virus. Action Taken: File Deleted.
File
D:\System Volume Information\_restore{8D919F79-B6E5-42F1-8C19-E902EF8F0078}\RP170\A0064989.exe tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.Ucmore.a. No Action Taken.
File
D:\TJ Privat\Programer1\Hacking tools\Hacker\Keylog\KEYLOGWN.EXE tagged as not-a-virus:Monitor.Win32.KeyLog.95. No Action Taken.
File
D:\TJ Privat\Programer1\Hacking tools\Hacker\keylog15.zip tagged as not-a-virus:Monitor.Win32.KeyLog.95. No Action Taken.
File
D:\TJ Privat\Programer1\Hacking tools\Hacker\MSN\MSNPassDec.zip tagged as not-a-virus:PSWTool.Win32.MSNPassword.b. No Action Taken.
File
D:\TJ Privat\Programer1\Programmer i mapper\VNC INTERN NETVÆRKSSTYRING\vnc-4_1_1-x86_win32.exe tagged as not-a-virus:RemoteAdmin.Win32.WinVNC.4110. No Action Taken.

________________________________________________________________

Med hensyn til det link meritdk sendte til mig.. kan jeg ikke helt få programmet fra microsoft til at virke?? :S

Har prøvet at sætte ip'en ind i routeren og derefter tjekke med ipconfig /all men den skrev stadig år 1938...

Hilsen Tobias.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 26-10-06 21:57

stl_s
du havde forresten ret.. det tog 3 timer at scanne.. ;)
Tobias.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-10-06 22:39

Helt ærligt, hvad er det du har gang i ?

D:\TJ Privat\Programer1\Hacking tools\Hacker\Keylog\KEYLOGWN.EXE tagged as not-a-virus:Monitor.Win32.KeyLog.95. No Action Taken.
File
D:\TJ Privat\Programer1\Hacking tools\Hacker\keylog15.zip tagged as not-a-virus:Monitor.Win32.KeyLog.95. No Action Taken.
File
D:\TJ Privat\Programer1\Hacking tools\Hacker\MSN\MSNPassDec.zip tagged as not-a-virus:PSWTool.Win32.MSNPassword.b. No Action Taken.

En god forklaring udbedes, tak.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 27-10-06 21:02

Viste godt i ville skæve..
på et tidspunkt lå jeg og legede lidt med mit hjemme netværk og sammen med en kammerat om at bryde ind på hinandens computere.. vi nåede bare aldrig så langt med det.. Det var nu mere nysgerrighed.. men dette ligger over et år tilbage.. har bare ikke fået slettet de der programmer.. Det er ikke fordi jeg ligger og forsøger at hacke folk slet ikke!!!
Hilsen Tobias.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-10-06 21:40

Jeg hjælper folk med sikkerhed, fordi jeg ikke kan fordrage at man spionerer på hinanden. Det at brække ind på andres computere, er at sammenligne med at gennemrode folks private ting og sager, og snage i folks personlige oplysninger.

Men nu hvor du selv har haft hackerbesøg, og måske har fået lænset dine private oplysninger, så kan det måske være at du kan se hvor pokkers ubehageligt det, så du ikke gør det samme imod andre igen.

Hvis du fortæller mig at du er blevet lidt klogere nu, og at du sletter de hackerværktøjer, så vil jeg godt prøve at hjælpe dig. Ellers ikke.

Hvis du betragter det her som moralprædiken, så er det også lige præcis hvad det er.

Hvad siger du til det ?

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 27-10-06 21:52

Det er fair nok Stl_S
Har lige slettet dem..! og du er velkommen til at tjekke via fjernsupport..
Vil give dig ret i at man ikke skal hacke fremmede personer og snage i deres ting!! ENIG! Men det har jeg heller ALDRIG gjort!!! Det var ikke derfor jeg legede med det...!!
Så døm nu ikke på forhånd!! Er ikke så hjernedød at jeg går ud og forsøger at hacke folk.. Hvem skulle dog få noget ud af det?
Tobias.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-10-06 22:19

Toby14dk jeg dømte dig ikke på forhånd, men konstaterede bare at du havde værktøjerne. Jeg syntes bare det ville være ærgeligt hvis du fik smag for den slags.

Men lad os komme videre, og tjekke om der ligger mere skidt, for det gør der måske:

Hent denne fil, og pak den ud til en mappe på skrivebordet:
http://downloads.andymanchesta.com/RemovalTools/SDFix.zip

Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Gå så ind i mappen SDFix, som du hentede tidligere. Dobbeltklik på filen RunThis.bat, for at starte værktøjet. Tryk "y" for at bekræfte, at du kører værktøjet på egen risiko. Så vil værktøjet gå i gang med at fjerne trojanservicen, og lave et par reparationer af registreringsdatabasen. På et tidspunkt vil det bede dig om at trykke en taste for at genstarte computeren. Det skal du gøre, hvorefter computeren vil genstarte efter 15 sekunder.

Genstarten vil tage lidt længere end sædvanligt, idet værktøjet skal have tid til at udføre sit arbejde. Når skrivebordet dukker op, vil værktøjet skrive "Finished". Tryk herefter en taste for at indlæse dine skrivebordsikoner igen.

Åben så SDFix-mappen, find filen Report.txt, og kopier indholdet af denne fil herind.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 27-10-06 22:59

SDFix: Version 1.32

Scan run on:

Time:
22:35

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

Running from: C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\SDFix

Stage One...

Checking Services...

Name:
-----

Path:
----

Repairing Registry...

Killing PID 752 'explorer.exe'

Restoring Default Hosts File...

Stage One Complete

Rebooting...

Stage Two...

Checking For Malware:

C:\BIMNDRW.EXE
C:\DLKVNR.EXE
C:\DOLHV.EXE
C:\JSWUDOPX.EXE
C:\JVXW.EXE
C:\OORWOPJO.EXE
C:\PRFQFVFM.EXE
C:\UIDSRFQK.EXE

Backing Up and Removing any Files Found...

Final Check:

Services:

Files:
------

Any files removed are saved to the SDFix\backups Folder

FINISHED

Fair nok du stejlede med de hacking tools.. de er i hvert fald slettet..
der må da være noget i vejen med den gateway?
Tobias.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-10-06 23:46

Kan du se routeren som gateway i "netværksforbindelser" ?

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 28-10-06 00:04

ikke umildbart??
er der noget jeg overser her.. :S
skal jeg kigge under noget bestemt i netværksforbindelser?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-10-06 00:20

Routeren skal stå som internetgateway ovenover din forbindelse.

Prøv at højreklikke på din forbindelse -> Reparer

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 28-10-06 00:34

så skriver den:
Følgende handling kunne ikke udføres..: fonyelse af ip add.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 28-10-06 00:35

Det er selv.f lan forbindelse jeg bruger og forsøger at rep. ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-10-06 00:44

Har du prøvt at sætte en fast intern IP adresse under TCP/IP>undermaske/standartgaetway(router's IP)/foretrukne DNS server>samme som standart gateway.
Eller sørget for at routern er indstillet til DHCP auto,altså automatisk at hente/forny IP adressen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-10-06 00:44

hmm, kom lige til at tænke på om datoen på selve maskinen er korrekt. Dobbeltklik på uret og tjek det lige

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 28-10-06 00:47

stl_s
har tjekket uret, også i bios.. det er korrekt indstillet.. :S
:s

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 28-10-06 00:49

Hmm.. har ip telefoni. deres boks sidder før min router.. ved ikke om det har relevans..
har for det altid virkert fint selvom den har sidet foran.. vil lige tjekke op på det med routeren..
men er sku ikke helt sikker på hvordan jeg indstiller den manuelt?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-10-06 00:53

TCP/IP,intern ip,under netværks forbindelser,eller vis du har iconet i systembakken(de to små skærme)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-10-06 00:55

Jeg tror nu problemet skal søges på maskinen, hvis det virker med andre maskiner som er tilsluttet routeren. Har du prøvet at bytte rundt på kablerne til routeren ? Dvs prøve at forbinde til routeren med et kabel fra en af de andre maskiner.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 28-10-06 00:56

LAN Configuration
IP Address     192.168.2.1
Subnet Mask     255.255.255.0
Default Gateway     192.168.2.1
DHCP Server     Enabled
MAC Address     00:50:fc:d4:e8:44

http://peecee.dk/?id=9375

kom til at tænke på om man senere kan slette billederne derinde fra? er det ikke lidt riski at sende alle oplsninger ud på det site? :)

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 28-10-06 00:58

De andre sidder på trådløst..
Hvad bør jeg taste som fast ip, sub, osv? kan jeg bare vælge? :)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-10-06 01:12

dobbelt klik på iconet i systembakken>egenskaber>internet protocol TCP/IP>egenskaber>

IP Address 192.168.2.100 til 200 alt imellem
Subnet Mask 255.255.255.0
Default Gateway 192.168.2.1
Foretrukne DHCP server> 192.168.2.1
Det billede du viser er interne indstillinger på lan siden og er mere eller mindre standart indstillinger.
Så længe du ikke lægger routerens eksterne ip og password ud på nettet så er der ikke noget sikkerheds problem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-10-06 01:14

du kan sætte ip adresset imellem det der står i routeren under
Start ip og end ip

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-10-06 01:17

vrøvl
Foretrukne DNS server> 192.168.2.1
ikke
Foretrukne DHCP server> 192.168.2.1

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-10-06 01:18

Hvad er det for en router du har. Navn og evt nummer på den ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-10-06 01:19

muligvis genstarte pc'en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-10-06 01:20

det kan også være du har brug for en firmware opdatering
(1938 problemet)

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 28-10-06 01:22

hmm.. det fjernede ikke problemet med standart gateway.. men det gav messenger forbindelse på net service ser det ud til.. Så lidt skete der da.. tror jeg.. :)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-10-06 01:26

har du prøvet at genstarte pc'en?og muligvis boote routeren kender desværer ikke din router

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 28-10-06 01:26

Min router er en north Q
http://www.northq.dk/products/network/nq9000.html
det skulle gerne være den.. :)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-10-06 01:31

Jeg har ikke fundet noget sted at slette på peecee.dk. Måske ikke alt for heldigt de ligger der, det har du ret i. Måske du kan få dem til at slette dem.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 28-10-06 01:36

takker stl_s
tja.. jeg vil prøve at skrive ind til dem når tråden er sluttet..
Det var derfor jeg i sin tid ville ha mailet til at starte med.. :)
men så havde de andre selv.f heller ikke kunne vurdere..
kan man lave sin standart gateway om? er der et sted på sin com. man kan angive den?
har forsøgt at genstarte og slukke alt udstyr.. hjalp ikke.. :S

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-10-06 01:38

stl_s det sidste billede er ikke noget problem,men nu har jeg ikke/kan huske/tjekket de andre billeder.

Toby14dk
Prøv at slå 802.1d Spanning Tree til,det ser ikke ud som om der ligger en firmware opdatering inde på NQ

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-10-06 01:43

Jeg ved ikke om det ip telefoni kan spille ind. Har du prøvet at pille det fra.

Jeg går til køjs om lidt, men prøver lige at konsultere en der ved lidt mere om netværk.

Jeg ser til min glæde at manse er med igen . Kan også være at han måske finder løsningen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-10-06 01:47

Jeg bliver nød til at hoppe i jeg er begyndt at få klister øjne sov godt alle su sammen

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 28-10-06 01:55

yes.. Manse og stl.. i må sove godt.. takker for en KANON insats indtil nu.. :)
det er virkeligt rart i gider at hjælpe..
sov godt..

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 01-11-06 23:31

Tak for svaret stl_s.
Du og Merit har været helt kanone.. VIRKELIGT ydet en god support..!! Det sætter jeg pris på.. at tråden er blevet taget seriøst..!
Du fik min firewall til at virke som jo var en af opgaverne..
messenger fik microsoft op at køre.. jeg skriver lige løsningen til slut så alle kan få gavn af det..!
Endnu engang tusind tak!!

Hilsen Tobias.

Løsning på messenger:
Hej Windows Live Messenger Kunde,

Tak for din henvendelse til Windows Live Messenger Support, vi beklager at det skulle tage så lang tid for os at vende tilbage til dig personligt. Alle de meddelelser vi modtager er meget vigtige.

For at klare dette problem, anbefaler jeg dig at følge nedenstående trin:

1. Klik på "Start", "Kør", skriv "REGEDIT" i feltet, og tryk på ENTER.
2. Klik på "HKEY_CURRENT_USER" i registreringeditoren, efterfulgt af "Software", derefter "Microsoft", "MSNMessenger" og til sidst "Policies".
3. Vælg nøglen "Policies" og slet mappen.
4. Genstart din computer.
5. Log igen på Messenger.

Bemærk venligst, når du arbejder i registreringseditoren (REGEDIT), bedes du kun udføre de trin, der beskrives ovenfor. Hvis dette råd ikke følges, kan det operative system blive alvorligt beskadiget. Microsoft og MSN kan ikke drages til ansvar for dette.

Jeg håber at dette kan hjælpe dig, og skal igen undskylde for det forsinkede svar. Skulle vores svar mod forventning ikke løse problemet, er du meget velkommen til at vende tilbage til os.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 01-11-06 23:35

Manglede lige at skrive manse med..!! for det gælder også ham!! TAK!!!
Tobias.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-11-06 23:55

Tak for point, og fordi du vendte tilbage med løsningen på MSN problemet. Det kan andre drage nytte af .