/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
gammelt foto ødelagt
Fra : ruthy43
Vist : 1006 gange
100 point
Dato : 22-10-06 10:53

hej!
Har et gammelt foto af vores datter da hun var lille-hunden har en gang i tidens morgen haft fat i det og det er fuld af hvide revner ogskaller der er gået af-har forsøgt at reparere det i paint-er muligt - men det tager flere dage for bare en cm.-findes der et pogram der er lidt hurtigere-evt. kan tage større områder af baggrund-uden at det er nødvendigt at dykke ned i hver enkelt pixel-helst freeware.
ruthy

Accepteret svar
Fra : Studerende4444

Modtaget 110 point
Dato : 22-10-06 11:05

Prøv GIMP
http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html

Installer først    "GTK+ 2 Runtime Environment"
Installer da næst "The GIMP for Windows (version 2.2.13, fixed installer)"

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 22-10-06 11:06

Det er på fuld højde med Photoshop, og Paint Shop Pro

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 22-10-06 11:14

fandt godt nok The Gimp i download pc wold men der var ingen instalationsfil men -må indrømme at jeg ikke kunne finde ud af at åbne det-kan GTK+ 2 Runtime Environment finde instalationsfilen??
ruthy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 12:21

http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html læg mærke til der er dansk også - tag photofiltre - der kandu clone og gøre ved

nemt og dejligt at arbejde med

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-10-06 12:24

I photoshop er der et filter der kan fjerne ridser, støj m.m., men jeg ved ikke hvor godt det bliver og hvad du kræver af kvaliteten bagefter. Helt som det oprindelige billed bliver det neppe.
Du kan evt. prøve at sende det scannede billed til følgende adresse:
hawaii snabel A sol.dk

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 22-10-06 12:34

hej!
sorry - men fotofilter er ikke det jeg har brug for det er specifikke dele af fotoet der er ødelagt-reparation er nødvendig-er for grove til at filtre kan klare det-The Gimp lyder til at være det rigtige pogram men kan bare ikke få det taget ned-har fundet en anden side med downloads hvor instalationsfilen er med-det vil bare ikke ned
ruthy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-06 12:47

jeg har i den grad repareret virkelig groft skadede fotos med photofiltre så det forstår jeg ikke - men ok dig der beslutter dig jo

du kunne evt nuppe trial-versionen af paintshop pro - den klarer rigtig meget

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 22-10-06 12:52

vil lige se om det ikke lykkedes at få gimp ned-og se om det holder hvad det lover
ruthy

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 22-10-06 16:30

Har du ikke negativet, så du kan få det lavet igen, enten papirkopi eller digitalt så du får det på en CD...

Bare en tanke
/ henrik

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 22-10-06 16:37

det har jeg desværre ikke-så havde problemet ikke været så stort
ruthy

Godkendelse af svar
Fra : ruthy43

Dato : 24-10-06 13:50

Tak for svaret Studerende4444.

virker-lækkert
ruthy43