/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
fogedret imorgen,hvad gørjeg
Fra : Gucci1704
Vist : 873 gange
100 point
Dato : 22-10-06 10:39

Jeg skal i fogedretten imorgen, pga ubetalt gæld ved Handelsfinans og Acceptcard. Hvad er bedst at gøre ? Hvad kan de gøre ? Vores bil er ikke det store værd, men uden den kan min kone ikke komme på arbejde. Jeg er lige blevet arbejdsløs pga omstrukturering. Vi bor i hus, men har lån i banken på vores friværdi. Aner ikke, hvad der venter forude....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-10-06 10:51

Som udgangspunkt er kreditor jo interesseret i at få sine penge, og hvis du kan møde op i morgen og fremlægge et forslag til en ordning så vil de givetvis stille sig tilfreds med det, de vil sikkert foretage udlæg i bilen og måske i din friværdi, men det betyder blot at de kan komme og tage bilen hvis du IKKE overholder den aftale du indgår med dem, så læg kortene på bordet og lav en aftale som du realistisk kan overholde

Accepteret svar
Fra : lianes

Modtaget 110 point
Dato : 22-10-06 10:53

hej gucci. ja der er nok ikke andet og gøre end at aftale en fornuftig afdragsordning som i kan overskue.for de kan jo godt sætte huset på tvangsaktion,og det ville jo være frygtelig ærgeligt, og det kommer der som regel bare endnu mere gæld ud af, så se om ikke du kan få en atale med dem som alle parter kan være tjent med. vh lianes. og lykke til.

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 22-10-06 11:21

Hvis I kan bevise, at bilen er 110% nødvendig, for at din kone kommer på arbejde, rører de den ikke. Så går den ind under "trangsbeneficiet", som er de ting, der er nødvendige for jer for at opretholde en tålelig tilværelse - derunder hører i dagens Danmark f.eks. også fjernsyn.....

Men som de andre skriver, er din bedste mulighed at komme med et realistisk budget og foreslå en afdragsordning. Når du er arbejdsløs, kan enhver se, at det er begrænset, hvad du kan tilbyde, men tilbyd noget og tilbyd genforhandling, når du får arbejde - og OVERHOLD ordningen!! Overholder du ikke, mister du enhver goodwill, du måtte have reddet dig og så går der kolde kontanter i det.

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 22-10-06 11:58

gucci jeg kan da for tælle dig at jeg har selv prøvet tvangsaktion,godt nok ikke pga anden gæld,men det er bestemt ikke sjovt,og den gæld hænger jeg altså stadig på her 20 år efter.vh lianes

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 22-10-06 12:26

puha, det er ikke godt.

men du må IKKE blive væk du skal møde, det viser at du er interesseret i at få sagen afklaret, kom med et budget (realistisk) og tilsidst med dit eget foreslag på en afdragsordning.

kan sige at jeg i 1992 havde lejlighed i århus som ikke kunne sælges den gik på auktion men jeg lavede en ordning dengang med kreditforeningen om en afdragsordning på 100 kr pr mdr. den overholder jeg stadigvæk (også i sommerferien da ringer jeg for at få et ekstra kort så den kan betales inden jeg rejser ud, kun for at overholde min aftale) denne aftale villøbe til jeg er ca 63 år og idag er jeg 38.

alt kan lade sig gøre... husk at vis du laver en aftale at der ikke må komme flere renter på således at du kun afdrager på det.
psps: næstegang tag i banken og tage nogle lån. de er meget billigere i længden.

held og lykke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-10-06 13:19

Forsøg at få en lempelig afdragsordning.
Det er det nemmeste at gøre.
For det viser at du er villig til at betale, men bare ikke lige er i stand til at udrede hele beløbet på en gang.

http://www.kandu.dk/Spg94524.aspx

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 30-10-06 17:29

Tak for svaret lianes.

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 30-10-06 17:38

hej gucci.
jeg takker mange gange. håber i kom ud af det med skindet på næsen. vh lianes