/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Til Kandu.dk (email)
Fra : Melander
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 02-01-03 01:25

Hej alle og Kandu.dk

Nu har jeg set flere efterhånden, som skriver deres private telefonnummer herinde og deres egen email.

Disse 2 ting kan misbruges(høre vi), så jeg tænkte om ikke, hvis nu serverne kan trække det, man kunne få en mail hos kandu.dk
Det kunne f.eks være bruger@kandu.dk eller noget i den retning. hvis man så ville maile om private sager kunne man gøre det der. og dermed forblive lidt anonym.

eller hvad synes i andre???og hvad synes Kandu.dk

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 02-01-03 01:38

Det ville være synd, og spild af plads, for serverne her er i forvejen belastet en del og der findes trods alt alternativer på ofir, yahoo etc.
Og hvis man selv efterlader emailadresser og telefonnumre, er man til dels selv skyld i, at det misbruges. Hvis man er så uheldig.
Og Melander, det er trods alt tilladt, at tænke sig om en ekstra gang, inden man smider om sig med sin private email.
Jeg har selv pt. flere forskellige konti, og den som er privat ville ALDRIG komme ud herinde, dels p.g.a. ovenstående, dels p.g.a. mulighedne for spam.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-01-03 01:39

og i andre

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 110 point
Dato : 02-01-03 01:45

Jeg har enkelte gange gerne villet hjulpe nogen og tilbyde dem at skrive til mig - men netop på baggrund af jeg har en mistanke om, at det ville misbruges har jeg aldrig
( direkte ) udleveret min mail adresse.
Den kan findes og nogle er mere skarpsindige end andre

Melander din idé er fin, men ikke hvis serverne går fuldstændig ned på det, er det måske ikke så smart, nu vi endelig har fået en acceptabel hastighed herinde.

Man må jo så vel bare lave en yahoo, hotmail whatever adresse ( findes de mere *G* ?? ) konto HVIS man gerne vil kunne tilbyde sin hjælp via sin mailbox.

Det er bare min mening

Fnollerpige

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 02-01-03 02:23

Jeg ser en oplagt og ”relativt” nem indførelse af direkte mail her på kandu.dk

Da man som spørgsmålsstiler oftest (med myggeben sat i abonnere) allerede får tilsendt email hver gang der skrives et svar eller en kommentar til spørgsmålet samtidigt med den postes offentligt, kan man på kandu indføre anonym videresendelse af ”private” beskeder direkte til den som stillede spørgsmålet.

Dette kan gøres med en ekstra ”knap” i [Her kan du indlægge en kommentar eller et svar til spørgsmålet. Kommentar / svar / email.] således at det man skriver, ikke posteres offentligt men sendes direkte til den email adresse tilknyttet spørgeres bruger profil.

Den der stiller et spørgsmål burde kunne vælge om muligheden for direkte email skal være tilstede under [skriv dit indlæg].

For at forhindre misbrug i form af hetsning, kan man tilknytte et ”pant” på private email. Kandu trækker eksempelvis 200 ledige point fra afsenderen som refunderes når modtageren ”takker” for det private indlæg.

Godt nytår alle sammen.
Mvh, Ke’Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 02-01-03 02:27

Hej Fnollerpige
Det er nøgle ret fine smiley's du har fået tilføjet

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-01-03 11:33

Man kunne også lave et chatroom, hvor folk kunne diskutere, istedet for at skulle oprette et spørgsmål...

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 02-01-03 12:40

Jeg er enig med Zonker i, at man lige så godt kan opgive en hotmail adresse. Hvis den bliver misbrugt kan man jo oprette en anden. Den løsning Ke'Fir, m.a. kommer med lyder dog lidt nemmere, uden at jeg dog har forstand på hvor meget administration og serverplads den kræver. Et chatroom lyder faktisk interessant, for jeg synes jo nok, at mange af indlæggene, bærer præg af ,at folk også bruger kandu til at chatte på. Men igen har jeg ikke megen ide om hvor meget det belaster.
MVH Bente

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 02-01-03 14:15

Hej Melander

Er det ikke meningen at kandu er et offentligt forum, hvor ALLE skal kunne deltage og se læse de forskellige spgsm., og svar?? Så er det da ikke nogen god ide hvis man pludselig begynder at svare privat, det kunne jo være andre også kunne bruge svaret. Kun i slægtsforskning, kan jeg måske se en ide i at man kan svare privat, men så må de jo selv løbe risikoen eller oprette en hotmailkonto.

Det Master_of_KeFir foreslår syntes jeg ikke om så bliver det jo bare snart en privat klub hvor brugerne skriver sammen.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 02-01-03 14:29

Og hvis det ender ud, som Bantam siger. Så er ideen jo med kandu.dk bortfaldet helt, sådan som jeg ser det ?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-01-03 14:56

Master_of_Kefir

Tak for det ......

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-01-03 16:14

Hej Fnollerpige!
Godt gået med de smily's, de er absolut ikke
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-01-03 16:17

Thanks emesen - men savner at Kandu snart får lagt de sidste par stykker op

og så laver jeg lidt flere skal bare lige finde på nogen så kommer de.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-01-03 16:23

Selvfølgelig er det et offentligt forum, og det skal bevares, men hvis nu et spørgsmål er meget personligt, og vedkommende som har det helt perfekte svar, ikke ønsker at viden om det skal ud til et par tusind andre, synes jeg det er ok...

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 02-01-03 17:15

Jeg tror nu alligevel ikke realistisk på en ide, da der er mere en rigeligt trafik her og hvis de også skal have mail med er den da helt gal ?

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 29-05-03 23:51

Tak for svaret Fnollerpige.