/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Usb-problemer - intet virker
Fra : USJ9
Vist : 509 gange
500 point
Dato : 21-10-06 21:58

Har fået store problemer. Ingen af mine 6 porte virker. Kan ikke få forbindelse til mit digi.kamera - printer - usbstik - mv. Kører XP. Har kunne læse noget med usb controllere, som ikke var aktiveret mv. Har ikke kunne finde ud af det pt. Er ikke den store nørd til det her, så let forståelige svar fra de kloge hoveder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 22:29

kig lige i enhedshåndtering og se om der er gule advarselstegn og fortæl hvor så er der nok nogen der har lidt mere at gå ud fra - højreklik på denne computer - egenskaber - hardware - enhedshåndtering

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-10-06 22:29

Prøv at gendanne din puter til før problemet opstod .Start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse
Mvh Sune

Kommentar
Fra : USJ9

Dato : 21-10-06 22:32

Har prøvet at gendanne min pc. - virkede ikke. Vil prøve at kikke i enhedshåndtering når jeg kommer til min egen pc. omkring kl. 2330.

Kommentar
Fra : smik

Dato : 22-10-06 01:14

Prøv at fjene dem i enhedshåndtering og genstart din maskine, skulle den finde ny hardware, så skulle det gerne virke igen. Elles skal du have fat i din cd som var med dit moderboar, der skulle gerne lægge driver til dit bundkort og til usb..
mvh
smik

Kommentar
Fra : USJ9

Dato : 22-10-06 01:36

Hej Smik

Skal jeg bare fjerne de 3 usb-rodhub, hvor der er et lille gult udråbstegn ved. Er det rigtig forstået.??????
Kan der ikke ske noget alvorligt ved det.

Accepteret svar
Fra : smik

Modtaget 500 point
Dato : 22-10-06 01:56

Men elles fjerne USB Controller i bunden af enhedshåndtering også dem med udråbstegn, og genstart din maskine. Det sker det ikke noget ved. Så skulle finde ny hardware ingen. Prøv det her først..

Hvis du et gult udråbstegn så skal du ha fat i din cd som var med dit bundkort og inst. driven til usb.
Gå ud fra at du har Windows XP med Sp 1 eller Sp 2.

Mvh smik

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-06 09:47

Det er vel ikke fordi der er faldet en ledning ud inde i kabinettet? Jeg har oplevet en PC, hvor alle USB stikkene pludselig ikke fungerede. Det var fordi 8 små 'et benede' stik mellem USB porten og bundkortet var faldet ud under en udskiftning af et videokort.

For at finde deres rette placering måtte jeg finde et diagram over bundkortet frem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-10-06 09:57
Godkendelse af svar
Fra : USJ9

Dato : 22-10-06 13:00

Tak for svaret smik.
Det virkede, den fandt selv alt det den skulle bruge efterfølgende....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-06 13:46

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smik

Dato : 22-10-06 14:43

Det var godt at du fik det til at virke igen. Det jeg skrev til til har jeg selv gjort mange gang på de maskiner jeg passer, så plejer den selv at harwareen igen som du selv så ..