/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
EKSEM ELLER HVAD ?
Fra : karin42
Vist : 662 gange
100 point
Dato : 21-10-06 20:03

Min datter har nogle undelige blærer rundt omkring læberne ( helt i den yderste kant )
det er ikke forkølelse , men måske et eller andet hun ikke tåler .

Ringer hun til lægen får hun bare en sludder for en sladder og / eller noget salve man i forvejen kan købe.

hvem har et godt gammelt husråd ? mvh. karin.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-06 20:09

Hun skal ikke bare ringe men bestille tid hos lægen, eller endnu bedre en hudlæge.

Kommentar
Fra : jantorp

Dato : 21-10-06 21:06

Teill har ret. Det skal ses af en der kan afklare hvad det er.
Hvis det er herpes-virus, som det kunne lyde som, skal det smøres med Zovir eller tilsvarende, med det samme det bryder frem ellers risikere hun at smitte andre. Men få det SET af en der kan give et kvalificeret svar.
KH mette

Accepteret svar
Fra : lianes

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-06 22:41

hej karin42 bukkehornsfrø (pulver) udrørt i vand, koges i 20 min til en lind dej.lægges varmt på, så varmt det kan udholdes, skiftes når det blir koldt, et par gange daglig. det er super. har det fra en gammel bog om helbredene urter, som jeg selv bruger meget. vh lianes.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 21-10-06 22:55

Tak for svaret lianes.

Det var der vi ville hen , tak for det ! nu er det sådan at skal man til en speciallæge er der ca. et halvt års ventetid såe........ ! prøver den med bukkehornsfrø - foreløbig .
mvh karin.

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 22-10-06 00:31

hej karin. takker og bukker. og det skal nok hjælpe. pøj pøj lianes

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-10-06 00:50

Har haft noget lignende, gik til lægen som lavede en vatpind prøve som han sendte til test, det var intet af de ovennævnte forslag, men en slags virus i blodet,vil ikke gå i detaljer. der blæev givet den rette behandling til af lægen, kan derfor stærklt anbefale at de datter kommer til en læge, der kan finde ud af præcist hvaddet er, ellers er gammel husråd jo kun et skud i tågen. Og husråd virker sjældent på alvorligere ting som dette meget vel kan være.
Søg læge!!!

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 22-10-06 03:05

hej mulberry ja selvfølgelig skal man gå til til læge, men nu er det altså ikke kun et gammelt husråd,jeg har det godtnok fra en gammel bog om lægeurter osv, men der er også læger der har været med indover i den bog. og jeg er selv blevet hjulpet med fler af opskrifterne i den.gav bla en ældre mand en opskrift til skinnebenssår, og det virkede. men du har da ret, lægen er god at have ved hånden.vh lianes. nat nat