/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
tegningprogram til .tga
Fra : Baxon7
Vist : 768 gange
200 point
Dato : 21-10-06 17:32

damn..

jeg vil gerne vide om,nogen af jer kende til nogen tegning-program,det kan åben filestyper .TGA
som jeg ville kommer i foto.tga og tegning dem...

det må være nogen gratis tegning-program, nogen som Paint fra windows..
kun på dansk og enkelt tegning-program....ikke der den 3d osv..bare tegning..

nogen ide om det??

baxon7

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 17:46

det her lille program kan konvertere tga filer til det du kan bruge i stedet for (jpg -bmp - osv osv) - derpå kan du uden videre bruge paint til at tegne med

http://jansfreeware.com/jfgraphics.htm kig efter formati 11

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 18:07

når du nu åbenbart interesserer dig for foto - har du så et program der åbner dine foto ??? For eksempel photoshop (som kan åbne tga filer) - så kan du vælge at gemme i et andet format end tga og derpå åbne i paint så du kan tegne

hvilke grafik programmer har du til rådighed ???

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 21-10-06 18:18

jeg bruge program PhotoPlus 6.0..
som kan konvertere jpg,tga,bmp osv..

jeg ville gerne tegning på en god tegning-program..da paint fra windows er ikke rigtig "kvalitet"
jeg har konverter dem fra tga til bmp..men det er ikke sammen kvalietet billede...
så håb på en bedre tegningprogram,det kan på tga...da photoplus er på engelsk,så jeg er ikke
så god til engelsk....ok?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 18:23

ja ok - men uvilkårligt tror jeg ikke der er meget der ligner et dansk tegneprogram.

Du har da tegne muligheder i photoshop mig bekendt - ikke ???

Hvis ikke så kan du downloade photofiltre der her en rimelig tegnemulighed:
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

læg mærke til at der er link til dansk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 18:28

painter 25 fra mit første link er et rimelig godt tegneprogram der kan en masse - og jeg tror ikke det gør så meget det er på engelsk - symbolerne er langt tilstrækkeligt

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 21-10-06 18:32

jeg har kun bruge photoplus som konverter,ikke med tegning da engelsk det gør bare værre,
så jeg bruge paint på bmp-filer..men photoplus ikke er god fra tga til bmp,
så jeg tænk hvorfor ikke få tegningprogram,det kan på tga så jeg slipper med photoplus med konverter samt dårlige paint af windows...

ok jeg skal lige tjek med photofiltre og formati 11...håb det giv mig en viola,
hav god aften,miritdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 18:41

ilm - bare kom igen - det kan jo være noget dukker op

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 18:47

http://www.udvikleren.dk/VB/Article.aspx/156/ øhhh - noget du tør binde an med ???

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 21-10-06 18:49

HOV ! - når photoshop kan konvertere er det IKKE formati 11 du skal kigge på - men painter 25 fra mit første link - engelsk ja - men jeg synes ikke det er svært som sagt

Godkendelse af svar
Fra : Baxon7

Dato : 21-10-06 19:20

det er da ret god med PhotoFiltre,som er endda på dansk samt meget mere...
kan osse tegning direkt på tga,nu kan jeg slipper af med konvertere...

jeg takker din hjæpe med disse link...nu få vi ses om jeg kan a la leonard Di Vinci kunst,hehehe
hasta la visa,MIRITDK

mvh baxon7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-06 19:26

Irfanview er fortræfflig til mange opgaver, også tga filer
Citat
TGA Truevision Advanced Raster Graphics Adapter (TARGA)
læs mere her: http://www.irfanview.com/index.htm desværre på engelsk, der kan instaleres norsk sprog, ligner det dansk nok til at du kan bruge det ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 19:29

ohhh vi får sikkert snart en megafed kunstside fra baxon - og hasta la selv vista