/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Fordele ved dot-com domæner?
Fra : findovia
Vist : 745 gange
500 point
Dato : 21-10-06 16:04

Hvad er fordelene ved at have et dot-com domæne frem for et dot-dk domæne?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 16:15

ingen......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 16:25

og dog - er inholdet globalt interessant og teksten på internationalt sprog - bla engelsk osv - så er com en fordel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 16:39

Og omvendt hvis du søger danske sider - så hvad er forskellen ??????

Accepteret svar
Fra : semmer

Modtaget 260 point
Dato : 21-10-06 16:42

Mirit har ret, der er en pæn forskel.

Andre lande er ikke meget for at klikke ind på et .dk site
lige såvel som du nok ikke er særlig higen efter .pl . ph
og en mængde andre fremmede domæner

Har du noget der gerne skulle ses af andre end danskere,
så skal du over på .com

Vi har selv et halvt hundred domæner, langt de fleste .dk
som f.eks. www.sweetsakuratea.dk
men også www.sweetsakuratea.com

Danskere er glade for .dk
alle i verden er mest higen efter eget lands domæner, sådan er det bare
Men for at nå ud i verden kommer du bedst med .com
eller .info . net o.lign

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 16:45

dk er verdens navle - det er resten af "kroppen" så egentlig bedøvende ligeglad med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 17:34

Det har jo ikke noget med fordele ved domænerne at gøre - det er jo bare folks indstilling....

Det ville være som at sammenligne en åben og en lukket sportsvogn og bagefter sige den skulle sælges på grønland

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 17:36

Selvfølgelig kan der være fordele ved com, men det kan der også ved dk pl ch osv....

Det er jo kun et spørgsmål om hvor og til hvad de skal bruges - det har IKKE noget med domænerne at gøre.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 21-10-06 19:28

Tak for de mange svar. Jeg har nok ikke formuleret mit spørgsmål grundigt nok, idet jeg egentlig tænkte mere på de fordele og ulemper, der kan være af økonomisk, sikkerhedsmæssig og administrativ art.
Jeg arbejder for tiden på at få flyttet et domæne, som er registreret hos www.NameSecure.com, til et dansk netfirma, der er væsentlig billigere; men de administrative problemer, der viser sig, gør, at jeg overvejer at erstatte com-domænet med et dk-domæne.
Jeg er lidt skeptisk overfor, om det virkelig kan være rigtigt, at et dk-domæne kan virke hindrende for at nogen besøger det.
Jeg er nok mest interesseret i at få lidt klarhed over de sikkerhedsmæssige og adminstrative fordele og ulemper mellem de to domænetyper.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-10-06 20:38

Et dk domæne er nemmere at administrere, det foregår i realtime gennem http://dk-hostmaster.dk
Har ingen .com men et par .net der er vist ingen garanti for administation på .com/.net,
dog kan jeg gennem 3.part , det er på navneserveren i danmark.
men opdateringen er vist et døgn.
Jeg har kun prøvet at flytte et .dk og det går nemt.

Mvh. Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : findovia

Dato : 23-10-06 10:28

Tak for svaret semmer.
Selv om dit svar ikke helt dækkede mit spørgsmål, sådan som jeg egentlig havde ønsket det, så er dit svar dog det bedste af dem, jeg har modtaget.
Også tak til alle andre svarere.
Min konklusion er nu, at com-domæner har den fordel, at de giver et mere internationalt præg; men den ulemper, at de er sværere at administrere og lidt dyrere. Så hvis der i det enkelt tilfælde ikke er meget væsentlige grunde til at vælge et com-domæne, så vil jeg holde mig til et dk-domæne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-06 10:38

En god konklusion