/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Ghost.
Fra : marcussen1
Vist : 635 gange
200 point
Dato : 21-10-06 14:18

Er der en/nogen der på en let forståelig måde kan fortælle mig, hvorledes Norton Ghost 2003 eller Norton Ghost 9.0 (jeg har begge) bruges 100%. Jeg kan godt genoprette fra en anden disk, hvis mit c-drev er blevet formatteret, men så skal jeg først installere Windows XP . Det skulle vist ikke være nødvendigt, der er noget med evt disketter eller måske noget helt andet, jeg ved ikke hvad, således at det hele, også Windows, bliver installeret i et hug.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-06 14:57

Start Norton Ghost og opret disketter så du kan hente og indstallere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-06 16:28
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-06 16:35

Miritdk - har du fundet det sted hvor der står om disketter, eller er det kun min Drive Image der kan det. Jeg mente også at Ghost havde den funktion.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-10-06 16:36

Til e.c.
I Norton Ghost 2003 er jeg gået i "Norton Ghost Wizard" og derfra til "Standard Ghost Boot Disk".
På disketten står der så: (mappe) Ghost - IMBIOS MS-Dos program 44Kb - IMBIOS Ms-Dos program 42 KB - Mouse MS-Dos program 37 KB - og hvad er så det næste jeg skal gøre?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 21-10-06 19:18

Er det en diskette Ghost har lavet (bad den om at sætte en diskette i)
Jeg har brugt en af de gamle gost og kan ikke huske hvordan man lavede den boot-diskette som gjorde at man kan lave en genindstallation fra A: drevet.

Men hvis Ghost hellere vil lave en Boot-CD er det lige så godt.

Her er det:

Boot disk
How to Create a Ghost Boot disk:
Use 3link-id.exe from the 3-com tools disk to find out what network card is installed.
.............skip denne..............

Start the Ghost Boot Wizard on your computer (C:\Program Files\Symantec\Ghost\Ghost Boot Wizard.exe)

Select Network Boot Disk
...............select bare en bootdisk og ikke network...............
Select, or Add the driver as needed

Note
If Adding - Select NDIS2, Browse to the driver

Under DOS Version, Select "Use PC-DOS"

Select Symantec Ghost and browse to where ghost.exe is located

Select (if not already selected) DHCP will assign the IP settings

Insert a blank floppy in the A drive and press next

Note
You will need two blank floppy disks to begin with. The second boot disk created can be used for all computers.

Håber den er til at finde ud af................Eyvind.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-10-06 20:24

e.c. .......
Den diskette har jeg lavet, den indeholder det jeg skrev kl.16:36, men jeg kan ikke finde ud af at bruge den. Hvis jeg booter på den, kommer der en skærm op, og den kan jeg hverken klikke nogen steder på eller noget andet.
Niels

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-10-06 23:44

Den skulle gerne lave 2 disketter.
Det er programmet som laver disketterne på den måde at du bliver bedt om at sætte disketter i.
Du skal ikke selv lægge noget på disketterne.
Disketterne er til at boote på - altså starte comp med en af disketterne i.
Det kræver at comp kan starte på A: drevet.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 22-10-06 16:18

Tak for svaret e.c.
Jeg tror jeg stopper her. Jeg har prøvet det hele, men er ikke kommet videre. Jeg gør så som jeg plejer, nemlig lægger et Ghost over på en anden harddisk, og kører den tilbage på c-drevet efter formattering. Jeg troede bare at jeg kunne spare en smule tid på den måde. Du skal ihvertfald have tak for din hjælp.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 16:36

Men du sparer ikke tid på at "køre" på disketter.
Jeg bruger selv søsterprogrammet Drive Image og kører det som regel fra Windows på en anden partition. Så går det meget hurtigere.
Men jeg har da 2 disketter til at redde, en partition.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 22-10-06 16:45

e.c. ........
Vil du anbefale Drive Image fremfor Norton Ghost og findes det på dansk?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 16:58

Jeg fandt lige en CD med Norton Ghost 7,5 men det gælder nok også din Ghost.

Læg din CD i comp og luk ..............vent til den evt er startet.

nu har du et vindue med en masse muligheder
vælg Interactive Tutorials
prøv at kigge på " how too use the Ghost boot wizard.................."
Der står faktisk noget om disketter.
De er meget rare at have.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-10-06 17:09

Det findes ikke på dansk og er nok ved at udgå.
Symantec som ejer Norton Ghost, købte både Drive Image og Partition magic.
Ghost og Drive Image ligner hinanden meget.
Om den ene er bedre end den anden ved jeg ikke..............men jeg er du's med Drive Image.