/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Tudser m.m.
Fra : okjk
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 21-10-06 10:18

Hej. Er der nogen der kender et middel, som kan afholde skruptudser og frøer fra at kravle ned i en kælderhals. Det er især her om efteråret, det skal ikke være en afspærring, da jeg færdes op og ned ad trappen mange gange om dagen, jeg tænkte på om man kunne drysse eller sprøjter et eller andet (helst uskadeligt) på fliserne som gjorde at de fandt et andet sted.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-06 10:54

Det ville være dejligt hvis der fandtes et eller andet.....

Den mindste smule regn gør at vi har hele terrassen oversået med frøer i alle størrelser....

Og står døren bare lidt på klem, har vi dem i huset...

Lidt irriterende - så følger interesseret med

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 21-10-06 10:58

mur kælderen til, så er problemet sku da løst!!!!

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 21-10-06 11:14

Jeg vil undlade at kommentere slemmert´s indlæg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 11:41

En mulighed jeg selv har experimenteret lidt med er en rist....

I dit tilfælde kunne en rist ovenfor trappen måske løse problemet...

Jeg har erfaret at disse "metalmåtter/riste" man normalt lægger foran hoveddør ikke lige er frøernes kop te...

De er ikke meget for at hoppe op på disse.

Vi kan desværre ikke bruge løsningen da vi så skulle grave den ned (ikke nok frihøjde på dør), men det var da et forsøg værd..

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 21-10-06 12:19

Ja det lyder da ellers som en god ide - næsten som den slags kreaturriste man bruger rundt om på landet - jeg vil undersøge om jeg kan komme til at grave lidt ud til en rist.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 12:27

Du behøver ikke grave ud...

Bare læg risten på fliserne (eller hvad der nu er ovenfor trappen)

Blot skal du sørge for at den dækker i HELE bredden - ellers går/hopper de bare udenom.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-10-06 13:28

Ja her sidder frøerne så altså nok så tålmodige, oppe på en 10 cm høj trapperist og venter på om døren skulle blive åbnet, så de kan komme ind....nogen gange sker det i et ubevogtet øjeblik, at der er kommet en enkelt indenfor

Det bliver nok svært at finde noget uskadeligt til at holde dyrene væk, og de er jo totalt fredede, både frøer og tudser.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 13:44

Havde ellers fornemmelsen af at det virkede....

De gange jeg har holdt øje med dem - stoppede de op - og vimsede udenom ØV...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 13:46

Hvad med en rist med strøm i......

Ganske svag - de skal jo ikke tage skade, men det MÅ da være ubehageligt uden at være dyreplageri (ingen kattekommentarer tak)

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 21-10-06 14:17

Engang hvor vi skulle på ferie - havde jeg lagt et par brædder i den ene side - ligsom en cykelrampe - så kunne de i det mindste selv komme op igen - ellers er de jo dømt til udtørring.

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 04-02-07 14:32

Tak for "svaret" refi. Lidt trøstpoint skal du da have

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 14:54

Selv tak......

Rart du er "vågnet" lidt.....

Fortsat God Søndag....