/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Det evindelige ævl på Kandu
Fra : Rfou
Vist : 451 gange
50 point
Dato : 01-01-03 22:25

Er der flere der syntes som jeg, at al den ævl mellem en lille; men særdeles synlig gruppe Superbrugere, er særdeles uinteressant, uskøn og usaglig.
Formodede svar uden sagligt indhold vil blive afvist.
rfou

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 01-01-03 22:33

Enig Rfou, helt enig......

Godt nytår!

MVH Bente

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 01-01-03 22:33

Ja

Uffe

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 60 point
Dato : 01-01-03 22:34

Hej Rfou;

JA! det er mere end pinligt. Jeg var så naiv at tro, at kandu.dk var et seriøst forum, hvor man kunne få/give hjælp om næsten alt mellem himmel og jord. Det er vel ca. 14 dage siden jeg oprettede en profil - og er jeg blevet skuffet flere gange siden da? JA! Overvejer i øjeblikket om jeg helt skal slette min profil igen, for magen til barnlighed tror jeg man - trods alt - skal lede længe efter.

Har du nogle gode idéer til, hvordan kandu.dk kan beholdes som et seriøst forum? Jeg kan kun ryste nogle meget restriktive forslag ud af ærmet lige nu - og vil helst afholde mig fra det.

Tak for et spørgsmål der sætter fokus på et problem der nok irriterer mange.

/Smitty

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 01-01-03 22:57

Tak for svaret Smitty.
Jeg kan kun foreslå, at der er flere der vil slutte op om spørgsmålet og blive hængende. Vi bestemmer jo trods alt selv på hvilket niveau vil diskuttere. Hvis vi bare ignorer de flabede kommentarer, der på mig virker meget barnlige, kan vi sagtens bruge Kandu til det der er den egentlige mening med siden: finde oplysninger - lære lidt af andres problemer og løsninger og måske engang imellem få lov til at give et godt råd eller en hjælpende hånd.
Men bliv hængende, og vær ikke bange for at give udtryk for Din mening. Det kan ikke være meningen at nogle ganske få, skal få lov at ødelægge det for de mange seriøse, der måske ikke har samme ubegrænsede tid til rådighed, til at sidde og lede efter noget de kan komme til at ævle over.
rfou

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-01-03 22:57

Jeg giver Rfou ret, det er pinlig hvordan voksne mennesker opføre sig i et offentlig medie.
M.V.H.
Senta

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 01-01-03 23:12

Helt enig Rfou

Men du skulle bare vide, hvor mange gange dette spørsmål har været oppe gennem tiden.
Det har desværre ikke hjulpet noget som helst bare at tale om det nogen af gangene. Jeg har selv en usaglig barnerøv på nakken hele tiden, men jeg nægter simpelthen at diskutere på hans plan, så vil jeg hellere finde et andet forum.
Vi er mange mennesker på Kandu og det er vel for meget at forlange at vi alle altid skal være enige, men det mindste man kan gøre er da at tale/skrive pænt.

Kandu er i øvrigt meget åbne for forslag så hvis i har nogle ideer:

http://www.kandu.dk/dk/spg/8718

Ps. Rfou når du lukker spørgsmål skal nye brugere betale point for at deltage og mange har ikke altid lige bruge point på hånden. Så hvis du ønsker mange skal læse/deltage i et spørgsmål så vent med at lukke det

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-01-03 23:22

O.K. Du har ret srhansen; jeg tænkte mig ikke rigtig om. Men såvidt jeg er orienteret vil det kun koste 5 point at købe dette spørgsmål.
Jeg skal huske det til næste gang.
rfou

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-01-03 23:29

srhansen Det hjælper nok ikke meget at tale om det; men det hjælper slet ikke noget ikke at tale om det: Men opretholder man selv en sober tone, og ellers ignorerer plathederne, kan vi vel komme langt. Du kan i øvrigt læse besvarelsen på det spørgsmål Du selv henviser mig til.
rfou

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-01-03 23:31

Til Zenta
Er Du sikker på at det er voksne mennesker?
rfou

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-01-03 23:37

der er vist flere herinde i dette indlæg, som ikke forstår ordet pinligt.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 01-01-03 23:43

I har så evigt ret der er for meget ævl og kævl - diskussionerne er - men stopper desværre nok aldrig !!

håber ikke det er for barnligt at bruge smileys

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-01-03 23:56

smitty>>er det pinligt????hvorfor deltager du så selv i den??

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-01-03 00:27

Jeg er helt stået af, hvad / hvordan det kan ændres ved jeg ikke,” og jeg er bedøvende ligeglad.
Det er alfa og omega for nogen mennesker med offentlig chikanere over for andre, ”eller psykisk terre” bær over med dem, de ved ikke hvornår de skal stoppe , de har ikke lært andet /eller det er den eneste måde de kan kommunikerer på, hvor må deres liv være grå og trist.
Kandu er et offentlig medie og alt hvad der skrives af kommentar / tips / spørgsmål ligger på nyheds serverne på nettet” f.eks. google ”.Kandu må efterhånden være berømt for den dårlige /usmagelige chikane/ ordkløveri / dårlige tone der er mellem nogle bruger her på Kandu .
M.V.H
Senta

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 02-01-03 00:51

Hej Melander;

JA! Jeg mener det er pinligt. Når en bruger stiller et spørgsmål efterlyser han/hun vel også en holdning, og det svarer jeg på, hvis jeg mener jeg bidrage med noget. Jeg efterlyser ganske enkelt en mere stilren tone i indlæggende og nok også lidt mere tålmodighed ALLE parter i mellem.

For min skyld må man meget gerne afskaffe ALLE former for point. Har endnu ikke forstået at de skal være nødvendige for, at et forum som dette kan køre.

Hvis du er uenig i min holdning, så er det en ærlig sag som jeg gerne respekterer - og håber naturligvis at du på samme måde kan acceptere det.

Jeg håber at du på linie med andre i bl.a. dette indlæg er med på, at vi alle arbejder på at få et endnu bedre kandu.dk i 2003.

/MVH Smitty
Jeg mener også, at man skal forsøge at holde en mere stilren tone i sine kommentarer end der har været blandt flere på det sidste.

Hvis du bemærker det, så ligger min kommentar blandt de 5 første, og det eneste jeg "tillader mig" er at efterluse en begrundelse for Zonkers holdning, samt opfordre til

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 02-01-03 01:37

Jeg vil gerne sige tak for en 99 procent sober debat og til de debatører der viser, hvordan man svarer sagligt på et spørgsmål, eller nøjes med at tilkendegive om man er enig eller uenig. Det kan man lære meget af.
MVH
rfou

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 02-01-03 08:32

Jeg finder det meget irreterende, at nogle kommer med deres egne hjemmebryggede holdninger til et spørgsmål, som jeg bare vil have et konkret bud på. Vi kommer jo for at få hjælp og det har jeg i de allerfleste tilfælde også fået og det af meget høflige og søde mennesker, allesammen. Der har kun været et par tilfælde hvor jeg blev ked og træt, det er længe siden nu. Jeg stillede et spørgsmål, som vedkommende ikke rigtig kunne svare på, tilsidst bad han mig om selv at gå på biblioteket, i en ret hård tone. Det fandt jeg unødvendigt, men han må jo ikke være klar over, at vi kommer for at få hjælp. Alt i alt, er alle meget søde og hjælpsomme og det hjælper også hvis spørgeren, kommer med en venlig tone. De indbyrdes småskænderier, blander jeg mig helst ikke i. Ikke fordi jeg er konfliktsky, men jeg ved simpelthen ikke hvad det går ud på. Jeg debattere meget på fyldepennen.dk men der kan man også hele tiden vende tilbage til hovedkilden. Rigtig GODT NYTÅR til alle og tak for alle svarerne i 2002. Mange hilsner fra maya123

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 02-01-03 08:51

Hej
Jeg kan kun tilslutte mig den holdning der her er kommet for dagen. Selvom nogle superbrugere herinde tror, de skal lege konger herinde, er der for mig at se ingen her der er mere konger end andre. Det er så vidt jeg ved, også meningen med dette sted, at man i ro og magelighed, kan spørge om alt mellem himmel og jord, uden at skulle tilsjofles af visse personer, der ikke har den bedste opdragelse bag sig og sikkert ikke har så meget livsindhold, at de har andet at tage sig til. Se bare et par steder blandt indlæggene her, hvor en kedelig fyr kommer med et par ubehjælpelige bemærkninger. Men lad os bare klø på med en anden og mere begavet stil, så må det da hjælpe.
mvh
Nocom

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 02-01-03 09:49

Jeg tænkte også på om det ikke ville fremme forståelsen lidt, hvis nogle flere skrev lidt i deres profil, selvom man kan lyve så meget man orker i en profil, så står der da noget. Der er alt for få der bruger denne mulighed, de fleste skriver, ingenting, overhovedet. Der behøver jo ikke stå ret meget, men lidt om ens holdninger til forummet ville hjælpe en del. Nogle vil mene at det intet har med tipsene/ besvarelsene at gøre, det kan være rigtigt, men jeg kigger da nogle gange på, om det er en seriøs profil, der har besvaret et spørgsmål. Bare et råd.
VH maya123

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-01-03 12:36

Senta skrev:
>Det er alfa og omega for nogen mennesker med offentlig chikanere over for andre, "eller psykisk terre" bær over med dem, de ved ikke hvornår de skal stoppe , de har ikke lært andet /eller det er den eneste måde de kan kommunikerer på, hvor må deres liv være grå og trist.<

Fin selvindsigt. Efterlev det!!!

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 03-01-03 08:57

Godt initiativ, Rfou.

Håber at denne debat giver det ønskede resultat. Man kan som ny bruger hurtigt blive træt af at se enkelte personer opføre sig som små konger.

Når man stiller et spørgsmål indrømmer man jo samtidigt at man på dette område mangler viden. Dette kan visse personer gennem deres "svar" ikke lade være med også at fortælle een. Egentlig "imponerende" så uforskammet man kan svare.....

Jeg synes dog fortsat at det er herligt at være her og synes at der gives rigtigt mange kvalificerede svar og håber da også engang imellem selv at kunne bidrage med lidt guldkorn! I den sidste ende er garantien for et kvalificeret svar jo at kandu.dk har masser af aktive brugere.