/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tapet på skabslåger
Fra : glenno
Vist : 6242 gange
20 point
Dato : 20-10-06 18:04

Hej
Jeg overvejer at tapesere mine skabslåger i soveværelset. Lågerne er ganske alm. låger, som mand finder i alle huse fra 70erne - en slags finer vil jeg tro. Jeg er lidt bekymret for, om lågerne kan holde til fugten fra tapetklisteret og evt. begynder at bule ud. Er der nogen der har erfaringer fra lign. projekter? Eller findes evt en slags film til at påklistre skabslåger?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-06 18:21

vi gjorde det engang i sommerhus - ganske alm tapetklister og så mat lak ovenpå(det er her du skal være forsigtig - du kan tvære mønster ud hvis tapetet ikke er af den solide slags)

for i øvrigt kan det blive ganske flot med tapetvæv eller savsmuldstapet og lidt maling

Accepteret svar
Fra : Steinarr

Modtaget 30 point
Dato : 20-10-06 18:56

Du behøver ikke at være bekymret, som miritdk skriver er det helt o.k. Bare ikke alt for meget klister (fortyndet klæber er også o.k. hvis den er rørt godt ud). Har prøvet det før (er bygningsmaler). Bare gå i gang og go´ arbejdslyst!

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 20-10-06 18:58

er det masive låger , skal du tapesere begge sider , så sker der ikke noget
hvis du kun tapesere den ene side risikere du at lågerne bliver runde , men er det på begge sider giver det ingen problemer

Godkendelse af svar
Fra : glenno

Dato : 21-10-06 17:08

Tak for svaret Steinarr.