/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV out på ASUS 7100 Geforce2 Pro
Fra : konig
Vist : 437 gange
70 point
Dato : 21-08-01 11:56

Jeg har fundet ud af at jeg mangler en funktion der hedder "display" i ASUS kontrolpanel.
Jeg har også hentet de nyeste drivere og installeret dem. men stadig ingen "display"
Er der nogen der har haft lign problemer? i såflad hvordan får jeg "display" frem?
Jeg kan godt få tv-out til at virke med programmet tvtool, men vil gerne have "display" muligheden frem.

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 21-08-01 12:48

Hejsa,

Kan du fortælle mig hvilket operativ system du bruger? (win95/98/me/2k)
Samt version på driveren, du har hentet.

Kommentar
Fra : konig

Dato : 21-08-01 13:26

Jeg bruger win98.

Kommentar
Fra : konig

Dato : 21-08-01 13:32

driveren hedder SI232 v12.90

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 21-08-01 14:23

aha, ok.

Jeg kan se at du har fornuftigt nok valgt at dwld den 'Released Driver' men nogen gange kan det godt betale sig at være lidt ufornuftig prøv at hente BETA driveren fra dette link, og se om det ikke skulle løse dit problem.

http://www.asus.com.tw/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_hottestdrv.htm

Dennis.

Kommentar
Fra : konig

Dato : 21-08-01 14:47

Hmm, det det virker heller ikke.
Jeg afinstallerede hele kortet og geninstallerede det med den nye betadriver, som på asus hjemmeside har ver 14.10. Lidt underligt at den bare stadig viser v.12.90 når jeg ser under ASUS information.??

Kommentar
Fra : konig

Dato : 21-08-01 14:51

Kunne det tænkes at jeg også skal installere ASUS vga-bios update som også findes på linket? Hvad er en vga-bios? Hvad gør den?

Kommentar
Fra : konig

Dato : 21-08-01 14:54

Skal jeg afinstellere kortet igen inden en evt. opdatering af vga-bios'en? det skal jeg vel ikke...vil den så ikke mangle selve driveren? (der står på siden at: "Before installation, please remove all the previous version of VGA drivers from Control Panel Add/Remove Programs")

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 21-08-01 14:56

Hej,

VGA BIOS er en ligge program stump som sidde på selve grafikkortet, og styre de basale funktioner, ligesom dit bundkort også har en BIOS.

Da BIOS'en er en BETA, vil jeg nok ikke gøre det, med mindre du har god kontakt til din leverandør, en fejl opgraderet BIOS kan være svær at komme af med.
Nogle gange skal kortet sendes til reparation, for at komme til at virke igen.
Men hvis der er en god hjælp med til selve opgraderingen og du har god/nem kontakt til dem der har solgt dig kortet, så prøv.

Mvh,

Dennis.

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 21-08-01 14:57

forresten så står BIOS for:
BASIC INPUT OUTPUT SYSTEM.

Kommentar
Fra : konig

Dato : 21-08-01 15:00

Bestilt kortet over nettet.....så jeg tror jeg holder igen med betaopdateringer af bios.

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 21-08-01 15:08

God idé.

Hvis du højre klikker på dit skrivebord vælger 'Settings', 'Advanced' hvilke fane blade KAN du se.

Mvh,

Dennis.

Kommentar
Fra : konig

Dato : 22-08-01 08:35

Der er en del indstillinger. Men her har som skrevet set i manualen hvordan det rigtig skal se ud, og indstillingen der hedder "display" er der ikke.
Andre muligheder: Color, advanced, Gforce2 MXMX Product, Twin view, generelt, kort, skærm, ydeevne, farvestyring, information. Jeg har selvfølgelig set på alle disse indstillingsmuligheder men der er ingen steder der står noget om tv/tv-out.

Accepteret svar
Fra : dmpersson

Modtaget 70 point
Dato : 22-08-01 09:36

Aha, du/(vi) har koncentreret dig for meget om 'display'.

Du skal klikke på TwinView, derefter 'Device settings' og så 'Select output device'

Så burde du kunne vælge TV.

Men kik ellers på siderene 55 - 58 i manualen.

Mvh,

Dennis.

Kommentar
Fra : konig

Dato : 22-08-01 09:49

JAmen jamen jamen!!! Du er sgu en gud! Her brugt lang tid på dette, som jeg egentlig også regnede med var forholdsvist simpelt fra starten da jeg aldrig har pillet ved tv-out før.
Andet spørgsmål: Ved du om man kan "switche" ml. monitor og tv? det er lidt svært at skulle starte en film når fjernsynet står i stuen. Men kan ikke køre begge dele samtidigt?

Godkendelse af svar
Fra : konig

Dato : 22-08-01 09:51

Tak for svaret dmpersson.

Kommentar
Fra : konig

Dato : 22-08-01 09:57

Til mit eget forsvar så står det sgu også meget ringe beskrevet i manualen(s.64 hos mig).

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 22-08-01 10:35

Du kan evt dwld. deres manual, der tror jeg at du vil kunne finde svaret.

http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=vga/agp/v7100/v7100-103.pdf
Du skal dog bruge en PDF viewer fra Adobe, for at læse den, den kan du finde her;
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html (Det er gratis)

btw. jeg har ikke selv et 7100PRO.

Jeg er da altid glad for at kunne hjælpe

Mvh,

Dennis.

Kommentar
Fra : konig

Dato : 22-08-01 10:40

Takker endnu engang. At du ikke engang har et 7100(det troede jeg) får mig til at føle mig lidt dum...