/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
AEG vaskemaskine 76630 - lejer
Fra : Ølstykke
Vist : 3475 gange
40 point
Dato : 20-10-06 17:00

Jeg har en AEG ÖKO LAVAMAT 76630-W.

Jeg er ret sikker på at lejerne er gået i stykker, da den larmer meger og man kan se rust i bunden af lejerne.

Støjen kommer ikke fra motoren.

Hvordan skifter man lejerne?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-10-06 17:39

Man trækker eller banker det gamle leje ud trykker eller banker det nye i .
Det korrekte er nok en aftrækker og en hydraulisk presse, men der er mange som i en snæver vending bruger gamle lejeringe dom dorne til at slå på med en hammer.

Kommentar
Fra : Ølstykke

Dato : 24-10-06 12:01

Vaskekaret er af plast. Lejerne sidder i dette kar. Der er vist ikke noget lejekryds.

Kan karet gå i stykker, når man prøver at trække lejerne ud?

Hvordan monterer man tætningen? - Det er vist den der er gået i stykke, i det der er rust i lejerne.

Er der andet men skal tænke på når der er rust ved lejerne? Skal der renses af inden montering nye lejer og tætning? Og hvad skal man rense med?

Kommentar
Fra : ole65

Dato : 24-10-06 12:33

få fat i en fagmand, det er det nemmeste, og muligvis også det billigste

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-10-06 12:49

har det nu været en af de gamle med emalieret kar kan man jo eller kunne købe lejesæt og sealing men da de fleste nu er af plast skal der en ny halvdel på den med lejet i , vi har lige fået en skiftet en zanussi kompi vask med tørrefunktion, havde vi ikke tegnet en 5 års fors. har det aldrig kunnet hænge sammen , lejehalvdelen koster knap 1000,-

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-10-06 12:50

har det nu været en af de gamle med emalieret kar kan man jo eller kunne købe lejesæt og sealing men da de fleste nu er af plast skal der en ny halvdel på den med lejet i , vi har lige fået en skiftet en zanussi kompi vask med tørrefunktion, havde vi ikke tegnet en 5 års fors. har det aldrig kunnet hænge sammen , lejehalvdelen koster knap 1000,-

Accepteret svar
Fra : fisker5301

Modtaget 40 point
Dato : 24-10-06 14:43

det kræver total adskillelse af maskinen. karet er samlet af 2 dele på midten, når dette er adsklilt kan tromlem fjernes, og lejerne kan bankes ud

Godkendelse af svar
Fra : Ølstykke

Dato : 24-10-06 16:12

Tak for svaret fisker5301.