/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
OPSTART AF NY PC !!
Fra : Traffic
Vist : 631 gange
200 point
Dato : 20-10-06 11:25

Min søster har købt en ny PC, den er præinstalleret med diverse programmer,
MEN når hun starter maskinen indlæser den til et vist punkt hvor hun så skal vælge sin profil at logge på med, inden de personlige indstillinger indlæses !!!!!

HVORFOR GØR DEN DET ?
HVORDAN ÆNDRER JEG DET, SÅ HUN IKKE SKAL GØRE ANDET END AT TÆNDE ??

Nazgul

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-10-06 11:28

Du skal ind i kontrolpanelet og ind i brugerkonti.. Her skal du sætte den til at logge på uden kode - så kommer den på af sig selv ved opstart.

Vaxen

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 20-10-06 11:31

Det prøver jeg, men der skal ikke indtastes en kode !!!!

Nazgul

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-10-06 11:36

Ok - så handler det måske om, at du skal sætte den til at logge på hendes konto uden at spørge først - det kan være, der er en admin-konto foruden hendes... Men det kan du også se derinde

Vaxen

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 20-10-06 11:36

Det er fordi der er mere end EEN aktiv konto.....

Der skal kun være "administrator" / hende selv - gæstekontoen skal være inaktiv

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-06 11:42

Hvis du skal ind og lave om på måden der logges på - skal profilen være administrator.
Eller er det helt i starten hvor profilen står med hvidt i venstre side.
Og er der et nedtælling til automatisk profil.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-06 12:16

Du skal lave en såkaldt 'Auto logon'. Dette gør du således:

1.) http://support.microsoft.com/?kbid=315231

2.) Windows XP Home: http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_autologon_home.htm

3.) Windows XP Pro: http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_autologon_pro.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 12:39

Det var da uhyggeligt så kompliceret I gør det for den stakkels pige

Hvis der KUN er en konto og ingen password - logger den da selv ind

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-06 12:42

Citat
Hvis der KUN er en konto og ingen password - logger den da selv ind
...

ja - hvis hun ikke begynder at skrive passwords osv

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 20-10-06 13:18

Tak for alle de interessante indlæg, jeg skal kigge på hendes PC i eftermiddag, så må vi se om det virker !!

Og jeg starter nok fra den nemme ende af (er ikke selv nogen mester til det skidt) !!!!

Nazgul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 13:26

Start du bare fra den nemme ende - så når du aldrig til den svære

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-10-06 13:40

Gør du det! Det er faktisk helt simpelt og enkelt

Det kommer til at tage dig omkring 3 minutter

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-06 13:41

Hvor svært ka' det være?

I XP pro f.eks. oversætter du bare til:

Log ind med administrator rettigheder.

1) Start->Kør.. og skriv; CONTROL USERPASSWORDS2
2) I listen over brugere, fremhæv bruger kontoen du vil have automatisk skal logges på..
3) Fjern fremhævelse af brugere som SKAL skrive brugernavn og password................
4) Klik [Anvend]
5) I dialogboxen skriver du password'et for den konto du valgte i Step 2.
6) Klik [Ok]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-06 13:44

..og sådan er det faktisk også for XP Home

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-06 14:05

Og næsten det samme i win 2000

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-10-06 14:51

Refi har ret. Der skal kun være en aktiv konto, nemlig hendes egen som administrator. Hvis Netframework er blevet installeret, så laver den også en konto. Den kan ikke ses på logonskærmen, men vil være synlig under brugerkonti. Hvis den er der, så slet den bare.

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 20-10-06 15:33

Tak for svaret refi.

Så er netframe kontoen fjernet, gæstekontoen deakltiveret og det funker

Nazgul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 15:38

Selv tak....

Tillykke med maskinen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-06 15:46

ps... husk så lige at opdatere på windows update