/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Indsætte felt i word. Flette..
Fra : Tobster
Vist : 2746 gange
100 point
Dato : 20-10-06 08:56

Jeg ønsker at indsætte felter i et word-dokument hvor brugere så kun kan udfylde disse felter.
Dvs jeg skrivebeskytter dokumentet og brugerne udfylder så navn, adresse osv.

Det er det felt hvor man kan hoppe med F11.

Hvordan er det nu jeg sætter det ind?

Accepteret svar
Fra : zakia1964

Modtaget 110 point
Dato : 20-10-06 09:07

Det er formularfelter du tænker på. Klik på Vis i menulinjen og vælg Værktøjslinjer. Her vælger du værktøjslinjen formularer. På denne værktøjslinje kan du finde alle de forskellige felter du har brug for. På værktøjslinjen finder du også en "Hængelås" Når felterne er defineret så klikker du på hængelåsen og så er formularen beskyttet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 09:11

Klik på Beskyt dokument i menuen Funktioner.
Klik på Udfyldning af formularer.
Skriv en adgangskode i boksen Adgangskode (valgfri), hvis du vil tildele formularen en adgangskode, så de brugere, der kender adgangskoden, kan ophæve beskyttelsen og ændre formularen. Brugere, som ikke kender adgangskoden, kan stadig skrive oplysninger i formularfelterne.
Klik på OK, hvis du vil beskytte en hel formular.
Hvis du kun vil beskytte dele af en formular, skal de pågældende dele være placeret i separate sektioner. Klik på Sektioner, og fjern derefter markeringerne i afkrydsningsfelterne

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 20-10-06 09:11

Fundet...

Hvad skal jeg vælge for så bare at indsætte et tomt felt?

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 20-10-06 09:17

Du skal klikke på knappen Tekstfelt i formular der står "ab" og en streg på knappen. Dobbeltklik på feltet for at sætte en længde på feltet m.m.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 20-10-06 09:18

Hvordan får jeg den grå boks frem så jeg kan se feltet og hoppe mellem dem?

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 20-10-06 09:21

Du skal klikke på den knape på værktøjslinjen Formularer der hedder Feltskygge

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 20-10-06 09:37

Perfekt