/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PM indbakke til Joomla sys
Fra : shanthi
Vist : 421 gange
100 point
Dato : 20-10-06 00:14

Hejsa det er mit første spm her på siden.

Min lillebror driver en hjemmeside baseret på joomla systemet.

Han har indsat en link der hedder Indbakke på Bruger menunet. Så brugerne har mulighed for at sende PM til andre bruger.

Problemet er bare at der bliver ikke vist nogen tegn på at man har modtaget en ny PM besked.
Der plejer ku komme x tal i parentes om hvor mange PM man har modtaget.

Hvordan aktiverer man den funktion?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-06 01:40

Mener du skal ind i USERS for at aktivere tilladelse til at sende mails til medlemmer.
Et andet problem kan være at der ikke er givet tilladelse for brugere, at sende indbyrdes mail.
Prøv at se efter om der givet tilladelse for alle, eller bare for LOGIN medlemmer.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-06 02:09

Prøv også at se i global configuration
Og under usere/- Receive Submission Emails skal sætte til 'yes'
Og linket er vel sat til Published
Module Manager kan du se hvad der er sat til Published
Private Messaging Configuration/- kan der også være noget galt med.
Ellers kan jeg ikke lige se hvad der skulle være galt.

Kommentar
Fra : shanthi

Dato : 20-10-06 12:39

Hejsa,

Tak for svaret, men det var ikke lige det jeg ledte efter. Tror ikke at jeg fik beskrevet problemet helt godt i starten.

De ting du nævner kender jeg allerede til. På hjemmesiden er det muligt for brugerne at sende PM's til hinanden, og når de gør det, så modtager de automatisk en email til deres email-adresse om at de har fået en pm på hjemmesiden.

Det er i sig selv godt nok, men på den anden side er det jo træls, at folk skal tjekke deres email hele tiden for at se om de har fået en pm på hjemmesiden.
Jeg kender nogle hjemmesider - f.eks. www.tegnebordet.dk, som har et system, hvor der i Menuen er et link, der hedder "Indbakke", og når man trykker på den, så går den ind i det interne postsystem, hvor man kan sende og modtage pm.
Det samme har vi også på vores hjemmeside, men forskellen på vores og tegnebordet er, at hver gang en bruger har fået en pm, så vises antallet af pm i en rød parantes efter linket "Indbakke". Når der ikke er nogen ulæste beskeder, så vises den parantes ikke.

Det er den funktion, som vi gerne vil have på vores hjemmeside, og vi har været inde og kigge i indstillinger for PM-systemet på Joomla, men der er kun den der mulighed med at modtage en email hver gang man får en pm.

Så jeg vil gerne høre om der er nogle der ved, hvordan man kan lave det der andet system, så det er meget nemmere for brugerne?

Hilsen
Shanthi

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-06 12:50

Hej
Tror det var mig, der har misforstået dit problem.
Har det samme problem, men aner ikke om det overhovedet kan lade sig gøre.
Det nærmeste er at lave det som en kommentar, ''kommenter dette indlæg''
Ellers kunne du prøve at hente dette gratis CMS, der kan sendes PM - personlige kommentarer.
http://www.mybboard.com/ men det er ikke sikkert det virker som du vil have det,
men det minder en del om dette forum.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-06 12:51

Det jeg tænkte på var at du kunne lade '' INDBAKKE'' gå videre til ovennævnte.