/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Fashion Cam Digital Kamera
Fra : BjornJ
Vist : 1783 gange
100 point
Dato : 19-10-06 22:52

Jeg har problemer mad at tømme mid digitalkamera.
Det er af mærket Fashion Cam. Det er købt hos ALDI for nogle år siden, men jeg kan ikke tømme det, så jeg har måtte købe et nyt.
Er der nogen der kan komme med nogle gode råd om hvordan jeg tømmer det?

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 00:23
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-06 09:35

Ligger billederne i selve camera eller har du et SD memorycard.
Jeg mener at du kan hive billederne over på memorycard og med en cardlæser sætte billederne ind i computeren.

Hvad slags memorycard bruger den nye comp. (det står i din manual)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-01-07 00:36

Hej Bjorn,

hvad mener du med, at du ikke kan tømme det?

1: Kan du ikke få billederne over på din PC?

eller

2: Når du har fået billederne over på PC'en, vil du gerne have tømt hukommelsen på kameraet?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 15-01-07 18:05

Hej Ivan

Jeg har næsten glemt at jeg har spørgsmålet liggende, for nu bruger jeg det nye kamnera.
Det kunne da være sjovt at få gang i det gamle igen.
Når jeg tilsluter kameraet til computeren får jeg denne besked:

"USB-enhed blev ikke godkendt . En af USB enhedrne der er tilsluttet denne computer, fungere ikke korrekt og genkendes ikke af Windows. Klik på denne meddelse for".

Så kunne jeg ikke nå at læse mere, men jeg tro at der stod at jeg skulle trykke på meddelsen for at løse problemet, men den forsvandt

Der komme også nogle biblyde når jeg stiller på kameraet eller hiver USB stikket ud og ind.
Siger det dig noget?

Bjørn

NB det kan godt være at jeg ikke kan svare lige når du har skrevet, for efter at kandu var lukket lørdag-søndag har jeg broblemer med at komme op.

Det påstås at jeg ikke er meldt til, og når jeg så melder mig til får jeg at vide at det kan jeg ikke fordi de allerede har min mailadresse.
Nogen gange kan jeg åbne, men jeg har ikke gennemskuet efter vilke regler.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-07 18:52

Jeg var også nødsaget til, at foretage ny logon i dag, da kandu endelig kom op - men derefter havde jeg ingen problemer.

Men angående dit kamera og USB-tilslutning:
Hvis du har en kortlæser (formodentlig til SD-kort), kan du altid overføre dine billeder denne vej.
Det er f.eks. den vej jeg overfører billeder, jeg kunne ikke drømme om at overføre via USB-kabel.

Du siger også, at du har købt et nyt kamera - det bruger måske også SD-kort.
Så jeg vil anbefale dig, at købe en universal kortlæser - de fleste koster mellem 100,- og 200,-.
Og hvis den kan tage flere korttyper, er du sikret i længere tid. Det kunne jo tænkes, at en nabo/familie/bekendt havde taget nogle billeder på en anden korttype - så er det jo nemt, at overføre til din PC.

Når den siger "USB enhed ikke genkendt", skal du evt. installere den medfølgende software igen - og du skal formodentlig også afinstallere det gamle software.
Hvad står der i manualen.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 19:47

Vil du "køre" med camera direkte ind i comp.
Indstaller programmet (der fulgte med det camea) i comp.
genstart
sæt så camera til.

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 28-01-07 22:19

Tak for svaret IBM760.
Jer har opgivet, men lukke spørgsmålet nu.
Det har flere kanduer bedt mig om

Kommentar
Fra : mnissen

Dato : 12-10-07 16:12

hej jeg har også sådan et camera men har fået smidt installasions cdén væk kunne jeg evt. låne din da jeg også har billeder til at ligge på selve cameraet. eller nogen der ved hvordan man får dem over på sd- kortet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-07 16:17

nogen der ved hvordan man får dem over på sd- kortet.
Jeg vil gætte på at hvis du tømmer kortet via en USB kortlæser (koster ikke meget), så kan du måske sætte kortet i dit camera og den vil flytte over.