/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
stille server op
Fra : weblife
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 19-10-06 21:29

Hey

Jeg ved ikke rigtig om det er den rigtig kat man prøver alligevel herinde.

det drejer sig om at jeg vil gerne adgang til min ekstern hd også når jeg ikke er hjemme, man hvad skal jeg gør for at dette bliver muligt?

kan jeg få vejledning step by step, hvis der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig

venlig hilsen Weblife

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 22:00

Denne burde kunne klare det.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=92312
Men du skal vist lige lægge en alm. harddisk i selv (ca. 4-500 kr).

Her er lidt om den på Tysk
http://www.allnet.de/product_info_allnet.php?cPath=_&products_id=27222

De har en her der ligner til forveksling:
http://www.computercity.dk
søg på hawking

For begges vedkommende skal den sættes til kørende netværk og bliver en del af det netværk med det ekstra at den kan kaldes udefra med FTP

En tændt router er også et nætværk.

Ps. jeg har selv en allnet 6200 men ikke fået afprøvet den endnu.

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 20-10-06 15:59

Jeg havde eller forestillet mig en ekstern harddisk der er koblet til et modem ville det ikke være nok?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-06 16:20

Det tro jeg ikke.
Men en ældre comp kan udgøre det samme.
Her i vores netværk har vi haft en gammel IBM 166 Mhz kørende som server.
Med et gratis Serverprogram "SME" kan det køre direkte til et modem.
Samme server kan også holde en hjemmeside.

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 20-10-06 16:32

og hvordan er det med sikkerhed firewall antivirus osv.... til det første eksempel du har skrivet?

en ældre komp villle den ikke være meget strømkrævne eller hvordan spar man på strøm der?

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 20-10-06 16:34

SME du snakker altså om linux kan jeg forestille mig, er der andre gratis programmer?

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 20-10-06 16:36
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-06 17:46

Ja SME er en ændret udgave af Linux RedHat.

Ja det kan de programmer du har fundet nok - men jeg kender dem ikke.