/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Trommer
Fra : michaelmoeslund
Vist : 793 gange
100 point
Dato : 19-10-06 18:36

Har fået en tosset tanke...

Vil gerne, sammen med mine elever(produktionsskole) lave nogle trommer, tænker at det skal være nogle med noget BAS i!!!!

Hvordan kan man fremstille sådan en ordentlig tamp, godt med lyd i?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-10-06 18:48
Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 19-10-06 21:13

Jahh..

>Nordsted1.. måske du kender til noget lidt mindre "besjælet"?!?!

Der er sgu modstand nok omkring hvorvidt vi får noget ud af at spille på trommer i flok i forvejen....

Det jeg søger, er noget hvor jeg uden moder jord, og alt for meget selvindsigt, får nogle "store" trommer ud af noget - ja bare et eller andet- ...

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 20-10-06 01:27

prøv noget kreativt
bank bunden ud på nogle "rimelige" store ler urtepotter
klister silkepapir eller bruntpapir over kanten med tapetklister
mange kag giver dybere lyd

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 20-10-06 07:55

hmhm. ok det lyder let mere som noget for os...

Kom nu.. flere forslag...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 20-10-06 09:39

For at det kan "larme" tilstrækkeligt, tror jeg du får det bedste resultat ved at bruge metal til selve trommen.

Hvis det var mig ville jeg henvende mig på div. restauranter, især pizzeria'er hvor de bruger store mængder af tomater, de får tomaterne i de store metaldåser.

Min søn spiller trommer, og har både alm. trommer og træbongo trommer,og det er metallet der larmer mest.

At spille i flok, lyder drøngodt, så bare klø på, det kommer til at lyde drøngodt

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-10-06 10:43

I har vel hvad der skal til af værktøj?
Jeg tror i skal bruge metal til kroppen for at få lyd. fx dåser eller tønder.
til skind må i bruge noget stærkt lidt elastisk.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-10-06 11:02

Feks kan man også lave rør i forskellige tykkelser og længder og så slå på enderne med en forstørret fluesmækker feks. lavet af et skaft med et stykke liggeunderlag fastgjort. I kan også bruge brøndrør i plast og så to stk vaskeskind for hver ende der spændes sammen med en snor i zig-zag hele vejen rundt om røret Længden og hvor stramt snoren spændes bestemmer også om hvor dyb-høj lyden bliver God fornøjelse elsker selv at tromme på alle mine forskellige trommer samt sæt.
mvh Sune

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-06 11:26

På sønnens trommer, er skindet slet ikke skind, men hårdt plastic, så måske i skal på jagt efter en slags plexiglas e.lign??

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 20-10-06 20:26

Tak for svaret Nordsted1.

Også for fiffet med trommeskindet

Tror det kunne flytte nogle ting hos mine elever, sådan at lave det "legalt" at larme ad helvede til.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-06 00:12

Larme af helvede til, men forhåbentlig med en god rytme, det lyder også rigtig godt når trommerne blandes med en marimba, vaskebrædt og tamburiner, mere hvis du løber tør for trommer...

MVH
Nordsted, der har lagt ører til en helvedes larm i otte år