/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Danskerne er liguster racister
Fra : Knete
Vist : 1000 gange
300 point
Dato : 19-10-06 13:34

Endnu en gang lykkedes det BT at lave en sensation overskrift. http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=475894/

At 15 % af adspurgte 451 mæglere havde været ude for negative reaktioner blev til en overskrift med denne ordlyd;;;

"Danskerne er liguster-racister"

Det er der overhovedet ikke belæg for at skrive i en artikel. Man kunne godt få den tro,, at hvis ikke DR havde så travlt med at fortolke og mistolke tilgængelige statistikker,og bruge dem til at fortælle udlændinge,hvor dårligt de bliver behandlet af danskerne,så ville mange "mellemfolkelige" problemer være undgået,,,,

Den undersøgelse er så søgt, at det gør helt ondt,,,,

Hvad er holdningen herinde? . Vil du have noget imod at dele hæk med en udlænding?

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 19-10-06 13:42

for god ordens skyld,skal det siges at jeg selv i et område med kroatere, amerikanere, vietnamesere,serbere, englændere, afrikanere, iranere, tyrkere, svenskere, polakkere og mange flere,,,,

vi har dog ikke nogen hæk,men det går alligevel

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 13:57

Jeg ville ikke bryde mig om at dele hæk/plankeværk med en person, som syntes at danskere er forfærdelige og bør udryddes.
Hvor naboen oprindelig kommer fra og hvordan de ser ud, må de selv om.
Religionsplattenslagere vil jeg gerne undvære.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-10-06 14:06

Citat
Hvad er holdningen herinde? . Vil du have noget imod at dele hæk med en udlænding?

Hvis han klipper den regelmæssigt, modsat min nuværende danske nabo, ville det da være fint nok

Spøg til side, ville ikke umiddelbart have noget mod at dele hæk med en udlændinge. Der er dog altid tilfælde hvor man ville ønske man havde en anden nabo, men jeg tvivler på, at jeg ville definere dette ud fra nationalitet, men mere ud fra måden de opfører sig på.

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 19-10-06 14:07

tag dog den fra den humoristiske vinkel, vi danskere er født nysgerrige og det udnytter BT med bagtanken om spørgejørgen for vi er opdraget til at se kritisk på os selv om hvad andre mener om os
somt sagt det ved BT for det sælger

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 310 point
Dato : 19-10-06 14:11

1)
Enig omkring BT. De er blevet godt og grundigt populistiske på det sidste. Jeg er blevet så træt af Erik M. Carlsen og Arne Ullum, at jeg har opsagt mit abonnement efter 8 år.
2)
Jeg forstår sådan set godt den skepsis, der rører sig. Hvem har vel lyst til at se sin husvurdering for nedadgående, og det vil måske blive resultatet, hvis der opstår "ghettolignende" tilstande.
Når det er sagt, har jeg kendskab til mange udlændinge, der er bosat i parcelhuskvarterer, og som bor i nydelige huse med velpassede haver.
Der var for et par år siden en undersøgelse i Hvidovre om naboer. De fleste udlændinge ønskede ikke udlændinge som naboer. Såååååå !!!

Problematikken er vel ikke bare sort-hvid

Og så er det oprindelige ord altså ligusterfascist.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-10-06 14:33

Min nabo hedder Akim – og han er rigtig sød til at hjælpe mig af med ulækre, ondskabsfulde edderkopper - så ham vil jeg nødig undvære som nabo..

Men altså hånden på hjertet, blev jeg spurgt om jeg kunne tænke mig at bo i et ghettoområde med overvægt af indvandrere, så vil svaret være: "Gu vil jeg ej", Så det etniske betyder da noget..

Undersøgelsen er grotesk og latterlig – Og det er jo ikke 15% af danskere som ikke vil dele hæk, nej det er 15% af ejendomsmæglerne som på et eller andet tidspunkt har oplevet negative danskere mindst en gang. Det vil sige ud af de 451 spurgte ejendomsmæglere, har 15% oplevet forbehold for indvandrer ca. 69 gange *LOL*

I øvrigt tror jeg roligt man kan regne med, at de ca 100 "liguster racister" har været forbeholdne for indvandrer i deres gade, fordi det vil kunne aflæses på ejendomsværdierne hvis der flytter indvandrere ind på vejen, og det vil betyde økonomiske tab for de omkringboede.

Bum bum, skal vi gætte på hvor varmt familien Jensen tager imod sin nye tyrkiske nabo, når denne lige har kostet ham 100.000 eller 200.000 kr i værditab på ejendommen?!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-10-06 14:37

Citat
Hvad er holdningen herinde? . Vil du have noget imod at dele hæk med en udlænding

Det kommer an på så meget..........

Men er meget enig i:

Citat
Jeg ville ikke bryde mig om at dele hæk/plankeværk med en person, som syntes at danskere er forfærdelige og bør udryddes

Citat
Religionsplattenslagere vil jeg gerne undvære

Citat
Danskerne er liguster-racister

Hvorfor skulle der ikke være belæg for at skrive sådan, det er jo en mening og en side af sagen.

Og jeg tror mange ville blive overrasket over, hvor meget sandhed der faktisk er i den udtalelse.

Mulighederne er:
1 De der ikke offentligt tilkendegiver deres oprigtige meninger af frygt for at blive kaldt racister, men holder sig til at knurre over forholdene i mere lukkede kredse.

2 Så er der dem der åbent og ærligt fortæller hvad de mener.

3 Og så er der de skinhellige, at de slet slet ikke har noget mod udlændinge, fordi de ikke er så tæt på, at dagligdagen berøres af det.......indtil de evt. skal "dele hæk" med dem.

4 Og så er der dem der er fuldstændigt ligeglade om naboen hedder Fritz, Mohammed eller Børge.

Og jeg vil gætte på, at der er flest i kategorierne 1 & 3

mvh dova

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-10-06 14:47

ad 1) De stemmer DF og dem er der mange af.
ad 2) De får tæv, fatwa og boykot m.m.
ad 3) De stemmer Jelved og bor nord for København.
ad 4) De bor på landet, hvor der minimum er 500 meter til nærmeste nabo.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-10-06 15:01

Min nabo (uanset farve) må meget gerne overholde gængse grænser for godt naboskab!

Altså vil jeg gerne have en nabo, der ligesom mig er iteresseret i, at bevare de frihedsidealer og de demokratiske idealer som er typisk i Vest Europa. Ligeledes ser jeg det som en selvfølge, at mine naboer har ligeså stor køns betinget respekt for mine eventuelle døtre som for mine sønner..

Ergo kan jeg konkludere, at jeg i hvert fald ikke skal være nabo til Thøger Seidenfaden, som kæmper for at begrænse ytringsfriheden, fremfor at kæmpe for at forsvare den. ..Tror det kunne blive alletiders nabokrig, hvis han boede dør om dør med mig! ..Puha

Så udover Seidenfaden, så er min liste over uønskede naboer følgende:

1. Stofmisbrugere, der smider om sig med sprøjter..
2. Alkoholikere der holder fest 5 ud af 7 dage..
3. BZ'er
4. Rockere
5. Nazister
6. Hundeejere der lader deres lille søde møgdyr grave mine blomster op, for at besørge i min have
7. Og helst ikke Marianne Jelved. Hun er så træls at se og høre på

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 19-10-06 15:25

jah som man kan se, er det jo ikke hvem som helst man vil have boende som nabo, alle er enige at sige fy skam, indtil det er foregår inden for sin egen snævre verden, for vi har uanset farve, religion, mand kvinde eller hvad der ellers kan bringes på bane, er fordomme og parti antiparti vrede følelsen af hvorfor skal det foregå lige her, hvor jeg bor osv osv sådan vil det altid være også de næste tusind år, beklagelig vis, moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt fuck janteloven

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-10-06 15:48

Jeg er egentlig bedøvende ligeglad med hvilken etnicitet mine naboer har - jeg er mere interesseret i om de er søde og rare. Hvis jeg altså skal have noget med dem at gøre...

Lige nu har jeg en nabo der banker sin samlever og fornylig bortførte sit etårige barn... Og han er i øvrigt pæredansk... Jeg ville bestemt gerne bytte ham ud...

Vaxen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 15:56

Nå - men jeg må hellere se at komme ind til naboen og spise flæskesvær.
Måske ta'r jeg lige et par pils med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 16:37

Et par er kun 2 - Tag 3 jeg er på vej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 16:42

Ellers må jeg sige at MINE naboer skal være unge damer (20-30) af godt udseende, skuespillere eller folk højt på rangstien - alle andre har ingen interesse - så må de for min skyld være sorte, røde, gule eller brune....

Bare min mening

PS - Har de penge gør det heller ikke noget - er træt af folk der bare vil låne

Næææææ

Sålænge de opfører sig ordentligt efter danske forhold, har jeg INTET imod dem, uanset hvor de kommer fra.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 19-10-06 21:02

Vi kan ikke være bekendt at redde alle over en kam.
Jeg vil ikke undvære min pizzasælger selv om han måske handler sort, men folk der fører sig frem med vold og antisynspunkter om det danske samfund flagafbrænding mv. må omgående og uden ugrunnet ophold smides ud af landet - da de jo alligevel ikke vil præstere noget nyttigt...Men for de der præsterer blot at have viljen til samarbejde med os ser sagen helt anderledes ud...
De skal uden skelen til hudfarve og religion have ret og pligt til både arbejde skole mv...
og vores samfund skal selvfølgelig integreres..........

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-10-06 22:41

Slemmert

Så du vil i hvert fald ikke have en pizzamand som nabo - er det sådan, det skal forstås ???

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 20-10-06 00:59

Godt indlæg Slemmert - Jeg tilslutter mig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-06 10:34

Ja til integration - nej til middelalderen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-10-06 12:59

Min mening om naboer er siden igår blevet taget op til overvejelse. På trods af at jeg holder meget af min nabo Akim, så er hans såkaldte venner sq noget af en prøvelse. I aftes havde jeg en samtale med en ung muslimsk mand - Og hans ord gjorde så stort et indtryk på mig, at jeg nu 12 timer senere stadig væmmes!

En af de kommentarer jeg husker stærkest, gengivet så ordret som jeg kan huske det:

"Problemet med jer kristne er, at hvis man slår på jer, så vender i den anden kind til - Hvis du slår mig en gang, så slår jeg dig 2 gange. Og slår du mig 2 gange, så slår jeg dig ihjel"

Det er hele problemstillingen, indeholdt i få ord.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 13:04

Manden har jo ret - sådan er flere af dem opfostret.....

Problemet er bare at de lever et forkert sted

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 13:06

Hvis alle af den slags - uanset tro og nationalitet - blev samlet EET sted - ville problemet stille og roligt uddø

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-10-06 14:13

En liguster-rassist er den nabo som raser -
over den anden nabo som ikke gider klippe hækken.

Ps. her har vi heldigvis ingen hæk,
grundet uheldige episoder om sommeren i forbindelse med solbadning.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-10-06 15:00

Ja jeg bliver altså enormt provokeret af, at blive fortalt jeg bare skal holde min bøtte, for ellers er der metoder til at få mig til det!!

Hvis det er respekt man ønsker, så nytter det jo INTET, at man blander æbler og pærer - og tror, at man ved at skabe frygt opnår respekt. Det er jo ikke andet end en infantil "Brian metode", som ses og praktiseres i børnehaver rundt omkring - og som i 99.99% af tilfældende har den modsatte effekt..

Faktisk så tror jeg, at langt de fleste bare bliver endnu mere irriteret og på tværs overfor folk, der vil bestemme hvad de må og ikke må sige, tegne, mene og føle i sit eget hus, i sit eget kvarter, i sin egen by, i sit eget land..

Folk der tror sig i stand til at diktere og undertrykke mine holdninger og følelser ved hjælp af trusler om tæsk, vold og død, de kan i hvert fald rende og skide, kan de

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 15:27

Der var du lige ved at starte en ny mellemøstkrise

Godkendelse af svar
Fra : Knete

Dato : 10-11-06 14:08

Tak for svaret brokke44.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-11-06 15:43

Selv tak.

Det er iøvrigt et knaldgodt emne at tage op til en komsammen, der "kører" lidt trægt.