/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Engelsk stavekontrol søges
Fra : jomfruane
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 19-10-06 13:25

Jeg mangler et plugin eller et program der kan kontrolerer engelsk stavning for mig.
Kender du et sådan der er gratis?

se også mit andet spørgsmål vedrørende autooversættelse.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-10-06 13:29
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-06 13:34

Nej den går desværre ikke da min officepakke er tussegammel og cdén væk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-06 13:36

Google toolbar har stave kontrol i browseren, for eksempel når du skriver her og har toolbaren : http://toolbar.google.com/T4/intl/da/index.html du bestemmer selv sproget som skal kontroles for stave fejl

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-06 13:39

Jeg har allerede googlebaren og den virker jo flot på dansk

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-06 13:40

betyder - godt bud o.v.n!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-10-06 13:45

Oversigt over internationale og sproglige indstillingerMed International i Kontrolpanel kan du installere flere sprog på computeren, f.eks. hebraisk, arabisk, japansk, koreansk og vesteuropæiske sprog (fransk, spansk, tysk og mange andre). Du kan vælge, hvilket sprog du vil bruge, når du opretter et dokument. Windows gør derefter tegnsættet for det pågældende sprog tilgængeligt, så du kan begynde at skrive.

Både WordPad og Notesblok gør det muligt at oprette dokumenter på andre sprog, men et tekstbehandlingsprogram kan indeholde andre funktioner, f.eks. stavekontrol, der hjælper dig med at skrive dokumenter på flere sprog.

Hvis du sender dokumentet til en anden, skal modtageren også have de samme sprog installeret for at kunne læse eller redigere filen.

har aldrig brugt denne funktion - citat fra microsofts hjælp og support

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-06 13:46

Den virker skam også på engelsk, prøv at klikke på engelsk i toolbarens indstillinger, og skriv et engelsk indlæg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-06 13:56

Citat
officepakke er tussegammel og cdén væk
hent dog et ordentlig office program:http://www.openoffice.org/ vælg den engelske version, med engelsk stave kontrol

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 14:07

Hvis det er mails du skriver på engelsk så prøv Incredimail - den har fin engelsk stavekontrol

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-06 14:09

Jeg vil helst ikke væk fra min danske stavekontrol i det daglige - det er blot rart at havde den engelske mulighed også

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 14:16

Hvis det er firmaets comp så er det vel bare at indstallere den igen.
Office har en glimrende stavekontrol.
Ellers er der en fin Engelsk stavekontrol i din OpenOffice som du nok bruger til pdf filer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 14:18

Du behøver jo ikke have Incredimail som standard.... Blot som alternativ

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-06 14:18

Er studerende og bruger adope gratisprogrammer - altid gratis... så længe det varer!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-06 14:20

Min nye problem ligger nok mere i det gramatiske - bruger kandu som foreslået og giver lige mit første bud på en del af den tekst jeg skal bruge - se gerne og men gerne:

Shaping the landscape.
The main idea is to bring hill, pond and square together and form a dynamic landscape around the temple of books. Making the landscape a gathering place will be associated with the library and therefore both library and landscape will have more visitors.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 14:22

OpenOffice .................................... er et ganske gratis total officeprogram.
Filerne kan gemmes og hentes i microsoft udgave.
Selv den matematiske "formelgenerator" er med.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-06 14:24

Jeg kender openoffice, har instaleret det hos en veninde engang. Nu er det sådan at jeg gerne vil havde den danske udgave på længere sigt, men det er da værd at prøve.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 14:33
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-06 14:37

er ved at instalere den engelske, tænker jeg så kan afinstalerer når opgaven er afleveret...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 14:40

Prøvede at tjekke din stavning i Incredimail - den fandt ingen fejl....

Prøvede derefter at rette lidt i teksten (lave stavefejl) - den fandt alle

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 19-10-06 15:23

Bare fordi du har den danske version af Word indebærer det da ikke automatisk, at du ikke har engelsk stavekontrol installeret? Her på arbejde har jeg danske office-programmer, men slår da bare over på engelsk stavekontrol, når jeg skal bruge den. Det smarte er, at den også kontrollerer grammatik (ikke altid lige godt, men en meget god rettesnor).

Ellers kan jeg tilslutte mig, at der ikke var nogen stavefejl i din ovenstående tekst.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-06 15:25

Jeg skal installere engelsk stavekontrol fra cd - dette er kernepunktet i mit problem.

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 19-10-06 15:26

Ja okay - det er selvfølgelig et problem, når man mangler CD'en......

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 19-10-06 15:30

Men smid da hele teksten herind, når du har den - det bør ikke tage lang tid at kontrollere den for stavefejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 15:48

Dette er en stavekontrol til mange sprog - og den får kun rosende ord....

http://orangoo.com/spell/

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 19-10-06 16:04

Syn's nu ikke det er beroligende, at jeg allerede i den første tekst, jeg møder på siden kan finde grammatiske fejl......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 16:14

Ved ikke lige hvad du tænker på, men det var vel stavning der er emnet

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-06 16:14

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 19-10-06 16:21

Citat
This little application lets you spell correct from any system or computer that has Internet access.

skal være correctly. Den kan ikke kende forskel på biord og tillægsord, så hvis man er i tvivl om, hvornår der skal "ly" på et ord, kan den ikke bruges med sikkerhed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 16:29

Bevares - det er også open source

Men vi når tilbage til at DET PERFEKTE FINDES IKKE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 16:31

Disse fejl vil du finde i selv danske sprogpakker.

Tro endelig ikke din Word er perfekt selvom du bruger stavekontrol og grammatikkontrol.

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 19-10-06 16:39

Nu bruger jeg stavekontroller - både dansk og engelsk - som sikring imod tastefejl og ikke mod stavefejl. Jeg har aldrig taget den i at ville rette til noget forkert - kun i ikke at kende specielle juridiske udtryk, som jeg sidder med til daglig og det er logik for burhøns, at den ikke fra starten kan have samtlige ord indbygget.

Grammatikkontrollen på engelsk ville i allerhøjeste grad have fanget et manglende "ly" på et ord, men vil så til gengæld gerne have lov til at bestemme, hvor lange mine sætninger skal være.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 16:46

Som sagt - det perfekte findes ikke

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-06 18:07

Hvis Jomfruen vil tage til takke, så har jeg både dansk, engelsk og fransk stavekontrol til ældre udgave af word, og jeg har også en lidt nyere af svensk.
Hvis det har interesse så ..........

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 19-12-06 07:42

Tak for svaret severino.