/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Lån i Andelsbolig
Fra : jesper.s
Vist : 732 gange
78 point
Dato : 19-10-06 11:28

Hej.

Jeg vil gerne låne kr. 300.000 i min Andelsbolig. Nu vil jeg spørge hvor er det billigst at låne pengene? Jeg har en friværdi på ca. kr. 600.000.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-10-06 11:49

Forhør dig i nogle forskellige banker.
Du skal dog vide, at du ikke kan få de fordelagtige Flexlån og Realkredtilån med meget lav rente, som boligejere kan.
Du skal nok regne med et lån på ca. 5,5% - det er sandsynligt.
Men prøv at "shoppe rindt" og ring til nogle forskellige banker og hør, hvad de kan tilbyde dig i rente.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-10-06 11:50

Der skulle selvfølgelig stå "shoppe rundt" og ikke "rindt"

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 19-10-06 11:56
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-10-06 12:28

Der er ikke ret meget forskel på renten i de forskellige kreditforeninger.
Et pengeinstitut er dyrere end en kreditforening.
I dag kan andelshave også belåne deres andel eller ejendom.

Med venlig hilsen
hawaii

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 78 point
Dato : 19-10-06 13:29

Prøv at spørge i Amagerbanken - der fik jeg et fordelagtigt mellemfinancieringslån i min andel til omkring 3%
samtidig fik jeg det meste gebyrfrit og gratis visa.
Bankerne er til at forhandle med og jeg ringede rundt til forskellige og valgte det billigste.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 08-11-06 09:07

Tak for svaret jomfruane.