/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Modtage telefax uden fastnet
Fra : Leo.pedersen
Vist : 1005 gange
100 point
Dato : 19-10-06 08:26

Hej

Jeg har et kontor, hvor vi IKKE har en fastnettelefon.

Vi har Internet og Skype.

Vi vil gerne kunne modtage telefax (ikke nødvendigvis kunne sende, men det må da godt følge med).

Har ledt efter en løsning, hvor vi oplyser et telefonnummer til vores forretningsforbindelser, som så sender på helt almindeligvis, dvs. uden at de opdager at vi ikke har en fax stående.

Så skal vi få telefaxen pr. e-mail, f.eks. som en PDF fil, eller tilsvarende.

Findes den løsning?

Venlig hilsen
Erhvervsbogføring

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-10-06 08:47

Du er jo nødt til at have et telefonnummer de kan sende det til, du kan godt modtage fax på et mobilnummer (mener blot du skal have et tillægsabbonnement) og så kan du videresende denne fax til email

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-10-06 09:34

jeg har IP telefon fra
www.fonet.dk
du kan prøve at spørge dem, om det kan lade sig gøre med deres udstyr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 10:14

Hvis du har Skype MED NUMMER burde det være muligt.....

Har ikke lige læst alle skypes muligheder men med den nyeste skype kan du da bl.a. også sende sms.

Tjekker lige lidt mere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-10-06 10:16

http://home.efax.com/s/r/dk_en_search?VID=40268&CMP=BAC-int15&gclid=CIGxvNjVhIgCFRphMAodFz5b_g

http://produkt.safehouse.dk/faxtofax.asp

måske værd at kigge på ???

tdc har en løsning der er gratis for mobilkunder hvor fax leveres til mobiltelefon, det er da også en måde at modtage og sende fax på

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_mobil_ty_fax

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-10-06 10:21
Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 10:23

Skype does not have a function to allow you to send or receive a fax. There are currently no plans to introduce a feature for faxes as our current focus is to make the best voice-application on the planet.

Så skype kan IKKE klare det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-10-06 10:58
Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-10-06 19:08

Det kan begge mine IP-numre. De er henholdsvis fra www.i2telecom.com og www.net2phone.com

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 24-10-06 22:14

Hej miritdk

Det er umiddelbart dit link til Nordiccall som passer bedst til mit spørgsmål.

Havde dog håbet at det ikke var så dyrt som kr. 99 pr. måned.

Er der nogle som har en bedre (og billigere) løsning.

Hvis ikke, så giver jeg point til miritdk om et par dage.

Hilsen

Leo Lund