/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
for dyr el. billig husleje
Fra : lhjorgensen
Vist : 388 gange
50 point
Dato : 18-10-06 22:41

Jeg betaler kr. 4.500,- excl. forbrug i husleje for et halvfærdigt hus (det mørke vestjylland)

Min søde og bedste veninde har købt et hus specielt til udlejning til mig og dette er jeg glad for.
Det er hendes mand som står for ombygningen af huset - som er total renoveret (de fleste steder) Der mangler dog et badeværelse, baggangen, forgangen og mange små ting - såsom lister og dimser til at sætte for stikkontakterne. Carporten er fyldt med ombygningsskidt og garagen er fyldt med andet som skal bruges i min venindes hus...
Jeg har boedet i dette ufærdige hus i et år og betalt fuld husleje - og indskudet er også betalt, så alt skulle ha været i orden, men nej...
Faktisk gider jeg ikke at rykke manden mere for at han skal lave noget ved huset - men på den anden side, synes jeg det er træls at leve i omflytningsrod

Giv et godt råd til mig..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-10-06 23:00

Ja, det er vel lidt en penibel situation at stå i, for du vil jo nok nødig risikere noget ballade med veninden og hendes mand.

Men altså, til den husleje synes jeg nok, at du burde have krav på, at tingene blev bragt i orden.

Men så længe de har fundet ud af, at du stiltiende accepterer og bliver boende i byggerodet, og betaler den store husleje, så sker der nok ikke videre.

Så du må nok tage dig selv i nakken, og på en pæn, men meget bestemt måde, få dem gjort klart, at de skal tage sig sammen og få tingene udbedret.

Hvis det går helt i koks, må du true dem lidt med LLO.

Og de kan ikke bare sådan smide dig ud, der skal meget vægtige grunde til at opsige en lejeaftale i et hus, og opsigelsesfristen er altid 1 år.

mvh dova

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 18-10-06 23:55

hej Dova
Er der et huslejenævn i din kommune? Hvis der er så bed dem komme ud og se på forholdene. De vurderer om det du er ude i , er rimeligt eller ej. Det gør LLo også, med de har desværre , nogen gange ikke altid kyndige besigtigere. Huslejenævn er bedre (det er nok derfor de er nedlagt i mange kommuner landet over) Men prøv. venlig hislen Briseogstorm

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 18-10-06 23:55

hej ihjorgensen til den husleje, kunne du jo lige så godt have købt hus selv.vi bor til leje i et hus,(på det flade lolland) vi gir 2500 mdr med vand. det er ikke nyrenoveret, men nyt køkken og bad,og vi har ikke betalt indskud, men har så selv malet osv og vi må gøre som vi vil her.hvis jeg var dig ville jeg give ejerne en tidsfrist til at få tingene gjort, og ellers få håndværkere til at gøre arbejdet færdigt og lade regningen sende til dem. det der behøver du ikke finde dig i....heller ikke selv om det er din veninde. pøj pøj. lianes

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 19-10-06 00:11

ser lige at jeg har adresseret forkert undskyld til Dova og H.Jørgensen. B&S