/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fra video til dvd til pc
Fra : lhjorgensen
Vist : 308 gange
100 point
Dato : 18-10-06 21:46

Jeg kan overfører optagelser fra min videocam til min dvd, men jeg vil gerne at jeg kunne bruge lidt af optagelser som billeder ( til at printe ud) Kan man det ? Og hvordan - uden at have de store kendskaber til teknik..

Henriette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-06 02:48

Hvis du kan afspille filmen på computeren, så importer og afspil i Windows MovieMaker, jeg har skrevet hvordan du tager billeder af film her: http://www.kandu.dk/Spg91636.aspx du må gerne stille suplerende spørgsmål

Kommentar
Fra : lhjorgensen

Dato : 19-10-06 13:15

hej o.v.n !
Nu er det en videocam fra krigens tid, så om den kan tilsluttes til computeren ved jeg ikke. Men da jeg har en dvdoptager som kan overfører mine optagelser fra videocamen til en dvd - vil jeg gerne kunne bruge det. Jeg kan dog ikke helt overskue hvordan man gør - hvis man kan - og hvis man kan det, er det så også muligt at tage et billede fra en spillefilm ?

Henriette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-06 13:31

Du må prøve dig frem, om det kan lade sig gøre, hvis jeg forstår dig ret har du overført dine optagelser til en DVD, er det korrekt ? Det næste er, at din computer har et DVD drev, prøv at lægge DVDen i skuffen og se om den kan afspilles, måske skal du instalere video koder for at afspille filmen: http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm hent instaler basis pakken, hvis kan du afspille din DVD kan du også importere den i MovieMaker, der er en god hjælpe guide i MovieMaker ellers spørg løs her, jeg kommer forbi igen en gang efter midnat (skal snart på arbejde)

Kommentar
Fra : jrkok

Dato : 25-10-06 22:42

Hej
Hvis du mener at kunne tage et snapshot, altså tage eet billede fra den optagne film, så skal du have et program som kan tage 'snapshot' - jeg kender ingen freeware programmer, men bruger selv power producer.