/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Videresending
Fra : okjk
Vist : 876 gange
300 point
Dato : 18-10-06 20:40

Nå men nu har jeg så fået en gmail konto, og sat den til at videresende al mail til min outlook express konto hvad den også gør - problemet er bare, at selvom jeg har lavet meddelsesregler om at den skal placere mailen i en bestemt mappe - så smider den det over i mappen - slettet post - det skal lige siges at jeg kun har prøvet at sende mail til mig selv, men det plejer at virke på andre konti - nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-06 20:50

Hvad sætter du som betingelse
(det er jo vigtigt at OE kan kende den mail)
Og har du valgt den rigtige handling

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-06 20:51

hvorfor intergrerer du den ikke i outlook expess, så er du jo helt fri for at skal på nettet for at hente mail

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 18-10-06 22:14

Hvordan er det liiige man integrerer den med oe ?

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 18-10-06 22:20

Nå nu har jeg så lige selv fundet ud af det tror jeg nok - vil lige teste om det fungerer, og så får du poinsene fijala

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 18-10-06 22:42

Det er nu lykkedes at integrere med OE - men den smider posten direkte i mappen slettet post ???

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 18-10-06 23:59

check lige dit spamfilter. Briseogstorm

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-10-06 07:56

Kører udelukkende med centralt spamfilter via TDC - altså hvor jeg ikke selv foretager indstillinger.
Yderligere, så har jeg lavet meddelsesregler, som skulle sortere posten over i en bestemt bakke, men - alligevel.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 08:06

>centralt spamfilter via TDC < kan kun bruges til de mail som modtages gennem TDC.
Men da du jo har en gmail som du modtager via videresend, er gmail som sorterer spam og andet fra.

Men prøv lige at fortælle hvordan du har sat det op i Outlook Express.
Citat
Hvad sætter du som betingelse
(det er jo vigtigt at OE kan kende den mail)
Og har du valgt den rigtige handling

Så kan det være at en af os måske kan gætte på grunden til at den sorterer forkert.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-10-06 08:18

God pointe e.c.
Betingelse: Når mailer er fra: "min google mailadresse" - skal den - betingelse - over i bakken med mit navn - men havner altså i slettet post.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 09:56

Win 2000 office 2000

Jeg har lige afprøvet:
mmeddelelse > opret regel ud fra meddelelse
sletter først alle [V]
[V] hvor meddelelsen er fra angivne konto
så klikker jeg på angivne nede i ruden
Her vælger jeg så pop.gmail.com og så OK (jeg aner ikke hvorfor der kun er gmail)
I handling vælger jeg:
[V] Kopier til angine mappe
så klikker jeg på den næste angivne
Her vælger eller opretter jeg så en mappe "google" > ok

Nu står det hele i reglerne > ok

afprøvet ved at sende en meddelelse til mig selv fra hotmail til gmail
...........den ligger nu i mappen google.
Mens jeg testede kom der flere mails fra Kandu som bruger gmail.

Du kan rette Her:
Funktioner > meddelelsesregler > post > find reglen > rediger
Eller bare lave en ny

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-10-06 10:52

Øv - den bliver ved med at havne i slettet post - leder med lys og lygte det er som om der er en anden regel der "tilsidesætter" den nye, så den kommer forkert - men kan ikke lige finde den - iøvrigt kommer der to mail hver gang.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 150 point
Dato : 19-10-06 11:06

prøv reglen til - din e-mail adresse - i stedet og send den til angivne mappe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 11:23

Jammen jammen der er jo ingen grund til at videresende fra gmail...................den kan opsættes inde fra Outlook Express direkte. Og så hældes ned i en mappe.
Se her:

Kode
Først gøres gmail klar til at være en pop3 mail
Start gmail
Indstillinger(øverst oppe)
Fanen videresend og pop
Jeg har valgt "aktiver pop" for alle mails,
og du kan vælge at behold gmails i indbakken eller at arkivere dem
Gem ændringer
Nu bør den være klar

Start Outlook eller Outlook Express
Kode
Funktioner>konti>tilføj>post>skriv dit navn>næste>skriv din nye email-adresse>
næste>
serveren til indgående post er en >pop3<
server til indgående post (pop3 ell imap): [ pop.gmail.com ]
server til udgående post (smtp): [smtp.gmail.com]
næste>
kontonavn:[din nye emailadresse]
adgangskode [den kode du har skiftet til] (kan sættes på senere hvis du vil ha' den privat)
næste>
her vil den oprette forbindelse til nettet men jeg kører over lokalnet,
og kan ikke råde dig her.
næste>
Udfør. Men du er ikke færdig endnu>
under funktioner>konti>er din nye mail>egenskaber>
forbindelse........her kan du rette måden du får adgang til nettet
Avanceret:
udgående post.... [465]
[X] denne server.........
indgående post... [995]
[X] denne server.........

Servere:
der vil stå det hele men der mangler:
[X] min server kræver godkendelse

tryk anvend
OK

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-10-06 11:28

Jeg har sat reglen til at gøre følgende: Hvis posten ENTEN er fra (min mailadresse ) ELLER til - min mailadresse- ELLER fra gmail kontoen - skal den flyttes til en bestemt mappe. Men nej - den ryger i slettet.
ps. Jeg er helt med på at det sikkert er mig der gør et eller anden forkert, men hvad.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-10-06 11:48

Jeg valgte tidligere at lade Gmail automatisk opsætte til OE men har nu tjekket din beskrevne procedure, og alt er så vidt jeg kan se på plads - men det ryger alligevel i slettet.
I Gmail havde jeg sat BÅDE til automatisk videresending, og pop muligheden - har nu fjernet auto videresend så der i det mindste kun kommer en mail - men stadig i slettet.
Jeg har ikke så meget lyst til at slette alle mine meddelsesregler, og starte forfra men det kan måske blive nødvendigt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 11:53

Ja - der kan jo være modstridende handlinger i dine regler.
Jeg er løbet tør for idéer lige nu.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-10-06 12:01

Det kan jeg godt forstå - jeg er glad for den hjælp i har givet, man lærer jo hele tiden noget, så jeg vil bakse lidt videre

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-10-06 13:56

Hmm nu har jeg midlertidigt deaktiveret alle mine meddelsesregler, alligevel havner posten fra gmail kontoen i slettet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 14:00

Har oprettet en gmail-konto i OE

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-10-06 17:19

Status nu er, at jeg har en OE hvor alle meddelsesregler er midlertidigt deaktiveret - alligevel bliver mailene fra min gmail konto puttet i slettet boksen.
Håber nogen har en løsning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 17:44

Du har vel ikke et eller andet spamfilter kørende der først skal "lære" alle dine mails....

Bare en tanke

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-10-06 18:41

Jeg har kun TDC generelle spamfilter, håber da ikke de smider gmails ud

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 18:52

TDC yder ingen fitrering på 3. parts mail som går gennem tdc.
Altså sender du først din gmail til tdc og så videre til OE ???

Hvis jeg forstår det rigtigt så er det noget rod du laver.

Outlook Expres kan have flere mailkonti samtidig - det har jeg.
1 Mail fra vores netværk
2 stk (gamle gratis) hotmail
1 gmail
Jeg kunne have flere af mine mails men så roder det bare.
De har hver sin indbakke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-06 19:01

Jeg har heller ingen problemer med at sortere dem...

Og der er 2 gmail kontoer imellem + 2 get2net + 1 mailme + vores egen domænemails...

Alt bliver sorteret UDEN problemer.

Men jeg havde en overgang, hvor jeg afprøvede et spamfilter, problemer - derfor

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-10-06 19:33

Undskyld at jeg ikke lige har haft tid til at svare, men jeg har frygteligt travlt lige i øjeblikket..

Hvorfor dine mails ryger lige i slettet post ved jeg da ikke, men i mine ører lyder det da fuldstændigt som en gammel postregel der liger og driver i dit system et sted

Hvad med inde på din gmail konto på nettet er der ikke nogen indstillinger der som står forkert. Jeg havde fx. en fejl hvor mails fra en bestemt blev siet fra inden den nåede ned i Outlook Express.

På denne pc bruger jeg udelukkende min Gmail konto men jeg har da prøvet at hente tilslutte mine ialt 4 private mailadresser og mine 2 på jobbet på denne pc og den sortereer dem alle fint.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-10-06 19:33

Og den osætning som e.c gav tidligere er akkurat den jeg kører med.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-10-06 19:39

Hvis du logger ind på din konto hos Gmail.com og går i Instillinger er der måske et eller andet der kan justeres

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 04-02-07 14:29

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 14:41

rystepåhovedetsmiley og